Tunga avhopp från Bioshock Infinite-teamet

Robot
Tunga avhopp från Bioshock Infinite-teamet

Don Norbury och Clint Bundrick var lead designers för spelets AI respektive strider, men har båda lämnat för nya platser hos Microsoft.

#bioshock-infinite, #irrational-games, #microsoft


Medlem
Tunga avhopp från Bioshock Infinite-teamet

Hoppas att AI:n inte blir dålig pga detta :/

gnu
Medlem
Medlem

Förhoppningsviss drabbas inte striderna och AI pga detta, när det inte så här lite kvar till release känns det som det mesta bör vara "hyfsat" klart vid det här laget. Vi får hoppas att de som jobbat med detta har bra koll på läget helt enkelt!

Medlem

Så Microsoft håller på och sätter ihop ett nytt team... Undrar vad de ska hitta på.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så Microsoft håller på och sätter ihop ett nytt team... Undrar vad de ska hitta på.

Ja de hade ju sitt snack här för något år sen då de pratade om att de utvecklade världens första AAAA spel, dvs inte AAA som vanliga dödliga studios utvecklar... fan vad löjligt det låter. Men hur som helst så är man lite nyfiken.

Vad gäller Bioshock dock så känns det inte oroligt från min sida, jag tycker snarare att det är tråkigt. Får bara hoppas att vi slipper höra historier från utvecklingen av Bioshock Infinite som liknar det vi fick höra om L.A. Noir där utvecklarna tydligen blev pushade så hårt att de mer eller mindre bröt ihop. Det hade varit väldigt tråkigt.

Medlem
Skrivet av gnu:

fina tuttar!

facepalm xD

Inaktiv

"Är du orolig över turbulensen som råder kring spelets utveckling, Bjosarn?" Alltså sluta fjanta er FZ, ta det i forumet och inte i dina artiklar iallafall. Den här communityn är söndertrasad nog av påhopp som det är.

Relevant för folk som inte läser forumet: http://www.fz.se/forum/synpunkter-och-forslag/sluta-med-vad-t...

Medlem

Vad är det som pågår där borta egentligen? Med tanke på deras tidigare titlar borde det ju vara en suverän miljö att gå loss med sin kreativitet i. Sorgligt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Fler talanger som vill gå o "dö" hos Microsoft? Ja förstår inte varför, jag hoppas att jag gör det någon dag men tills vidare säger jag bara RIP.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Varför är det så många som försvinner från teamet? Måste ju ligga en bakgrund bakom det mer än att dom lockas av nya jobb.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

AIn borde varit färdig för länge sedan. Det man gör i det här läget är att testa och fixa buggar innan release.

Medlem

Var inte det samma studio som uttalade sig om hur viktig metacritic rating var hos dem de kunde tänka sig att anställa? Något om 85% minimum. Det var någon 2k studio iaf.

Inaktiv
Skrivet av crazycat690:

Fler talanger som vill gå o "dö" hos Microsoft? Ja förstår inte varför, jag hoppas att jag gör det någon dag men tills vidare säger jag bara RIP.

Oväntad kommentar från en som bara har Playstation.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Tummen:
Skrivet av crazycat690:

Fler talanger som vill gå o "dö" hos Microsoft? Ja förstår inte varför, jag hoppas att jag gör det någon dag men tills vidare säger jag bara RIP.

Oväntad kommentar från en som bara har Playstation.

Även PC, blir nog TUMMEN ner för dig... Men som sagt, kanske blir att försvara min så tydligt förvånande åsikt, ett ord kan nog göra susen, "Rare".


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

1
Skriv svar