Mists of Pandaria - en vecka senare

Robot
Mists of Pandaria - en vecka senare

World of Warcrafts senaste expansion har fått lite extra tid ute i det vilda, så det är dags att slänga en andra blick på den.

#world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #blizzard, #nintendo, #everquest-ii, #rift-storm-legion, #world-of-warcraft-cataclysm


Medlem
Mists of Pandaria - en vecka senare

Så töntigt!!!

Medlem

Fredrik gör som vanligt reportaget mysigt och härligt

Medlem

Kul reportage

Medlem

Måste säga att det är trevligt med en checkup ett tag efter ett MMO-släpp, och det var en hel del intressanta poänger artikeln hade.

Tyvärr har jag inte tid / ork nog att lägga ner på ett MMO, men det är alltid trevligt att se Blizzard göra bättre ifrån sig än sist (Cataclysm var bedrövlig).

Medlem

Ska väl läggas till att det faktiskt stämmer att dungeons är ganska så lätta i den här expen.. även heroic.. men dom har istället lagt till challengers för dom spelarna som vill ha lite mer utmaning.. har själv inte provat på det än eftersom jag väntar på sega vänner som vägrar o ta 90 någon gång Men hoppas på att dom faktiskt lyckas få det ordnat nu att dom som vill ha mer utmaning kör challengs.. medans standardspelarna kan köra heroics.

Medlem

Ja asså, jag fick för mig att jag skulle tycka det var lika kul som det var innan man slutade nån månad efter cataclysm-releasen, Tog mig tid o åka på nattöppet för att kunna spela lite på morgonen innan jobbet. Jävlar vad det kändes skoj.. i 4 timmar, sen var man ju på samma quests och i exakt samma spel som man hade tröttnat på, jag brydde mig inte ens om att spela på mina 85 karaktärer. Känns skönt att jag nu vet hur pass dött det spelet är för mig. Tack för tiden som var Blizzard :x


signatur
Medlem

Varför har skribenten en Mauser C96 på sin bild? De är ju svindyra och extremt sällsynta i dagens läge!

Om de inte är någon leksak eller replika då...

Medlem

Synd att blizzard gjort skiten till en daily grind smörja...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

För skojs skull borde ni tillägga att en lvl 80 DK tog 25 manna Lich King själv :*

http://www.youtube.com/watch?v=gZloBJOL8Q8

Medlem

Denna andra recensionen verkar ju inte vara något annorlunda än den första... ? Fortfarande inget prat om endgame content...

http://www.gametrailers.com/reviews/zxshty/world-of-warcraft-...

Kika på denna recensionen , skärp er för fan.

Skrivet av WarpGuN:

Synd att blizzard gjort skiten till en daily grind smörja...

Japp , störtsta nackdelen med den här expansionen... Det är jobbigt nog att göra det på en gubbe , men när man har flera alts blir det ett helvete. Tur att det inte är något som man måste göra för att hänga med och att dom i nästa patch ska göra så att mindre rep krävs.

Själv så måste jag bara tillägga att jag gillar den här expansionen väldigt mycket , den är redan nu på nivå med 3.1 Wrath , om den ska bli bättre än TBC / Vanilla är helt upp till Blizzard inom dom följande månaderna. Gillade första raiden oerhört (Mogu'Shan Vaults) , fick mig att tycka om warrior tank igen (saknar dock ändå stance-dance från BC...) Kul att se att Blizzard inser sina misstag med Cataclysm , gillar också att dom inte öppnar alla 3 raids samtidigt , ger semi-hardcore guilder tid att klara raiden på heroic (förhoppningsvis) innan nästa raid kommer ut. Istället för att ha 3 raids slängt i ansiktet på en gång och sen grinda exakt samma raid i månader tills nästa stora patch.

Angående PvP så finns det tydliga balanseringsproblem , känner att jag som warrior är lite överdrivet stark i arena , och Shadow Priest och Hunters likadant. Samtidigt som Rogues och Warlocks känns svaga.

Medlem

Tycker det är bästa expansionen sedan TBC faktiskt, så jag har riktigt kul just nu. Mycket att göra just nu med WoW, SWTOR och GW2 samtidigt=/

Skrivet av Rasmus117:

Om de inte är någon leksak eller replika då...

En kompis replika. Hade det varit en riktig hade jag skjutit mig i foten direkt antagligen.

Medlem

Värt att nämnas är att heroic dungeons är numera = normal dungeon, och challenge mode är typ den nya heroic. Det finns faktiskt bara 4 level-versioner (men många fler heroic+) av de dungeons som inkluderas i 5.0, då de inte tyckte det fanns någon mening med normal mode längre.

vilket jag kan hålla med om, ända sedan WotLK så har jag inte ens tittat på dom såvida jag inte behövde ett par runs före det var dags för heroics.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

För skojs skull borde ni tillägga att en lvl 80 DK tog 25 manna Lich King själv :*

http://www.youtube.com/watch?v=gZloBJOL8Q8

Kolla dkns gear 150k hp


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Ztreek:

För skojs skull borde ni tillägga att en lvl 80 DK tog 25 manna Lich King själv :*

http://www.youtube.com/watch?v=gZloBJOL8Q8

Kolla dkns gear 150k hp

Värt att nämna är nog hans stats över lag.

76% parry, 25% dodge, 33% crit, 46% haste, 19% expertise, 26% hit

Medlem
Skrivet av Ztreek:

För skojs skull borde ni tillägga att en lvl 80 DK tog 25 manna Lich King själv :*

http://www.youtube.com/watch?v=gZloBJOL8Q8

Woaw, World of warcraft HUD:en har verkligen förändrats sen jag spelade.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ztreek:

För skojs skull borde ni tillägga att en lvl 80 DK tog 25 manna Lich King själv :*

http://www.youtube.com/watch?v=gZloBJOL8Q8

Woaw, World of warcraft HUD:en har verkligen förändrats sen jag spelade.

Det är custom mods, inte original UI:t, det ser ganska orört ut


signatur

Videomupp

Medlem

Tycker att MoP och gått llite mer tillbaka till Vanilla och TBC.
Man får anstränga sig lite för att få saker. Inte som i WOTLK och Cata där man kunde få saker bara genom att stå i vilken huvudstad som helst och köra dungeons med valfri faction tabard.

Hoppas att dom inte lysnar på alla whiners där ute.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Synd att blizzard gjort skiten till en daily grind smörja...

Du idlar hellre i SW för dina pengar som du betalar?

Medlem

Det ända som suger fet chang, är dailies. Du MÅSTE göra dem. Annars är du sämst.

Medlem
Skrivet av ince:
Skrivet av WarpGuN:

Synd att blizzard gjort skiten till en daily grind smörja...

Du idlar hellre i SW för dina pengar som du betalar?

Orgrimmar

Jag pallar inte o kötta dailys längre, hade gärna sett reptabards som ett alternativ för att dra upp reputation med olika fraktioner

har en jädra massa lvl85alts, spy på tanken att lvl:a upp dom till 90, så himla segt just nu


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tycker dock att det e bra att dem har gjort så att alla inte får sitt gear genom att AFK'a HC's. Nu har man ju äntligen nått att kämpa för som innan Wotlk där alla fick allt gratis.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ztreek:

För skojs skull borde ni tillägga att en lvl 80 DK tog 25 manna Lich King själv :*

http://www.youtube.com/watch?v=gZloBJOL8Q8

Woaw, World of warcraft HUD:en har verkligen förändrats sen jag spelade.

Det är custom mods, inte original UI:t, det ser ganska orört ut

Vad i! Då undrar jag hur det ser ut när det inte är "orört"


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ztreek:

För skojs skull borde ni tillägga att en lvl 80 DK tog 25 manna Lich King själv :*

http://www.youtube.com/watch?v=gZloBJOL8Q8

Woaw, World of warcraft HUD:en har verkligen förändrats sen jag spelade.

