Fira Halloween i Guild Wars 2

Robot
Fira Halloween i Guild Wars 2

Nästa måndag är det skräck- och pumpadags i ArenaNets omtyckta onlinetitel. Förbered dig på makalösa dynamiska event, minispel och dekorationer.

#arenanet, #guild-wars-2, #guild-wars


Inaktiv
Fira Halloween i Guild Wars 2

Nu önskar jag att jag hade Guild Wars 2

Medlem

Vad väntar du på?

Anyway, ser grymt fram emot detta. Min högsta gubbe är level 52 men det lär nog inte vara några problem. Nya DE's är för övrigt inte bara för halloween utan där för att stanna, något som de tidigare sagt att de kommer att lägga till i alla zoner, hög som låg level.

Medlem

Härligt, hoppas att de är så pass pigga att de kommer göra liknande saker för Jul, påsk ,midsommar etc.

Medlem

dom kommer garanterat köra vidare på denna linje... kolla bara i lions arch så finns det faktiskt en Rollerbeetle bana med bankade ramper o grejor

gotta love gw


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Har inte så mycket tid att spela MMOs nu för tiden men jag gillar verkligen när de firar högtider. Spelet blir lite unikt i en vecka eller så och man får så mycket kul att göra

Medlem

Spelar folk fortfarande den här skiten?

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Spelar folk fortfarande den här skiten?

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Boys and girls of every age, wouldn't you like to see something strange?


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Sleazarn:

Spelar folk fortfarande den här skiten?

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.

Det beror väl på hur man spelat. Nöter man stenhårt med bara en gubbe, så ja kanske det. Men folk spelar ändå och har skoj. Har spelat sen pre-releasen, har en gubbe av varje klass från level 20 till level 53 och har hur skoj som helst. Andra i mitt guild had 1-2+ lvl 80 gubbar och har spelat sen pre-releasen och har fortfarande skoj. Vissa har nästan bara spelat wvw/sPvp.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Sleazarn:

Spelar folk fortfarande den här skiten?

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.

Så det du finner ointressant måste andra följa?
Men jag tackar att vi slipper folk som er in game


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Sleazarn:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av kill455:
Skrivet av Sleazarn:

Spelar folk fortfarande den här skiten?

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.

Så det du finner ointressant måste andra följa?
Men jag tackar att vi slipper folk som er in game

Skönt att slippa folk som dig ute i det riktiga livet.

lol! Var lite mer allvarlig

Inaktiv
Skrivet av kill455:

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.

Jag har spelat från dag ett och har enormt mycket kvar att göra. Men jag sitter inte och kör det dygnet runt utan spelar när jag har tid.

Medlem

Kommer självklart vara där, älskar GW2!

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av Sleazarn:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av kill455:
Skrivet av Sleazarn:

Spelar folk fortfarande den här skiten?

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.

Så det du finner ointressant måste andra följa?
Men jag tackar att vi slipper folk som er in game

Skönt att slippa folk som dig ute i det riktiga livet.

lol! Var lite mer allvarlig

Kanske Men är enormt störande när folk snackar skit bara för att snacka skit


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Ja alltid är det någon stolpe-ut som bemödar sig att kommentera en tråd om ett spel som han inte har något som helst intresse av bara för att säga att det är dåligt.

Undrar om dom gör så på stan med: går in i en butik som säljer saker som man inte är intresserad av, bara för att nämna för de andra kunderna att man inte alls tycker om det som säljs där...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Även om grind-festen doldes av påhittiga dynamiska event och liknande så var det ändå samma smörja, jättebra spel men efter lvl 50 blev det bara tråkigt, kände mig inte tagen av storyn, quests kändes rätt så lika, PvP'n var sjukt bra men deras server är ju ostabil så man köar 1-3h för att sedan DC'a i en battleground efter 30-40 min :/
Hade gärna sett lite mer utbrett PvE system.

Kanske tar och loggar in för att kika lite

Spelet har grunden, hoppas de bygger upp ett bra spel på detta. ser fram emot att spela det när det är stabilt och mer content rikt

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Även om grind-festen doldes av påhittiga dynamiska event och liknande så var det ändå samma smörja

Det är ju lite det som är problemet med den här typen av spel. Om man hårddrager det, så handlar det alltid i grund och botten om att antingen "döda X av Y" eller "samla X, ge till Y" och så vidare. Det är det svårt att komma ifrån.

Det skulle krävas en helt ny typ av quests om man vill göra annat. Måla hus? Bygga något? Reparera? Finns säkert mer, men hur många gånger kan man göra det innan man tänker "måla ett hus till, vilket grind"...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av kill455:
Skrivet av Sleazarn:

Spelar folk fortfarande den här skiten?

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.

Så det du finner ointressant måste andra följa?
Men jag tackar att vi slipper folk som er in game

Är du riktig? Kan du peka ut vart jag talade om för folk att dom borde följa mig? Kan du peka ut var jag ens uppmanade någon att inte fortsätta att spela?
Jag nämnde min åsikt och får - på min kommentarer av folk som dig, folk som inte kan förtså en enkel mening. wtf?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av kill455:

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.

Jag har spelat från dag ett och har enormt mycket kvar att göra. Men jag sitter inte och kör det dygnet runt utan spelar när jag har tid.

Roligt. Jag som kört 2 timmar, högst 3 nästan varannan dag har klarat allt i spelet. Har 90% map completion och tänker inte köra på 100% då det känns jävligt onödigt. Nästan som att besöka ALLA ställen(watchtowers ect) i Skyrim.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ztreek:

Även om grind-festen doldes av påhittiga dynamiska event och liknande så var det ändå samma smörja

Det är ju lite det som är problemet med den här typen av spel. Om man hårddrager det, så handlar det alltid i grund och botten om att antingen "döda X av Y" eller "samla X, ge till Y" och så vidare. Det är det svårt att komma ifrån.

Det skulle krävas en helt ny typ av quests om man vill göra annat. Måla hus? Bygga något? Reparera? Finns säkert mer, men hur många gånger kan man göra det innan man tänker "måla ett hus till, vilket grind"...

TSW har ju sina investigation uppdrag. Man gör dem visserligen bara en gång per karaktär men det var kul. Sedan är sabotage uppdragen lite annorlunda ibland med. Men att göra samma uppdrag om och om igen är givetvis inte så kul.

GW2 var nog inte riktigt min typ av spel. Jag tog 100% på alla pve kartor sedan slutade jag spela. Men jag ska ta en titt på detta eventet.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Buio:
Skrivet av kill455:

Skulle inte kalla det skit. Men frågar samma sak, spelar folk fortfarande detta spel? Har man spelat från dag 1 lär man ha gjort allt som är värt att göra.

Jag har spelat från dag ett och har enormt mycket kvar att göra. Men jag sitter inte och kör det dygnet runt utan spelar när jag har tid.

Roligt. Jag som kört 2 timmar, högst 3 nästan varannan dag har klarat allt i spelet. Har 90% map completion och tänker inte köra på 100% då det känns jävligt onödigt. Nästan som att besöka ALLA ställen(watchtowers ect) i Skyrim.

Hur kan du säga att du klarat allt i spelet, om du inte ens har Map completion? Sen antar jag att du inte klarat alla Explorable Dungeons? Skaffat Legendary? Cultural T3? Maxat Crafting? Nått Rank 80/100 i PvP? etc etc...


signatur

Rwa?

Medlem

vad snackar ni om för spel? jag har spelat sen första betan och har en massa kvar att göra...

köer på en wvwvw första veckan efter release...! ! ! ! wow ja DET va ju konstigt.. det är det inte nu när wownötterna gått och kramat pandor..

ni som rushade till max level gjorde ett fundamentalt fel i att tro att det var wow ni spelade... i GW utspelar sig spelet UNDER spelet inte efter...

det är så tröttsamt med alla förbannade wow skadade idioter som spelat en vecka och sen säger att det är skit för att dom inte har nått att göra... tjena att ni gjort dungeons till exempel.. eller ni försökte.. sen satt ni i open chat och whina om att det va ju inge skoj för ni bara dog och dog hela tiden... men så är det i skill baserade spel... tränade schimpanser som inte kan outlevla och outgeara klarar sig heller inte så bra.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:

det är så tröttsamt med alla förbannade wow skadade idioter som spelat en vecka och sen säger att det är skit för att dom inte har nått att göra... tjena att ni gjort dungeons till exempel.. eller ni försökte.. sen satt ni i open chat och whina om att det va ju inge skoj för ni bara dog och dog hela tiden... men så är det i skill baserade spel... tränade schimpanser som inte kan outlevla och outgeara klarar sig heller inte så bra.

Kan du verkligen anklaga dem? MMORPG'n har varit såhär sedan EverQuest1 tiden, det är alltid svårt att bryta ett mönster man har haft i typ 15 år.

Det ArenaNet gjorde med GW2 var lite för fort, lite väl före sin tid eller inte passande alls, jag vet inte.

Dock måste man tänka att sådana spel som GW2 finns redan, ett av dessa kallas CoD, där hela progressen är att lvla upp till max och sedan förlorar spelet lite av sin glans så att säga.

Vart är end game i CoD tex? inget, hela spelet är byggt runt att lvla 1-max, precis som GW2 är för tillfället, endgame ligger i lvlandet.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ja alltid är det någon stolpe-ut som bemödar sig att kommentera en tråd om ett spel som han inte har något som helst intresse av bara för att säga att det är dåligt.

En för den formuleringen, skrattade högt här haha.

Skitkul update! Ser fram emot detta rejält. (Och ja, jag har spelat sen betan och spelar fortfarande. Underbart spel.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av shaitan:

vad snackar ni om för spel? jag har spelat sen första betan och har en massa kvar att göra...

köer på en wvwvw första veckan efter release...! ! ! ! wow ja DET va ju konstigt.. det är det inte nu när wownötterna gått och kramat pandor..

ni som rushade till max level gjorde ett fundamentalt fel i att tro att det var wow ni spelade... i GW utspelar sig spelet UNDER spelet inte efter...

det är så tröttsamt med alla förbannade wow skadade idioter som spelat en vecka och sen säger att det är skit för att dom inte har nått att göra... tjena att ni gjort dungeons till exempel.. eller ni försökte.. sen satt ni i open chat och whina om att det va ju inge skoj för ni bara dog och dog hela tiden... men så är det i skill baserade spel... tränade schimpanser som inte kan outlevla och outgeara klarar sig heller inte så bra.

- Förolämpa folk som kör andra spel? Check
- Tror att han bestämmer hur folk ska köra ett spel? Check
- Förolämpa folk ännu en gång till för att dom kör annat spel? Check
- Tror igen att han bestämmer hur folk ska köra ett spel? Check
- Förolämpa folk ännu en gång till för att dom kör annat spel? Check

Är GW2 fanboys idioter eller idioter? FZ verkar ha ganska många av dessa. Kolla bara på de flesta kommentarerna här.
GW2 skillbaserat....LOL
Bör notera att kommentaren jag quota har +2 på sin kommentar. Herregud vad många gw2 fanboys som hänger här


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Still going strong. Guild Wars 2 är det MMO som jag har roligast när jag spelar. Kan inte tänka mig att gå tillbaka till WoW, Aion och Runes of magic som man nötte för i världen. Men smaken är som baken.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ztreek:

Även om grind-festen doldes av påhittiga dynamiska event och liknande så var det ändå samma smörja

Det är ju lite det som är problemet med den här typen av spel. Om man hårddrager det, så handlar det alltid i grund och botten om att antingen "döda X av Y" eller "samla X, ge till Y" och så vidare. Det är det svårt att komma ifrån.

Det skulle krävas en helt ny typ av quests om man vill göra annat. Måla hus? Bygga något? Reparera? Finns säkert mer, men hur många gånger kan man göra det innan man tänker "måla ett hus till, vilket grind"...

Man skulle kunna försöka bygga ett MMORPG som knappt har quests, utan fokuserar mer på handel mellan spelare? kunna sätta upp egna stånd som i Knights Online.
basera spelet mer på att lvla professions och sälja gear istället för att en björn i skogen hostar upp pengar hela tiden, att ta sig an en strid skall vara livsfarligt.. finns många saker man kan göra men man måste göra det riktigt bra.

massor av minigames hit och dit, klättra i berg med hjälp av rep m.m, faktiskt utmana spelaren på andra sätt än just att den som trycker mest knappar först vinner.

Jag vill ha ett MMORPG med mindre combat helt enkelt.
kunna prata sig igenom ett quest exempelvis.

Medlem

Ztreek: Du kan lvla från 1-80 i princip enbart genom levla crafting professions. Du kan dessutom plocka enorma mängder experience enbart genom exploring. Det du beskriver ovan är en stor del av charmen med just GW2, friheten att köra på lite som man vill.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar