Riders of Rohan släpps idag

Robot
Riders of Rohan släpps idag

Äntligen släpps den fjärde betalexpansionen till Lord of the Rings Online!

#the-lord-of-the-rings-online-riders-of-rohan


Medlem
Riders of Rohan släpps idag

Woho!

Medlem

Faktiskt det ända MMO liret jag gillar. Riktigt roligt, fast det känns som det kräver sin "tid"


signatur

The King is Back

Medlem

"..kostar, precis som övriga expansioner, mellan 320 och 560 kronor.."

Hrmph..

Medlem

Underbart, skall bli grymt kul att se vad det har att erbjuda. Har spelat sedan beta och det blir bara bättre och bättre

Så alla ni som inte provat det än, skapa ett konto och börja spela!


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv

Testade spelet för någon vecka sedan men de var så brutalt fula reklamskyltar som laddningsskärmar så jag stängde ner det någon minut in...

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Testade spelet för någon vecka sedan men de var så brutalt fula reklamskyltar som laddningsskärmar så jag stängde ner det någon minut in...

"Testade" spelet.

Inaktiv

Hehe okej då. Tänkte testa. Blev mer starta

Inaktiv

Är det många som spelar detta spel fortfarande?

Lite intresserad att prova lite igen!

Medlem

Skall blir skoj detta, snart nedladdat och patchat.

Skrivet av anon_165499:

Testade spelet för någon vecka sedan men de var så brutalt fula reklamskyltar som laddningsskärmar så jag stängde ner det någon minut in...

Det är som att gå på bio och gå ut direkt efter reklamen...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

War-steedN är ju lagom laggig/buggad <.<

Medlem

Official notes

Riders of Rohan Known Issues:

[info]General
Players who pre-purchased the Legendary bundle do not currently have access to the Horse Session Play quests.[/info]

Mounted Combat (Only applies while mounted)

Burglar
Strategic Strike skill mistakenly bestows Mounted Fervour.
Strategem skill works inconsistently with the Spur On skill.

Champion
When using the Mounted Strike skill on enemies to the left, the player character animates as if attacking to the right.

Loremaster
Tooltip for the Storm-lore debuff incorrectly states that it lasts 20 seconds; it actually lasts 3.

War-steed
Animations between rider and steed are out of sync when trotting and galloping

'Poison Gourd' effect cannot be cured by pots and applies a flame FX to the character

Sound & Graphics
Various NPCs throughout the world are no longer playing sound FX.

There are issues with farview and seeing towns/landscape from long distances

Classes (While un-mounted)

Lore-master
Some skills occasionally grey out, despite being usable

Hunter
Having the trait 'Barbed Hinderance' slotted causes the DoT for the 'Barbed Arrow' skill to do 0 damage

Minstrel
If four Protector of Song traits are slotted and then the player goes into War-speech, 'Anthem of the Third Age' will not become 'Anthem of the Third Age (War-speech)'

Monster Play

Defiler - Plague of Flies debuff is not stacking
Delving of Fror - Bosses can drop loot items that should only be for the opposite faction Items

Class specific off-hand equipment has not been adjusted to level 85

Items

Most of the Rohan Medium and Heavy endgame sets have mismatched default colors

20% Mount Speed (1 Hour) tooltip gives conflicting info about its effect on War-steeds

Quests

Rohan - Rohan Awaits - If you've already completed the Langhold quest line, there's no way to complete 'Rohan Awaits'. Completing Rohan awaits before completing the Langhold quest line will prevent this from happening.

Epic Book - V3B7C1 - Luidhros will occasionally encounter issues such as falling through the flet and never appearing on the flet

Quest - Rohan - The Unruly Stallion - There is piece of DNT text in the Unruly Horse's tooltip

World Join

Isengard instances can't be selected in the Simple or Advanced tab; only the specific tab allows you to create Isengard instances

Legendary Items

When you deconstruct a Legendary Item, the tier of the relic is not listed in the results window

UI

French and German - Rohan maps have numerous links that take you to the Eregion map, and the Eregion map has several links that take you to the Rohan map; also, there is no map for East Rohan

LOTRO Store

French/German clients are unable to try on War-steed cosmetic sets in the Store


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Skall blir skoj detta, snart nedladdat och patchat.

