Xcom Dagbok - Del2

Testpilot
Xcom Dagbok - Del2

Dag 2!

Dag 2 fortsätter med att få upp mer satelliter och lite ändringar i basen , lyckas skrapa pengar att bygga en ny SHIV och forskar som en galning på titan armour.

Stöter på en megabugg också , kan inte använda min nybyggda shiv , går inte o välja den som en gubbe men att gå in i barracks o kolla utrustningen går , dock ser man ingen SHIV på bilden utan bara tomt där .. skum bugg.

Får ett rädda diplomaten uppdrag som går som smör , bara thin men på den banan och alla blir oneshottade av mitt team , ovanligt få av dem på tillbakaryckningen på banan så det gick ju som en dans.

Litet Ufo nedskjutet.

Skjuter ner ett litet ufo , avancerar och triggar nästan samtidigt både en grupp på 3 mutons och en cyberdisc , mutons plockas rätt snabbt men cyberdiscen kommer närmare och blir farlig samtidigt som jag blir anfallen av 3 st sectoid commanders.
Får lite snabbt ner cyberdiscen med min medelkokta heavykille och snipern (pust!)

En av sectoid blir totalägd av overwatch på min stenhårda supportkille som dessutom har en fet plasmabössa men sen ! Crap! , 2 av mina mind controllade !

Tur mina trupper är utspridda , jag tar potshots på sectoiderna , ALLA MISSAR arrrrrrhhhh , lyckas få dit en till gubbe som får stå helt oskyddad och han träffar! Yay!

Endast en sectoid kvar som retirerar utanför synfältet , flyttar bort mina trupper från min assault snubbe som nu är under fiendens kontroll , tur att jag ställde henne på höger flank så det tar lite tid innan hon kan komma in o göra skada på mitt team.

Positionerar om mina gubbar och får sectoiden i sikte som snabbt tas ner och jag återfår kontrollen av min assault , pushar vidare in i ufot och stöter på en till grupp av mutons som jag gör processen kort med , mission completed!

Okänt uppdrag i stan ? - fick ett uppdrag där man skall in i stan o rensa upp dock utan att vara ett terrormission .

Jäklar va stryk jag fick , först kommer en cyberdisc som min heavy smäller , dock inte utan att ta med sig 3 bilar på köpet så det blir en mega explosion och min ena assault får en fin kyss där och skadas.
Sen kommer en grupp på 3 mutons och en berserker och samtidigt då jag får ner dessa och stunnar berserkern kommer 3 till mutons och efter lite pangande så ytterligare 3 st thin men …
Min andra assault som också är maxlevlad får så mycket stryk att han borde lägga sig ner i fosterposition , men icke! Han är stentuff och överlever sin reträtt.

Jag retirerar med hela teamet men då min andra assault får pisk och stendör trots bra odds att bli critical ist då pallar jag inte o laddar om.

Ny bana , dock samma typ av startgrupp dvs 3 mutons och 1 berserker , lyckas stunna berserkern igen men efter lite pangande så kommer det en cyberdisc som tamefan måste ha cloak eller nåt , 4 skott missar från mitt team och sen är den i fejset på hela mitt team och krossar skiten ur dem .

Nop = reload!

OK nu gick det bättre dock med nackdelen att jag inte fångar nån alien , sista muton som fanns på banan råkade bli ägd av min assault som har reaction shot då nåt rör sig inom 4 rutor från denne.
Det innebar att min tänkta fångst fick ett laserskott i pannan istället , oops!

Stort ufo nedskjutet.
Dagens sista uppdrag är ett jätte ufo som jag sköt ner , hinner bara starta uppdraget och gå mot öppningen av ufot som är stooort , då blir jag flankad och anfallen av en klase heavy floaters , som tur är har jag varit försiktig och har alla mina trupper på overwatch så de får smaka plasma och laser på nära håll.
Lagom tills jag sparar och skall hoppa i säng kommer jag på att jag glömde att utrusta min sniper med de nybyggda plasma-sniper geväret jag byggt , fasen! Det blir att ladda om tror jag.

Slut på dag 2 av äventyr!

#blogg

Medlem
Xcom Dagbok - Del2

Trodde först du skrev om det riktiga X-Com, men insåg snart att du menade den moderna kopian. Tacka vet jag Terror from the deep, det är utmanade, oförlåtande och snäppet bättre än Enemy unknown (originalet).

Testpilot

Många som tjatar om orginalspelen , kom in i matchen och år 2012 tack.

Jag spelade de gamla orginalet och terror from the deep och precis som med många spel på den tiden spelade man en stund , tröttnade och spelade nästa spel.

Ja det var oförlåtande , tekniskt knepigt och hade detaljer som inte det nya spelet har.
Det nya spelet är roligare & har själen kvar från de gamla spelen och jag kommer garanterat spela detta mer.

Trist att så många är negativa trots detta superspel , vill man ha det gamla spelet finns alla för 15€ på steam.

Jag? , jag kommer att spela vidare med detta nya toppspel , surpuppor undanbedes.

1
Skriv svar