Permanent död i Wasteland 2

Robot
Permanent död i Wasteland 2

Dör en kamrat är han begraven för alltid hälsar skaparen Brian Fargo.

#inxile-entertainemnt, #wasteland


Inaktiv
Permanent död i Wasteland 2

Antar att man kan ha "ironman" av eller på? Gillar tanken men
vet inte om jag vågar

Eller vafan, vi kör på

Inaktiv

Jag visste det! XCOMs "permadeath" är här för att stanna!!

Medlem

xcom vet jag inget om med dödde du i WL 1 så fick man vackert trycka på strömbrytaren

Medlem

Som det ska vara med andra ord, har jag begått ett misstag så vill jag inte att spelet ska rätta det åt mig. Det är detta som gjort att jag i dagens spel inte får samma höga puls som jag får i spel där jag vet att ett enda misstag kan innebära att jag måste spela om allt igen.

Medlem

En valmöjlighet som "Ironman" är att föredra. Alla som vill köra lite mer hardcore skall kunna göra det utan att påtvinga perma-död för alla andra spelare. Mer val åt spelarbasen är framtidens melodi.

Medlem

I original-Wasteland autosavade spelet när man bytte karta, och död var permanent. Hade man en party-medlem som låg i koma och det var långt till närmaste doktor så hade man valet att antingen stänga av spelet att ladda om, eller chansa på att man tog sig fram till en läkare innan gruppmedlemmen dog. Det sistnämnda var inte ens att tänka på om man blev tvungen att ta sig genom öknen.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Antar att man kan ha "ironman" av eller på? Gillar tanken men
vet inte om jag vågar

Eller vafan, vi kör på

Som sagt, i Wastelands dör dina gubbar permanent. Så enkelt är det.

Skrivet av Mindrax:

En valmöjlighet som "Ironman" är att föredra. Alla som vill köra lite mer hardcore skall kunna göra det utan att påtvinga perma-död för alla andra spelare. Mer val åt spelarbasen är framtidens melodi.

Nej faktiskt inte - inte i detta fallet. Spelet är gjort till originalspelarna först och främst och där var det permadeath.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Mindrax:

En valmöjlighet som "Ironman" är att föredra. Alla som vill köra lite mer hardcore skall kunna göra det utan att påtvinga perma-död för alla andra spelare. Mer val åt spelarbasen är framtidens melodi.

Nej! Spelet kickstartades utifrån basen att vi skulle få ett wasteland 2 och inte ett modernt simplifierat easy mode rpg. Om man nu gav dem pengar och inte ville ha permadeath borde man i första hand gjort sin hemläxa

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Jag visste det! XCOMs "permadeath" är här för att stanna!!

X-com? Wasteland kom ett bra tag för X-com....

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nej faktiskt inte - inte i detta fallet. Spelet är gjort till originalspelarna först och främst och där var det permadeath.

Så om de skulle haft med möjligheten(typ en on/off ruta) så skulle du inte köpt spelet alltså?

Medlem
Skrivet av blackholesun:
Skrivet av Ankh:

Nej faktiskt inte - inte i detta fallet. Spelet är gjort till originalspelarna först och främst och där var det permadeath.

Så om de skulle haft med möjligheten(typ en on/off ruta) så skulle du inte köpt spelet alltså?

Du missar min poäng - spelet görs till originalspelarna. Alla utöver det är bara "extra". Jag har stött det med $250 förövrigt.
Det är Fargo själv som säger att resten är bara en bonus.

Och för att svara på din fråga - jo det hade jag, men nu är det så närma som möjligt originalet jag vill ha det. Wastelands är hardcore och jag vill inte det ska bli mainstream bara för en del människor inte klarar av det. Det är lite det som Fargo sa när han lanserade sitt kickstarter projekt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av blackholesun:
Skrivet av Ankh:

Nej faktiskt inte - inte i detta fallet. Spelet är gjort till originalspelarna först och främst och där var det permadeath.

Så om de skulle haft med möjligheten(typ en on/off ruta) så skulle du inte köpt spelet alltså?

Du missar min poäng - spelet görs till originalspelarna. Alla utöver det är bara "extra". Jag har stött det med $250 förövrigt.
Det är Fargo själv som säger att resten är bara en bonus.

Och för att svara på din fråga - jo det hade jag, men nu är det så närma som möjligt originalet jag vill ha det. Wastelands är hardcore och jag vill inte det ska bli mainstream bara för en del människor inte klarar av det. Det är lite det som Fargo sa när han lanserade sitt kickstarter projekt.

Så det är inte bättre att fler attraheras av spelet bara för att fanboysen inte vill ha valmöjligheten till t.ex "Ironman"?!
Märklig inställning helt ärligt.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Du missar min poäng - spelet görs till originalspelarna. Alla utöver det är bara "extra". Jag har stött det med $250 förövrigt.
Det är Fargo själv som säger att resten är bara en bonus.

Och för att svara på din fråga - jo det hade jag, men nu är det så närma som möjligt originalet jag vill ha det. Wastelands är hardcore och jag vill inte det ska bli mainstream bara för en del människor inte klarar av det. Det är lite det som Fargo sa när han lanserade sitt kickstarter projekt.

Jag skulle förstå om Fargo o grabbarna hade fått för sig att göra ett Fallout 3 av spelet.
Det är bara lite bisarrt att en 100% frivillig valmöjlighet skulle göra att du skulle stämpla spelet som "mainstream". Är då inte Fargo världens sellout för att inte behållit grafiken från ettan?