Det är custom mods, inte original UI:t, det ser ganska orört ut

Vad i! Då undrar jag hur det ser ut när det inte är "orört"

Blev visst syftningsfel från min sida där! Menade att original-UIt ser ganska orört ut, men det där är sannerligen inte det


signatur

Videomupp

Medlem

ja den är värdelös det håller jag med dig om. säger bara att konceptet är att hålla spelare aktiva och inte bara idla 70% gametime. och det tycker jag e dunder bra. Gillar MoP överlag men speciellt att det krävs lite.. alla har ju inte råd med Blackmarket AH heller.

Medlem

Var så extremt länge sedan jag lirade WoW, släppte spelet lite efter The Burning crusade. Blev lite små sugen när man ser lite av kommentarerna och MoP-recensionen, att jag var tvungen att införskaffa WoW: Battlechest. Får se om man blir sugen igen när man levlar upp lite.

Medlem

Fredrik gör alltid riktigt bra filminslag
Jag började spela för en vecka sen då en kompis skickade en Scroll of Ressurection, får se hur det är i Pandaria när jag levlat upp min Worgen mage, hittills så har jag hört att det är riktigt roligt att questa


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bara för att man kan vifta med lite fancy ord betyder det inte att du kan recensera MoP bra. Det känns allmänt som du är helt fel person för att kunna ge MoP en chans att lysa då du hatat cata så himla mycket. Vet du ärligt? du borde antingen spela MoP i 3 månader och SEN skriva en recension eller skita i det helt.

Det du skriver är skräp, du är okunning och kan inte förklara en sån lätt sak som vad en normal dungeon är i MoP. Liksom varför inte göra en ORDENTLIG recension? Förklara lite kring det som är nytt osv istället för att hänga dig blint på phasing...herregud phasing är inget problem någonstans gäller bara att ha den dörren öppen för den inställningen, dessvärre något du inte har. Och även nu om det är så hemskt att du verkligen måste skriva om det i 15 % av din recension....ge exempel? kanske skit bakom spakarna och inte fel på phasingen.

Visst finns det sämre saker med MoP, men i det stora hela är det en riktigt bra expansion. Jag har aldrig varit för pokemon delen i spelet, men jag klankar inte ner på det jag bara håller mig borta. Skulle jag någongång skriva en recension kan jag lova dig att det skulle finnas med i en rätt utförlig version om jag så var tvungen att läsa på lite eller fråga kompisar....liksom vad hände med "wannabe journalister" och research?

Och jag håller med någon som skrev om Black Market, fine släng upp lite random skit FÖRUTOM gear....
Sen är det tyvärr som med alla andra MMO:s man har roligast när man lirar med folk man känner samt har roligt med.
Du skriver ingenting om hur du spelar, min tolkning är att du med stort cata hat loggar in och tar in allt den vägen...vad kommer härnäst ur din mun? "Scenarios är jättelätta"......suck
Kan du inte tvinga dig själv lite innan du skriver en recension? testa allt det nya, jämför med gammalt osv osv

Avstängd

Det är inte lätt att recensera WoW. När jag kollar runt på olika sajter och kollar recensioner genom åren för Vanilla + alla expansioner så får man intrycket att WoW är ett medelmåttigt spel.

Snittet verkar ligga kring 8 typ. Ändå är det ett spel miljontals människor ägnat enormt mycket tid åt och inget annat spel är i närheten när det gäller faktisk spelad tid och hur mycket pengar man faktiskt bränt på det.

Så här i efterhand kan inte betyget till WoW – som helhet – bli annat än den mest klockrena 10:an nånsin. Men det kommer liksom inte riktigt fram i recensioner. Spel som GTA4 får högre betyg. Något är allvarligt fel...

12
Skriv svar