Lär dig fäktas i Chivalry

Robot
Lär dig fäktas i Chivalry

Utvecklarna lär dig alla fäktningstekniker som gör dig till en segrare på slagfältet.

#war-of-the-roses, #torn-banner-studiuos


Medlem
Lär dig fäktas i Chivalry

Ser onekligen godis ut
Har bara hört gott om denna produktion.
Strider som i gamla goda Die by the Sword typ.
Är väldigt sugen just nu

Medlem

Två såna spel samtidigt?! kul!

nån som spelat båda och kan ge lite feedback? Jag gillar roses, är detta värt att testa?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag har vänner som kör War of the Roses och de är helt sålda.
Själv har jag inte haft nöjet att testa dem än men är väldigt sugen på att köpa dem båda.
Dock måste jag vänta tills kontot fylls på igen då jag köpt XCom och finansierat några kommande spel på kickstarter

Medlem

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först


signatur

Game long and prosper

Redaktör
Skrivet av Javas:

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först

Calle ska bara sopa ihop sina avhuggna armar först, sen sätter han sig och skriver.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först

Calle ska bara sopa ihop sina avhuggna armar först, sen sätter han sig och skriver.

Underbart!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först

Calle ska bara sopa ihop sina avhuggna armar först, sen sätter han sig och skriver.

Han får väl skriva med fötterna så länge

Medlem
Skrivet av Propy:

Två såna spel samtidigt?! kul!

nån som spelat båda och kan ge lite feedback? Jag gillar roses, är detta värt att testa?

Medans du väntar på att FZ ska säga vad de tycker om Chivalry kan du kika på den här:

http://www.youtube.com/watch?v=73Q7FETIxZw&feature=g-user-u

Riktigt najs jämförelse video mellan WoTR och Chivalry.

Redaktör
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först

Calle ska bara sopa ihop sina avhuggna armar först, sen sätter han sig och skriver.

Han får väl skriva med fötterna så länge

Snarare tänderna (vi hamnade i olika lag).


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först

Calle ska bara sopa ihop sina avhuggna armar först, sen sätter han sig och skriver.

Han får väl skriva med fötterna så länge

Snarare tänderna (vi hamnade i olika lag).

Det är bara ett köttsår!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först

Calle ska bara sopa ihop sina avhuggna armar först, sen sätter han sig och skriver.

Han får väl skriva med fötterna så länge

Snarare tänderna (vi hamnade i olika lag).

Det är bara ett köttsår!

What're You Gonna Do, Bleed On Me?

Ser fin ut, men en pil från en pilbåge från det avståndet penetrerar väl inte en rustning? En armborst däremot hade nog fixat det rejält.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tror han var en äventyrare en gång. Men sedan tog han en pil i knät hörde ni väl.


signatur

Burn in the light.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av walter_iego:

Ser fin ut, men en pil från en pilbåge från det avståndet penetrerar väl inte en rustning? En armborst däremot hade nog fixat det rejält.

Underhållning > realism


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först

Calle ska bara sopa ihop sina avhuggna armar först, sen sätter han sig och skriver.

Han får väl skriva med fötterna så länge

Snarare tänderna (vi hamnade i olika lag).

Det är bara ett köttsår!

A fleshwound!? Your arm's off!


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

Funderar på att skaffa det här, jag tröttnade på War of the Roses efter typ 6 timmar.

Får läsa recension först

Calle ska bara sopa ihop sina avhuggna armar först, sen sätter han sig och skriver.

Han får väl skriva med fötterna så länge

Snarare tänderna (vi hamnade i olika lag).

Det är bara ett köttsår!

A fleshwound!? Your arm's off!

Have at you!


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av walter_iego:

Ser fin ut, men en pil från en pilbåge från det avståndet penetrerar väl inte en rustning? En armborst däremot hade nog fixat det rejält.

Underhållning > realism

Ja just det, jag glömde den lilla detaljen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr

Har inte kört War of the Roses själv, men en polare sa att det är rätt obalanserat. Fet rustning och 2h = win. True/false?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har inte kört War of the Roses själv, men en polare sa att det är rätt obalanserat. Fet rustning och 2h = win. True/false?

True, imo så suger spelet, pröva någon timme totalt innan du köper


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har inte kört War of the Roses själv, men en polare sa att det är rätt obalanserat. Fet rustning och 2h = win. True/false?

Sant om du inte vet hur man parrerar och hur du bör jobba med fötterna. Väldigt stor del som de flesta lite mindre... Begåvade (vill inte förolämpa någon här) spelarna har svårt med. Resultatet blir då att man bara "spammar" lösa attacker snabbt istället för att kontra hans attacker, och då kan man räkna med att åka på pisk.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har inte kört War of the Roses själv, men en polare sa att det är rätt obalanserat. Fet rustning och 2h = win. True/false?

Det är ju helt klart bra i rätt läge, det säger jag inget om.
Men för skyttar med armor-piercing så hjälper det föga vilken typ av skydd du har.
Lika väl om man i närstrid möter en med sköld som vet vad han gör, rustningar har sina svagheter och många vapen har möjlighet till armor-piercing.

Mycket handlar om att komma in i "rätt" strid, då det finns många sätt att anpassa sin karaktär så har man fördelar så väl som nackdelar.

Skägg.
10 Chambers

Recension i antågande!


signatur
Medlem
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Propy:

Två såna spel samtidigt?! kul!

nån som spelat båda och kan ge lite feedback? Jag gillar roses, är detta värt att testa?

Medans du väntar på att FZ ska säga vad de tycker om Chivalry kan du kika på den här:

http://www.youtube.com/watch?v=73Q7FETIxZw&feature=g-user...

Riktigt najs jämförelse video mellan WoTR och Chivalry.

Perfekt, man tackar!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ser fin ut, men en pil från en pilbåge från det avståndet penetrerar väl inte en rustning? En armborst däremot hade nog fixat det rejält.

En rustning är inte tänkt att bli penetrerad alls egentligen, även på nära håll med en fet krigsbåge (100-150 pund+) och stora bamsepilar så det fortfarande 2mm stål, en ringbrynja och 16 lager tyg (gambeson) som man ska ta sig igenom, man hoppas på träffar under armarna och halsen där rustningarna inte är lika tjocka pga ökad rörlighet!

Medlem
Skrivet av Propy:

Två såna spel samtidigt?! kul!

nån som spelat båda och kan ge lite feedback? Jag gillar roses, är detta värt att testa?

Personligen tycker jag att båda är riktigt bra men på olika sätt. På det stora hela håller jag med Total Biscuit i denna video: http://www.youtube.com/watch?v=73Q7FETIxZw&feature=plcpg

1
Skriv svar