Medlem
Skrivet av blackholesun:
Skrivet av Ankh:

Du missar min poäng - spelet görs till originalspelarna. Alla utöver det är bara "extra". Jag har stött det med $250 förövrigt.
Det är Fargo själv som säger att resten är bara en bonus.

Och för att svara på din fråga - jo det hade jag, men nu är det så närma som möjligt originalet jag vill ha det. Wastelands är hardcore och jag vill inte det ska bli mainstream bara för en del människor inte klarar av det. Det är lite det som Fargo sa när han lanserade sitt kickstarter projekt.

Jag skulle förstå om Fargo o grabbarna hade fått för sig att göra ett Fallout 3 av spelet.
Det är bara lite bisarrt att en 100% frivillig valmöjlighet skulle göra att du skulle stämpla spelet som "mainstream". Är då inte Fargo världens sellout för att inte behållit grafiken från ettan?

För det första finns ju redan Fallout 3 (men det antar jag att du är medveten om) - grafiken har aldrig varit det viktigaste i ett rollspel (enligt mig) och jag hade köpt en uppföljare till det brillianta Wastelands även om den haft samma grafik som originalet.
Istället för att fråga mig detta föreslår jag att du frågar Fargo själv. Finns ett utmärkt forum som behandlar Wastelands 2.

Edit: Förövrigt är inte Brian Fargo inblandad alls i Fallout spelen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

http://wasteland.inxile-entertainment.com/forum/viewforum.php...

Förövrigt har ni haft chans att säga ert om spelet ifall ni valt att stöda kickstarter. Svårare än så är det inte


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

För det första finns ju redan Fallout 3. Edit: Förövrigt är inte Brian Fargo inblandad alls i Fallout spelen.

Let me rephrase: "...om Fargo och grabbarna istället för att göra ett isometriskt CRPG skulle gjort W2 till ett FPS med rollspelsinslag"

Citat:

grafiken har aldrig varit det viktigaste i ett rollspel (enligt mig) och jag hade köpt en uppföljare till det brillianta Wastelands även om den haft samma grafik som originalet.

Men du ville ju ha spelet "så likt originalet som möjligt" till den grad att det tydligen vore haram att ha en on/off ironman knapp i spelet. Men nu har alltså Fargo gått o ändrat spelet till(ve o fasa) mer moderniserad graffe när det vore fullt möjligt att göra hela spelet i samma pixlar som det första Wasteland?
Har du rent av stöttat en "mainstreamproduktion" med 250$?:p

Medlem
Skrivet av blackholesun:
Skrivet av Ankh:

För det första finns ju redan Fallout 3. Edit: Förövrigt är inte Brian Fargo inblandad alls i Fallout spelen.

Let me rephrase: "...om Fargo och grabbarna istället för att göra ett isometriskt CRPG skulle gjort W2 till ett FPS med rollspelsinslag"

Citat:

grafiken har aldrig varit det viktigaste i ett rollspel (enligt mig) och jag hade köpt en uppföljare till det brillianta Wastelands även om den haft samma grafik som originalet.

Men du ville ju ha spelet "så likt originalet som möjligt" till den grad att det tydligen vore haram att ha en on/off ironman knapp i spelet. Men nu har alltså Fargo gått o ändrat spelet till(ve o fasa) mer moderniserad graffe när det vore fullt möjligt att göra hela spelet i samma pixlar som det första Wasteland?
Har du rent av stöttat en "mainstreamproduktion" med 250$?:p

Hade de gjort Wastelands 2 till ett fps hade jag inte stött det. Svar nej.

Och vad det gäller din andra fråga så skiljer jag på gameplay och grafik. Gå nu och "trolla" någon annan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Och vad det gäller din andra fråga så skiljer jag på gameplay och grafik. Gå nu och "trolla" någon annan.

Och här tror man att du var en "hardc0re gamer". Wastleands pixelgrafik får ju spelaren att använda sin fantasi för att visualisera en stor del av spelet och borde således höja spelkänslan flera snäpp väl? Och en annan positiv outcome vore väl att fler "mainstream gamers" skulle bli avskräckta från W2? Och tid som spenderas på att göra 3d modeller kan istället användas för annat.
Trollar inte. Försöker bara tänka som en PC-taliban. Ni fascinerar mig

Citat:

Hade de gjort Wastelands 2 till ett fps hade jag inte stött det. Svar nej.

Det jag menade med den ursplugliga textraden var att jag skulle förstå missnöjet med t.ex. ett W2 som blev likt F3. Dock förstår jag inte den stora kontroversen med en valmöjlighet.

Medlem
Skrivet av blackholesun:

Trollar inte. Försöker bara tänka som en PC-taliban. Ni fascinerar mig

Vänta nu lite...du är...konsolspelare?

Edit: Till herrn som gav mig minus för jag frågade om Blackholesun är konsolspelare: Jag är inte ute efter Konsol Vs Pc trams - men om om han inte spelar pc så förstår jag inte varför han argumenterar så intensivt mot ett 100% pc spel. MEN och andra sidan sett kanske han spelar båda plattformarna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ankh:

Hela tummen upp/ner-systemet borde skrotas då folk uppenbarligen inte klarar av att uppföra sig moget och sakligt här.

Så det är inte lönt att förklara sig då kioskmongon tummar ner andra utan egentlig grund.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Ankh:

Hela tummen upp/ner-systemet borde skrotas då folk uppenbarligen inte klarar av att uppföra sig moget och sakligt här.

Så det är inte lönt att förklara sig då kioskmongon tummar ner andra utan egentlig grund.

Sant sant...trams helt enkelt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Permadöd....ett så vackert ord.

Smaka på det....Perma...och....Död...

Ahhh

1
Skriv svar