Vad tycker du om vår reklam?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrD:

/foliehatt på

Motsätter mig reklam som på något sätt inbegriper spårning och spärrar därför all form av reklam. Helt enkelt av integritetsskäl. På FZ finns det inte bara funktioner som räknar sidvisningar etc, hur ska jag som vanlig läsare/konsument lista ut vad alla de typer av "trackers" som finns på FZ? Ghostery hittar sju sådanna småsaker som det stör sig på, nämligen 24/7 Media, ADTECH, Facebook Connect, Google +1, Google Analytics, NetRating SiteCensus och Sanoma.

/foliehatt av

Reklamen rent visuellt och innehållsmässigt stör jag mig inte på. Är skeptisk till månadsbetalning. Endast om ni fyllde sidorna med små gulliga smådjur (katter, hundar och fåglar och you name it) och det enda sättet att få bort dem vore månadsbetalning, ja först då skulle jag överväga månadsbetalning.

Nej skämt å sido. Ni får helt enkelt hitta ett bättre sätt att ta betalt. Vissa sajter kör med ex kampanjkoder. Om ni har en annons kopplat till en specifik kampanjkod för FZ/EGMONT som man kan ange och få lite godis tillbaka (rabatt hos komplett eller någon trevlig förmån hos FZ). Någon form av CPO deal eller någonting i den stilen kanske skulle gå hem hos era partnerföretag. Mjau...

Det är klart att du ska känna dig trygg när du surfar på FZ. Jag är inte helt insatt i det tekniska bakom sajten, stannade min webutveckling vid basic html men Adtech är iaf en annonsleverantör, Facebook och Google är delning/likes, Google Analytics är ett väldigt användbart statistikverktyg (sökordsträffar, osv) och Netrating hanterar den officiella statistiken som går till Kiaindex.se, där många svenska sidor publicerar sin besöksstatistik.

Skrivet av omnitrax:

Använder Linux Firefox med Adblock Plus, och där jag har ett undantag inlagt för FZ. Trots detta visas meddelandet om att jag blockerar annonser här vilket jag inte gör och skärmdumpen visar detta rätt tydligt. Har varit besökare här sen 90talet då siten hette Fragzone och man spelade Quake med k56-modem och jag vill fortsätta att besöka FZ, därför har jag undantaget inlagt här.

Nu är det 2012 och då bör man kunna förutsätta att det skall gå att visa högupplösta skärmdumpar som visar hur man stänger av annonsblockeringen på FZ

Jag ber kodarna kika på varför du får får upp meddelandet trots reklamvisning. Hur menar du att skärmdumparna inte är högupplösta? Klicka på fullskärm för att se dem i originalpixeltäthet.


signatur
Medlem

Calle, jag älskar FZ och har varit här längre än jag kan minnas så om jag låter pissed så ta det meden nypa salt.

För närvarande så är min enda lina till www en trådlös accespunkt på min smartphone som jag kopplar upp mig mot med wifi. På smartphonen har jag när jagsurfat upp 5 GB på en månad endast 64 kB/s eller något liknande, antagligen ännu lägre eftersom jag just nu bor ute på vischan och Tre inte har den bästa mottagningen här ute.

Lägg också till att laptopen jag använder (eftersom min stationära inte har wifi) inte har den bästa prestandan, tvärtom faktiskt.

Kombinera ovanstående med att alla annonser här på FZ, förutom två (GAMEX och Spelbutiken.se) är ganska tunga flash-annonser så får man en helt oanvändbar sida. Min setup klarar inte av det.
Det blir så segt att det händer att datorn kraschar eller att Google Chrome kraschar.

Jag har inget emot annonser, har aldrig blockat dem på sidor som jag besöker regelbundet. Jag vet att de behövs för att ni ska kunna fortsätta vara awsome men det här fungerar inte. Om jag måste välja mellan att blocka annonserna eller att det tar 45-60 sekunder att scrolla på förstasidan för att annonserna är så tunga att min laptop inte klarar av att rendera dem as intended, då måste jag välja att blocka dem, eller inte besöka er alls och det vill jag inte.

Så lägg in en funktion för låg bandbredd / dålig dator som gör om ALLA annonser på sidan till enkla .jpeg så tar jag bort blocken, no problems.

Och btw, jag använder inte Adblock. Har en custom hosts-fil som blockar det jag vill.

MVH Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mellanare:

Calle, jag älskar FZ och har varit här längre än jag kan minnas så om jag låter pissed så ta det meden nypa salt.

För närvarande så är min enda lina till www en trådlös accespunkt på min smartphone som jag kopplar upp mig mot med wifi. På smartphonen har jag när jagsurfat upp 5 GB på en månad endast 64 kB/s eller något liknande, antagligen ännu lägre eftersom jag just nu bor ute på vischan och Tre inte har den bästa mottagningen här ute.

Lägg också till att laptopen jag använder (eftersom min stationära inte har wifi) inte har den bästa prestandan, tvärtom faktiskt.

Kombinera ovanstående med att alla annonser här på FZ, förutom två (GAMEX och Spelbutiken.se) är ganska tunga flash-annonser så får man en helt oanvändbar sida. Min setup klarar inte av det.
Det blir så segt att det händer att datorn kraschar eller att Google Chrome kraschar.

Jag har inget emot annonser, har aldrig blockat dem på sidor som jag besöker regelbundet. Jag vet att de behövs för att ni ska kunna fortsätta vara awsome men det här fungerar inte. Om jag måste välja mellan att blocka annonserna eller att det tar 45-60 sekunder att scrolla på förstasidan för att annonserna är så tunga att min laptop inte klarar av att rendera dem as intended, då måste jag välja att blocka dem, eller inte besöka er alls och det vill jag inte.

Så lägg in en funktion för låg bandbredd / dålig dator som gör om ALLA annonser på sidan till enkla .jpeg så tar jag bort blocken, no problems.

Och btw, jag använder inte Adblock. Har en custom hosts-fil som blockar det jag vill.

MVH Mellanare

Också argument får att vi måste vara stenhårda med våra regler kring hur tunga annonser får vara. Tack för feedbacken oldtimer


signatur
Medlem

Om ni lägger till en funktion för att helt skippa allt spelrelaterat från Asien, eller med JRPG-tema, samt Facebookspel och COD-relaterat så rensar min NoScript!

Skämt åsido, jag förstår verkligen att det här är ett problem för er med nuvarande reklammodell. Själv har jag läst och följt er sen sent 90-tal, och mitt bokmärke säger fortfarande fragzone.se istället för fz.se, av ren princip! ^^

Nånstans längs vägen blev reklamen för mycket för mig och jag började blockera en del via min, väldigt specialanpassade, NoScript. Jag tillåter dock bakgrundsreklam och annat statiskt, såsom rena bilder. Tyvärr i dagsläget även om jag skulle vitlista fz.se så skulle fortfarande t ex adtech och liknande vara blockerade då jag hårdblockat dessa globalt.

Tycker mycket om er och siten så vill verkligen vara tillmötesgående! Men flashreklam som flipprar och drar bandbredd, samma trailersekvens från x-expansion till WoW (Cataclysm sist som man såg i runda slängar 400 gånger), fullständigt orelaterad reklam utan minsta anknytning till besökarnas gemensamma intresse (=spel!). Allt sådant påverkar upplevelsen för mycket i negativ riktning tyvärr.

När/om ni implementerat en ändring av hur reklamen visas så lovar jag att vitlista hela siten och ge det ett försök, alternativt köra fz.se i en annan browser för att inte förstöra mitt NoScript för mycket.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hej, har prövat några dagar oblockerat och mitt problem är att animerade annonser segar ner när jag scrollar, och det är otroligt irriterande, stilla bildannonser är såklart inget problem, men när det är animerat så tyvärr måste jag blockera.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Hej, har prövat några dagar oblockerat och mitt problem är att animerade annonser segar ner när jag scrollar, och det är otroligt irriterande, stilla bildannonser är såklart inget problem, men när det är animerat så tyvärr måste jag blockera.

Jag vill bara instämma här. Stängde av en vecka eller två och upplevde sidan som mycket långsammare pg. utav flash reklamen. Hade vart underbart om man kunde nå någonslags mellan-nivå där man väljer att sätta på bild-reklam men inte flash-reklam. Eller kanske någon slags premium tjänst utan reklam? Jag gillar ju sidan och har vart med i flera år, stöder er gärna. Men om surfupplevelsen blir lidande pg. utav flash som segar ner så besöker man ju sidan mindre och då har ingen av oss vunnit på det.

Medlem

Precis som så många andra orkar jag inte se saker som blinkar och segar ner en sida. För min del dög looken alldeles utmärkt som FZ hade runt 2000, dvs utan bling bling (samt att FZ var mycket charmigare på den tiden ). Jag kan dra en parallell. Aftonbladets sida var en standardsida för mig i många år. Men för cirka ~4-5 år sen när de gjorde om sidan så det var dubbelt med reklam till höger på sidan, samt reklam insprängt mitt i då sa jag till mig själv nu får det vara nog. Sen dess har jag aldrig besökt aftonbladet.se förutom via m.aftonbladet.se (som också blir smittat med reklam allt eftersom man faktiskt kunnat börja surfa med mobiler). Ha gärna reklam, men inget blinkande och håll nivån någorlunda begränsad så att man inte tappar fokus på det faktiska innehållet på sidan.

Medlem

Jag tycker det är bra att Ni valt att ta upp frågan med Er användarbas på det här sättet och inte börjat styra och tvinga bort det. Både Sweclockers och Ni förtjänar all heder för att ni öppet frågar och berättar om hur beroende Er finansiering är av reklamen. TACK för det!

Så länge det inte blinkar, slöar ner, flyger eller stör så faller jag gärna offer för lite subliminal konsumtionsmisshandel för Er skull!

Medlem

Accepterat och tolererat.

Skägg.
10 Chambers

Tack för de senaste feedback-inläggen, vi tar till oss allt.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Shit trodde det här var någon gammal grej så slängde iväg ett meddelande till massvis för lite hjälp.. aja.

Hur gör jag för att lägga in ett undantag för fz.se på OPERA webbläsaren?

Du högerklickar på sajten, väljer "Edit Site Preferences", går till fliken "Content" och bokar ur "Enable Content Blocking". Borde fungera efter att du laddat om sidan.

Skrivet av jolla:

Hej Redaktionen!

Jag skriver sällan, om ens nånsin ett inlägg. Men ni nådde min hjärta med eran vädjan.
Jag älskar ju också det ni gör, så ett undantag för AdBlock har jag nu gjort, för eran skull.

Första och enda gången, jag hoppas ni är nöjd nu. För jag vet att jag är

Tack!

Skrivet av Aresz:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Loxus:

I båda bilderna ser jag en sajt som inte skulle finnas utan reklam.

Tror användaren menar att "Ducka skattesmällen från Abax" inte är relevant och ligger mitt i där man scrollar.
Kan vi inte bara få betala istället, och om man nu betalar varför ska vi då få fortsatt reklam? Jag vill betala för att slippa reklamen, inte för att få premiumgrejer jag inte vill ha. Nu är detta rent hypotetiskt såklart.

Vi har historiskt varit väldigt skeptiska till möjligheten att betala, det är känsligt för många, men i och med Spotify och liknande tjänster slagit igenom har kanske acceptansen ökat.

Nu är det så att mitt är på svenska, så jag vet verkligen inte riktigt vart jag ska klicka. Även fast jag kan engelska bra så hittar jag ingen bra översättning på "content" annat än "allmänt" är då heller inte där säker på vad jag ska klicka i.

Min adblocker är ju någon form av "Tillägg" jag installerat som heter "Opera Adblock" version 0.56 skapat av adblockplus.. Och hittade just vad du berättade för mig, hm jag för försöka vidare då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har historiskt varit väldigt skeptiska till möjligheten att betala, det är känsligt för många, men i och med Spotify och liknande tjänster slagit igenom har kanske acceptansen ökat.

Jag förstår inte riktigt det resonemanget. Jag menar, varför skulle besökarna ta illa vid när dom får ett alternativ till?

Alltså, det är antingen

A) Se reklamen eller betala för att slippa den

alt.

B) Se reklamen. That's it.

Visst, en del kanske ställer sig frågan "varför måste man betala för att slippa reklamen" speciellt om dom har åsikten "jag vill inte betala för att använda något på Internet" och "information skall vara fri" men det är i alla fall ett alternativ till att på ett schysst sätt "ta bort" reklamen.

Dom som antigen är snåla eller tycker att Internet skall vara gratis kommer att blockera reklamen i alla fall, oavsett om man har en premiumtjänst eller inte. Om man har en sådan tjänst så finns det i alla fall ett alternativ att göra rätt för sig.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är det så att mitt är på svenska, så jag vet verkligen inte riktigt vart jag ska klicka. Även fast jag kan engelska bra så hittar jag ingen bra översättning på "content" annat än "allmänt" är då heller inte där säker på vad jag ska klicka i.

Min adblocker är ju någon form av "Tillägg" jag installerat som heter "Opera Adblock" version 0.56 skapat av adblockplus.. Och hittade just vad du berättade för mig, hm jag för försöka vidare då.

Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur gör jag för att lägga in ett undantag för fz.se på OPERA webbläsaren?

Du högerklickar på sajten, väljer "Edit Site Preferences", går till fliken "Content" och bokar ur "Enable Content Blocking". Borde fungera efter att du laddat om sidan.

Fast fliken "Content" är ologiskt nog översatt till "Visning" på svenska.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det här är en enorm framgång för oss Internetanvändare att hemsidor faktiskt tar skada av att vi kör med Adblockers. Ni har helt enkelt en tjänst vars paketering era användare ("kunder") inte vill se. Istället för att ni nu vill tvinga kunden att köpa ert koncept kanske ni ska få ert koncept att vara attraktivt för kunder, prenerumationsavgift kanske. Det är inget enkelt beslut men det är ingen skillnad mellan att sälja en bil eller göra en hemsida, det är inte bara guld och gröna skogar utan man måste ta tuffa beslut och satsa på rätt saker. Man måste se till att ens erbjudande är attraktivt ochman får betalande kunder. Om ni inte får modellen att gå ihop, att skapa en hemsida som många vill läsa men få vill betala för, då håller inte er affärsmodell helt enkelt. Bara för att man har en hemsida betyder inte det att pengarna bara ska rulla in som vissa verkar tro.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av nickeee:

Hej,

Jag har haft Ad-blocker inaktiverad för fz.se, men reklamen tog död på den här datorn. Märktes främst på filmsnuttar då det laggade så mycket att det inte gick att titta på trailers. Om jag dessutom öppnade flera sidor från FZ i olika flickar så gick det inte att använda datorn. Om ni har ändrat på reklam nyligen så skicka gärna ut ett email så testar jag igen.

På andra nyare datorer jag använder är Ad-blockern naturligtvis inaktiverad för FZ.

/Niclas

Får man fråga vad du har för hårdvara? Vi har ju gränser för tung reklam får vara.

Har en HP Compaq dx6100 MT: P4 dubbla CPU 3,0 GHz, 2,5 GB RAM, integrerad grafik Intel 910GL Express.
Ingen imponerande maskin men det fungerar perfekt om man tar bort reklamen. :/

/Niclas

Medlem
Skrivet av nickeee:

Har en HP Compaq dx6100 MT: P4 dubbla CPU 3,0 GHz, 2,5 GB RAM, integrerad grafik Intel 910GL Express.
Ingen imponerande maskin men det fungerar perfekt om man tar bort reklamen. :/

/Niclas

Måste bara flika in att det är f-nimej helt absurt vilken misär dåligt optimerad Flash orsakat på webben. Tänk dig att du skulle sagt samma sak om den där maskinen för 5-6år sen, att den inte ens pallar att rulla runt en hemsida. Helt otroligt.

Jag förstår dig dock, har många maskiner med snarlik prestanda som förmodligen skulle börja brinna om jag gick in på t ex aftonbaldet utan noscript/adblocker.

FZ: Jag tror att väldigt (!) många av era regelbundna läsare inte skulle sitta i den här sitsen om det inte vore för flashreklam. En tanke kanske vore att antingen kolla upp ren bildreklam, eller se hur långt fram i tiden HTML5- baserad reklam ligger med kompatibilitet och allt annat?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Får en massa irriterande reklam som gör att jag känner mig förföljd. jag gick med i en tävling på fz. Efter en dag började telefonförsöljare ringa mig, pågrund av "avtalet" jag ingick i på grund av tävlingen. Efter det litar jag inte på FZ´s reklam och blockerar den. jag vill itne att mina vanor spåras, eller används för att lura på mig varor jag inte vill ha.

Medlem
Skrivet av mrhex:

Får en massa irriterande reklam som gör att jag känner mig förföljd. jag gick med i en tävling på fz. Efter en dag började telefonförsöljare ringa mig, pågrund av "avtalet" jag ingick i på grund av tävlingen. Efter det litar jag inte på FZ´s reklam och blockerar den. jag vill itne att mina vanor spåras, eller används för att lura på mig varor jag inte vill ha.

Det låter som en av de där "var med i en kort undersökning och delta i utlottningen av X antal Y", där X ofatst är iPods eller liknande. I samband med dom så godkänner man oftast samtidigt att man listas hos runt 20 stycken av deras samarbetspartners, brukar även finnas med en gräns så att man blir kontaktad av typ max 5 av dom. Jag brukar avstå från sådana, då man aldrig vet var ens uppgifter kommer sparas och hur de används.

// edit

Skrivet av jonis:

Måste bara flika in att det är f-nimej helt absurt vilken misär dåligt optimerad Flash orsakat på webben. Tänk dig att du skulle sagt samma sak om den där maskinen för 5-6år sen, att den inte ens pallar att rulla runt en hemsida. Helt otroligt.

Jo, tänker det jag också. När jag gick på högskolan läste vi en kurs i design med fokus på användarvänlighet och användbarhet. Det gick ut på att göra en så smärtfri upplevelse som möjligt för besökaren, det verkar vara en bortglömt konst idag.

// edit igen

Sista delen, sista meningen, syftade på webben generellt och inte på FZ.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

all reklam som gör sidan långsam att ladda. Alla dessa anons bolags servrar är sega ... och sölar ner websidan.

Redaktör
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har historiskt varit väldigt skeptiska till möjligheten att betala, det är känsligt för många, men i och med Spotify och liknande tjänster slagit igenom har kanske acceptansen ökat.

Jag förstår inte riktigt det resonemanget. Jag menar, varför skulle besökarna ta illa vid när dom får ett alternativ till?

Alltså, det är antingen

A) Se reklamen eller betala för att slippa den

alt.

B) Se reklamen. That's it.

Visst, en del kanske ställer sig frågan "varför måste man betala för att slippa reklamen" speciellt om dom har åsikten "jag vill inte betala för att använda något på Internet" och "information skall vara fri" men det är i alla fall ett alternativ till att på ett schysst sätt "ta bort" reklamen.

Dom som antigen är snåla eller tycker att Internet skall vara gratis kommer att blockera reklamen i alla fall, oavsett om man har en premiumtjänst eller inte. Om man har en sådan tjänst så finns det i alla fall ett alternativ att göra rätt för sig.

Inställningen till betalmedlemskap var förr överlag mer negativ. Kanske särskilt mycket hos FZ:s trogna och teknik- och surfkunniga läsare – vi har ju alltid varit gratis (som i reklamfinansierade). Sen betyder slopad reklam att man måste komma överens med annonsörer och andra också, de blir ju inte lika glada över läsarnas möjlighet att slippa se deras budskap. Numera är tiden mer mogen för betalalternativ, och därför kollar vi på det.

Skrivet av mrhex:

Får en massa irriterande reklam som gör att jag känner mig förföljd. jag gick med i en tävling på fz. Efter en dag började telefonförsöljare ringa mig, pågrund av "avtalet" jag ingick i på grund av tävlingen. Efter det litar jag inte på FZ´s reklam och blockerar den. jag vill itne att mina vanor spåras, eller används för att lura på mig varor jag inte vill ha.