Skrivet av Timosaki:

Testade spelet för någon vecka sedan men de var så brutalt fula reklamskyltar som laddningsskärmar så jag stängde ner det någon minut in...

Det är som att gå på bio och gå ut direkt efter reklamen...

Nej. faktist inte. att lägga in riktigt fula laddningsskärmar förstör hela rpg känslan i spelet. kanske var/är lite överkännslig men vafan. är det värsta jag vet när man lägger in reklam i spel.

Medlem

Oj, trevligt att det fortfarande kommer nytt material! Spelade ett tag våren 2007, men kom av mig på nåt vänster. Stämningsfullt var det i alla fall, hur stor är spelarbasen idag?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Detta ska bli spännande! Speciellt Fangorn har man ju drömt lite om att besöka.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av anon_165499:

att lägga in riktigt fula laddningsskärmar förstör hela rpg känslan i spelet. kanske var/är lite överkännslig men vafan. är det värsta jag vet när man lägger in reklam i spel.

Nu är ju reklamen inte "inne i spelet" på det sättet, alltså inte i laddningsskärmarna när du väl har loggat in med en char. Det är bara den bilden som visas innan character selection som är reklam. De andra (laddninsskärmarna) visar bilder från spelet samt ett slumpmässigt tips.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

phi
Medlem

Testade spela en Dwarf Guardian till level 11 nu under förmiddagen när jag ändå inte hade något vettigare för mig. Det enda jag gjorde var att springa till A, döda mobs, springa tillbaka och få lite skräp, få en ny quest, plocka blommor, springa tillbaka få ännu mera skräp. Rinse and repeat.

Sen avinstallerade jag spelet. Dessa generiska mmorpg's tilltalar mig helt enkelt inte längre. Har ju så klart inte testat varken PvPM eller raider men det intresserar mig inte heller.

Medlem

Har de kvar det där programmet som ligger i bakgrunden och segar ner internetanslutningen? När man installerade lotr förut så fick man med ett spion program som kördes i bakgrunden.

Medlem

Har glömt hur stelt det är. Har haft en längre paus från lotr eftersom isengard gav inte så mycket.

Tycker någon ens att det är roligt o slåss?

Medlem
Skrivet av TexN:

Har glömt hur stelt det är. Har haft en längre paus från lotr eftersom isengard gav inte så mycket.

Tycker någon ens att det är roligt o slåss?

Vilken klass spelar du? Det är ju ganska väsentliga skillnader mellan de olika som finns.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av TexN:

Har glömt hur stelt det är. Har haft en längre paus från lotr eftersom isengard gav inte så mycket.

Tycker någon ens att det är roligt o slåss?

Hade folk spelat om det inte är roligt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Vilken klass spelar du? Det är ju ganska väsentliga skillnader mellan de olika som finns.

Kör en Guard

Skrivet av conthox:

Hade folk spelat om det inte är roligt?

Är inte säker, men tror många spelar att det är just LoTR och för storyn.
Jag har haft en jätte bra tid i lotr, men tycker det har gått fel riktning sen MoM.

Mer och mer soloanpassat. Dom hinner inte ens färdig med riktig grupp end-content innan det släpps, varken för RoR eller RoI.

Medlem

Att det är soloanpassat är både bra och dåligt. Egentligen skall det ju finnas både och för att nå alla. Jag tycker det har varit bra, som det är t ex med solo för Epic line och de sämre armour setsen. Sedan group 3-6 man för näst bästa och vill man ha det allra bästa så är det 12-manna som gäller.

Visst är storyn viktig och i lotRO är den bra,men att spela enbart pga den är väl lite att ta i. Då är det väl bättre att läsa böckerna...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av TexN:

Kör en Guard

Har bara lirat min egen guard till 30ich men åtminstone med 1h och sköld tycker jag inte att den känns stel. Knappt rört 2h däremot. Skulle personligen rekommendera burglar eller warden om du vill ha en lite högre klickfrekvens.

Sedan blir självklart samtliga klasser roligare ju längre in i spelet man kommer.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar