Call of Duty: Black Ops II – lanseringstrailern

Robot
Call of Duty: Black Ops II – lanseringstrailern

Årets utan tvekan största spel är snart här – är du redo?

#call-of-duty-black-ops-ii


Medlem
Call of Duty: Black Ops II – lanseringstrailern

"Årets utan tvekan största spel är snart här" skitsnack.

Medlem

Säg vad man vill om Cod, men kampanjen kommer nog bli rolig tror jag efter att ha sett den här trailern


signatur

Game long and prosper

Skrivet av totte1015:

"Årets utan tvekan största spel är snart här" skitsnack.

Jaså? Du får jättegärna nämna ett annat spel i höst som kommer sälja bättre än Blops 2!

Medlem

får lite "Känns som jag sett det förut" känsla över det hela i tidigare Cod spel. känns som samma gamla CoD mekanik med lite andra vapen och abilities. Tror jag hoppar Black ops 2. Men kul för alla CoD fantaster med ett nytt spel.

Jag själv håller mig fortfarande fast vid Call of duty 1 och 2.


signatur

Xbox live gamertag : Jonas Andersson

Medlem

Alla senare cod-spel har haft fruktansvärda campaigner, linjära, enformiga och tråkiga.
Ogillar verkligen sådana här trailers som försöker sälja enbart på meningslöst våld och explosioner.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av totte1015:

"Årets utan tvekan största spel är snart här" skitsnack.

Jaså? Du får jättegärna nämna ett annat spel i höst som kommer sälja bättre än Blops 2!

Kanske bäst säljande ja, men inte det största spel, eller ja... hur man nu definierar "största" spel är ju olika

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av totte1015:

"Årets utan tvekan största spel är snart här" skitsnack.

Jaså? Du får jättegärna nämna ett annat spel i höst som kommer sälja bättre än Blops 2!

Jag tycker subjektivt att man inte kan mäta ett spels 'bra-het' i antal sålda exemplar, utan hur stort spelet är efter X antal år, hur fasta spelare är i spelet, beroendet m.m

För varje år som går så drar ju communityn i CoD vidare till nästa spel, i och med det tycker jag inte att spelet är tillräckligt beroendeframkallande och lika kärt till hjärtat som tex Morrowind, TF2, CS1.6, Quake.

Än idag kan i princip vem som helst sätta sig med Super Mario Bros till NES och känna glädje att spela det, spelet kanske inte sålde 10miljoner på en vecka men man kan nog hålla med om att spelet är ett av de bästa spelen genom tiderna ändå.

CoD är inget mer än en expansion, de vågar inte ta nya tag och utveckla spelet som en uppföljare bör göra, man ska ta de negativa aspekterna, få bort dem och fortsätta bygga på de positiva, vilket jag inte tycker CoD har gjort.

Skrivet av totte1015:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av totte1015:

"Årets utan tvekan största spel är snart här" skitsnack.

Jaså? Du får jättegärna nämna ett annat spel i höst som kommer sälja bättre än Blops 2!

Kanske bäst säljande ja, men inte det största spel, eller ja... hur man nu definierar "största" spel är ju olika

Visst kan man definiera "störst" på olika sätt. I den här nyheten framgår det klart och tydligt att det är på kommersiella grunder bedömningen görs.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av totte1015:

"Årets utan tvekan största spel är snart här" skitsnack.

Jaså? Du får jättegärna nämna ett annat spel i höst som kommer sälja bättre än Blops 2!

Kanske bäst säljande ja, men inte det största spel, eller ja... hur man nu definierar "största" spel är ju olika

Visst kan man definiera "störst" på olika sätt. I den här nyheten framgår det klart och tydligt att det är på kommersiella grunder bedömningen görs.

Jajajajaaaaaaaaaa, jag tycker texten ljuger iallafall!

Medlem

Treyarch > Infinity Ward.

Alltså, detta ser ju ganska bra ut. Jag hade köpt detta istället för MW2 och MW3 vilken dag som helst, alla dagar på året.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av totte1015:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av totte1015:

"Årets utan tvekan största spel är snart här" skitsnack.

Jaså? Du får jättegärna nämna ett annat spel i höst som kommer sälja bättre än Blops 2!

