Playstation Store - nytt utseende, segt som fan

Medlem
Playstation Store - nytt utseende, segt som fan

Behövde idag ladda ned en uppdatering till Playstation Store, nytt interface i stilen med Sonys "lyxmodeller" av TV. Seeeeegt som fan är det att göra saker, någon annan som upplever samma problem?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Dag 01 var det katastrof , dag 02 känns bättre. Det flyter på bättre tycker jag och så småningom så kommer väl den nya storen också fungera som det är tänkt. Utseende mässigt är det en klar förbättring rent estetiskt men det behöver ändå förbättras. En hel del blir så himla litet hos mig. Jag har en 42" plasma och sitter ungefär 2.5 ifrån tv'n. Så vissa grejjer i affären hade jag gärna sett att de blåste upp lite.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Samma för mig, det fungerade bättre igår (och nu fattar den att jag har Playstation Plus). Har 48" teve, men jag upplever också att det kan vara lite för litet. Hoppas dom trimmar in det ännu mer


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tycker också att det blev segt. I den förra versionen kunde man välja veckans nyheter (eller liknande) där allt som släppts denna vecka var med. Den funktionen hittar inte jag nu, är inte riktigt nöjd.

Medlem
Skrivet av Azon:

Tycker också att det blev segt. I den förra versionen kunde man välja veckans nyheter (eller liknande) där allt som släppts denna vecka var med. Den funktionen hittar inte jag nu, är inte riktigt nöjd.

Det går fortfarande, men är omständigt. Gå på Games, sedan får du gå åt höger höger höger så kommer du till "new games" "new demos" "new dlc" och så får man sortera på Newest first. Helt jävla omständigt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det är ju så segt att man inte kan förstå hur dom fick för sig att börja köra det när det uppenbarligen är i nån beta-fas.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Det är ju så segt att man inte kan förstå hur dom fick för sig att börja köra det när det uppenbarligen är i nån beta-fas.

Det tar ungefär 15-20 sekunder att ladda interfacet jämfört med 1 sekund som den gammla tog. Det är jävligt irriterande. Sen så borde den (i min värld) sortera allting på Newest First! För fan, när jag går till Whats New så är det inte den sorteringen som default utan någon jävla random selection. Gah!


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar