Halo 4 läckt – Microsoft planerar åtgärder

Alltså... Autoaim kanske är jobbigt för de som vill spela mega seriöst men tänk på att de flesta är casualspelare som för det första inte ens märker autoaim. Att det är svårt att sikta med en handkontroll är en vanesak och autoaim är säkert ett redskap för att hjälpa alla (mest nybörjare/casual då och inte proffs). Att alla konsolspel har det är inte för att folk hatar det :/ bolag har en tendens att sortera bort sådant som gör konsumenter förbannade (utom drm och sådan skit som ska skydda spelen och deras inkomst). Annars är det dålig design och med tanke på förra halos säljarsiffor så gör de ju något rätt i alla fall.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det kan väl knappast ha någon större påverkan? Är spelet kass så kommer det ändå att bli sågat, är det kanon så kommer det att lyftas. Dessutom, att MS gör en grej av det skapar rubriker, vilket kanske skapar fler potentiella köpare.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Typhor:

"För att konsolspelare ska ha någon chans att döda någon och inte skjuta vilt i luften har detta tillkommit" typiskt sagt av en person som inte har den blekaste aning om vad han pratar om.

Så varför har det tillkommit då?

Aim assist är som det låter, hjälpmedel att sikta för att man själv eller kontrollen är handikappad.

Anledningen till att näst intill inget FPS spel går att spela cross-platform är för att PC spelare har det lättare att sätta pricken i skallen på folk.

Så länge konsoler handikappas av dåliga kontroller kommer vi aldrig se riktig cross-platform.
Det finns ju självklart tredje parts kontroller som är något bättre, men att mäta sig med en mus gör den inte på långa vägar.

Håller inte med men instämmer om att, pc saknar riktiga kontroller som simulerar spelet på ett bra sätt och desutom låst så att tävlingar går att köras utan att någon sitter på en macro programerad mus så vapen inte har rekyl eller liknande fusk som idag är standard inom pc gaming, då skulle tävlingar kunna sträcka sig mellan platformar.

För peka klicka på ett skrivbord är inte "skill", det är vad man gör på en data vare sig det är räkningar man betalar eller spel som spelas.
"skill" innefattar så mycket mer en snabba reflexer, det e map layout, kunnande om objective m.m.

Något som borde införas i FPS spel är sensitivitet max läge så man inte kan vända sig om så snabbt som går idag i spel, tex bf3 en soldat med packning på dryga 50 kilo på ryggen vänder sig inte om på en 100a dels sekund för att slänga iväg en HS.

Mycket behöver göras på både pc sidan och konsol sidan för att få fram ett format där spelare kan mötas vare sig hårdvara.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Håller inte med men instämmer om att, pc saknar riktiga kontroller som simulerar spelet på ett bra sätt och desutom låst så att tävlingar går att köras utan att någon sitter på en macro programerad mus så vapen inte har rekyl eller liknande fusk som idag är standard inom pc gaming, då skulle tävlingar kunna sträcka sig mellan platformar.

Turbokontroller till konsol då?

Hört Machine Gun Deaglen i CoD4?

Medlem

Ja, det är autoaim i Halo.

Men jag har lika roligt trots det.

Varför måste folk hela tiden försöka hävda sig?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av hoLd:
Skrivet av Aurahead:

Vad det gnäller hit o dit med auto aim eller inte. Ignorera spelet om du nu hatar det så mycket. Men för andra som faktiskt bryr sig om storyn och musik så är faktiskt Halo riktigt intressant och fängslande.
Men jag antar att folk har för mycket att göra då dem alltid går in på ett artikel och smutsar ner tråd med onödiga kommentarer. Ja ja... Internet vad mer behöver man säga?

Jag har i alla fall redan förbokat det. Och ser verkligen fram emot att spela co-op.

+1

Storyn i Halo har varit helt underbar, nu får vi bara hoppas på att Halo 4-kampanjen och MP:n lever upp till sina föregångare. Det är inget jag tvivlar på men jag har märkt att många människor verkar ha något emot Halo, kanske för att de aldrig riktigt har förstått den djupa storyn och varit rädda för konsol-FPS spel.

Eller för att spelet är Xbox exklusivt :P, många jag känner gillar inte Halo på grund av det. Personligen diggar jag Halos SP riktigt mycket så även detta Halo spelet blir ett givet köp!

Tyvärr är det oftast så.... Folk ser ner på andra exklusiv än den format dem själv äger eller så kallade "fanboys". Men men... Sånt förekommer hela tiden och kommer alltid att göra... Synd.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ducci:

Håller inte med men instämmer om att, pc saknar riktiga kontroller som simulerar spelet på ett bra sätt och desutom låst så att tävlingar går att köras utan att någon sitter på en macro programerad mus så vapen inte har rekyl eller liknande fusk som idag är standard inom pc gaming, då skulle tävlingar kunna sträcka sig mellan platformar.

Turbokontroller till konsol då?

Hört Machine Gun Deaglen i CoD4?

Varför tar du bort delar av det jag skrev?

Den delen du sållat bort från min text svarar på din fråga.

Jag copy-paste'ar sista raden jag skrev igen här nedan.

-Mycket behöver göras på både pc sidan och konsol sidan för att få fram ett format där spelare kan mötas vare sig hårdvara.

123
Skriv svar