Fast det där är omöjligt. I de få tävlingar där vi bett om läsarnas telefonnummer har ENBART vi på redaktionen (jag och Calle) haft tillgång till dem, och vi har inget som helst att vinna på att ge bort ditt nummer till aggressiva telefonförsäljare.


signatur
Medlem

Argh! Blir tokig på Doom 3 reklamen. Så fort jag vill tillbaka till firefox så klickar jag ju i rutan bara och då så instinktivt trycker jag på sidan av fz.se och blir skickad till Facebook Doom 3 sidan.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Inställningen till betalmedlemskap var förr överlag mer negativ. Kanske särskilt mycket hos FZ:s trogna och teknik- och surfkunniga läsare – vi har ju alltid varit gratis (som i reklamfinansierade).

Jo, fast å andra sidan så fanns det inte samma alternativ som nu. Förr så var det mer "betala för att använda, kan inte använda om man inte betalar" men nu finns det oftast ett gratisalternativ, med reklam och/eller begränsad funktionalitet samt ett betalalternativ (kanske i flera nivåer). Betalalternativet är ett medlemsskap som tar bort annonser och/eller lägger till funktioner och därmed skapar ett mervärde. Det är alltså mer en fråga om det mervärdet, än att det kostar.

(Det är i alla fall min tolkning, ni är kanske mer insatta i situationen.)

Skrivet av Tompa:

Sen betyder slopad reklam att man måste komma överens med annonsörer och andra också, de blir ju inte lika glada över läsarnas möjlighet att slippa se deras budskap.

Detta kan jag förstå, dom vill ju kunna nå en så stor målgrupp som möjligt. Plockar man bort ett större antal mottagare så är inte det lika intressant att annonsera längre och det är ju ett stort problem.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Pga synfel har jag tagit bort er reklam, den blippar och bloppar och ger mig huvudvärk och får mig att må dåligt.

Ge oss som pga livets verkligheter inte klarar er reklam ett alternativ? En länk där det bara är reklam och vi kan ställa datorerna på medans vi är borta/pinkar/fikar eller whatever?
En sorts "handikappanpassning" kanske?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Måste hålla med om att Doom-reklamen är hiskeligt irriterande.

När meddelandet visades om att ni tycker att man borde stänga av adblockers för er sida, och faktiskt förklarade varför (första gången jag sett en bra variant på detta, det där om att det är just visningar som räknas hade jag ingen aning om), så stängde jag blockeringen på sidan.
Tyckte allt var frid och fröjd, nog för att flash-reklamen var irriterande som vanligt, men gick väl att leva med.

Men, nu med denna ovanligt korkade reklam där bakgrunden på sidan blir en länk till någon idiotisk Facebook-sida så åkte blockeringen på igen. Att det tog tre besök till FB-sidan innan jag insåg att det var FZ som skickade mig dit och inte något illvilligt virus (för det är just vad jag anser sånt här beteende liknar) visar bara på hur dum sån reklam är.

Hade det bara varit en liten bild vid headern eller längre ner på sidan som var länkad är det helt acceptabelt, för då kan man vänta sig att något sånt händer. Men länka en bakgrundsbild?!
Snacka om att totalt missa den "lilla" delen om att en webbsida behöver vara användarvänlig för sin publik.

Försvinner denna typ av reklam har jag inga problem med att ta bort blockeringen av er reklam, eller alternativt betala en slant för att slippa den helt och hållet. För även om jag tycker att ett och annat som skrivs här på FZ känns aningen tveksamt så gör ni även mycket bra!

tka
Medlem
Citat:

"Hej kära läsare. Vi ser att du blockerar annonserna här på FZ och vi skulle vilja veta varför och förklara hur det skadar oss."

Jag blockerar inte reklam utan sidor som jag inte vill besöka, vill ni visa reklam så varsågod och visa reklamen under er egen domän och ta ansvar för vad som visas.

Utöver detta accepterar jag på samma vis inte cookies från tredje part och jag installerar inte program från källor jag inte litar på.

adtech.de och adtlgc.com är två aktörer kända för att sprida virus och visa reklam som strider mot svensk marknadsföringslag. Men även om de inte var kända för det skulle jag inte ägna större delen av min fritid på att ta reda på om jag kunde lita på dom, utan spärra för säkerhets skull precis som med all okänd programvara.

Hoppas ni hittar ett smartare sätt att leverera er reklam så att ni får in de pengar ni förtjänar för en riktigt bra sida.

// Tobbe

Medlem

Jag hänvisades hit för att jag blockerar popups.

Ni borde veta att de flesta sedan länge använder popup-blockers och att det numera är standard i webläsare.
Det finns mycket bättre sätt att annonsera än att öppna en massa fönster som man sedan måste klicka ner, det är något som ALLA ser som ett irritationsmoment.
Det är ju inte så att det är någon skillnad på att se och läsa en annons bara för att den dyker upp i ett nytt fönster.

Jag tycker faktiskt att frågan varför någon använder en popup-blocker är ganska dum om man valt att nå ut till folk via deras webläsare för ni vet mycket väl svaret och använder antagligen samma blockers privat.

Medlem

Jag tar jättegärna bort adblock och läser annonserna på FZ!

Årskiftet 12/13..
För sålänge jag behöver dras med intersticials(right?) så kommer alla annonser att blockeras, jag surfar in på FZ för att jag älskar tidningen och artiklarna, inte annonserna.

Medlem
Skrivet av Tompa:

[
Fast det där är omöjligt. I de få tävlingar där vi bett om läsarnas telefonnummer har ENBART vi på redaktionen (jag och Calle) haft tillgång till dem, och vi har inget som helst att vinna på att ge bort ditt nummer till aggressiva telefonförsäljare.

Faktum är att så blev det vid två separata tillfällen, ni leverarar någonting som spårar mitt deltagande i era tävlingar till telefonförsäljare.
Jag blockar vissa typer av reklam inte speciellt fz.se baserad reklam utan all reklam som på ett eller annat sätt baseras på spärande av mina nätvanor. Exempelvis jag tittade på en websida för att köpa en present till ett dop. En babysitter, en sån där stol för babies.
jag fick en reklam på nästintill varenda sida gällande babysitters. blockerade varenda sådan reklam. Jag får fortfanrande reklam när jag är på er sida. men en del är blockad.

Redaktör
Skrivet av mrhex:
Skrivet av Tompa:

Fast det där är omöjligt. I de få tävlingar där vi bett om läsarnas telefonnummer har ENBART vi på redaktionen (jag och Calle) haft tillgång till dem, och vi har inget som helst att vinna på att ge bort ditt nummer till aggressiva telefonförsäljare.

Faktum är att så blev det vid två separata tillfällen, ni leverarar någonting som spårar mitt deltagande i era tävlingar till telefonförsäljare.
Jag blockar vissa typer av reklam inte speciellt fz.se baserad reklam utan all reklam som på ett eller annat sätt baseras på spärande av mina nätvanor. Exempelvis jag tittade på en websida för att köpa en present till ett dop. En babysitter, en sån där stol för babies.
jag fick en reklam på nästintill varenda sida gällande babysitters. blockerade varenda sådan reklam. Jag får fortfanrande reklam när jag är på er sida. men en del är blockad.

Jag är ledsen att behöva säga emot dig, men du har faktiskt fel. Du kan inte ens mata in ditt telefonnummer i din FZ-profil, så vi har inte tillgång till ditt nummer. Vi har någon gång bett om telefonnummer vid tävlingar (mellan en och tre gånger tippar jag), detta för att kunna kontakta vinnarna. Dessa nummer har deltagarna matat in i ett tävlingsfält och ENBART jag och Calle har haft tillgång till dem. Vi har skickat sms eller ringt till några av dem, det är allt.

OM det vore så att vi skulle ha gett numren till någon teleförsäljare kan jag lova dig att vi skulle få veta det av deltagarna. Du är den enda som tagit upp detta. Åter: någon har fått tag på ditt nummer på annat sätt än via FZ.


signatur
dmn
Medlem

Nu har jag också blockerat den där störande, gula rutan som talar om att jag blockerat reklamen.

Medlem

Så länge ni kör med de förbaskade bakgrundsreklamerna som täcker hela sidan, så tänker jag gladeligen fortsätta att blockera ads från er.

Skriv svar