Kanske bäst säljande ja, men inte det största spel, eller ja... hur man nu definierar "största" spel är ju olika

Visst kan man definiera "störst" på olika sätt. I den här nyheten framgår det klart och tydligt att det är på kommersiella grunder bedömningen görs.

Jajajajaaaaaaaaaa, jag tycker texten ljuger iallafall!

Okej!

Det ska bli kul att testa den flygande hamster dräkten, och "cloaking" är också ett nytt grepp i CoD-universet.

Säga vad man vill om CoD, men jag tror inte det kommer dras med samma problem som "Ghost Recon - Future Soldier".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är en mycket svår balansgång att vara CoD-utvecklare. Det är så enormt många olika fans runt om i världen som gillar olika delar av spelet, och de vill ju försöka ha kvar CoD-känslan och ha kvar de bitar som gör spelet framgångsrikt. Samtidigt också förnya och lägga in nya intressanta grepp som ger en annan upplevelse än tidigare titlar.

Dessutom, när det gäller multiplayer, så är det ju en uttalad utvecklingsstrategi från alla inblandade studios att spelet ska tilltala alla. Från rena nybörjare till de som spelar på högsta möjliga nivån, och alla ska hitta någonting som gör att man återkommer och tycker det är roligt.

Jag tror det är mycket svårare att göra ett sånt spel, än att göra något som tilltalar en liten exklusiv skara gamers som vill känna sig viktiga.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Största spel är väll knappast vad jag skulle ha för ordval, det skulle kunna förknippas med storhet och liknande, vilket CoD verkligen inte är.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av totte1015:

"Årets utan tvekan största spel är snart här" skitsnack.

Jaså? Du får jättegärna nämna ett annat spel i höst som kommer sälja bättre än Blops 2!

Jag tycker subjektivt att man inte kan mäta ett spels 'bra-het' i antal sålda exemplar, utan hur stort spelet är efter X antal år, hur fasta spelare är i spelet, beroendet m.m

För varje år som går så drar ju communityn i CoD vidare till nästa spel, i och med det tycker jag inte att spelet är tillräckligt beroendeframkallande och lika kärt till hjärtat som tex Morrowind, TF2, CS1.6, Quake.

Än idag kan i princip vem som helst sätta sig med Super Mario Bros till NES och känna glädje att spela det, spelet kanske inte sålde 10miljoner på en vecka men man kan nog hålla med om att spelet är ett av de bästa spelen genom tiderna ändå.

CoD är inget mer än en expansion, de vågar inte ta nya tag och utveckla spelet som en uppföljare bör göra, man ska ta de negativa aspekterna, få bort dem och fortsätta bygga på de positiva, vilket jag inte tycker CoD har gjort.

Vem har sagt att man inte känner glädje i dom nya CoD spelen som kommer? Ingen tvingar människor att inhandla spelet. Finns väl ett intresse bland en stor publik.

Det är därför CoD slår rekord efter rekord.

Black Ops 2 kommer sälja sönder och säkerligen mest av alla detta år. Säg ett spel idag som utvecklar något nytt och som bygger på något positivt?

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Säg vad man vill om Cod, men kampanjen kommer nog bli rolig tror jag efter att ha sett den här trailern

Det tror jag med. Ser faktiskt fram emot att få köra lite SP

Medlem

Antar att det fortfarande att ha de löjliga puff-puff ljuden när man skjuter. En av de saker jag impades av med CoD2 var att vapenljuden lät så skarpa. Allt från smällen till kling-ljudet när man fick slut på ammo i clippet i Garanden. Nu i cod4+ är det bara "frutt" och "puff puff" när man skjuter. Ingen bas, ingen diskant. Och eftersom alla vapen är automatiska, dödar på 3-4 träffar och har väldigt låg rekyl så har man ingen chans när nån kommer i ryggen, vilket folk gör hela tiden, pga random spawns och banor med en miljon bakgator och fönster att hoppa igenom. And don't get me started on the nadespam and killstreaks. </rant>

Medlem

Nä dra mig i mustachen och kalla mig för Elisabeth. Futurism gör att det faktiskt ser fräckt ut. Kommer det här få mig att börja spela CoD?!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=rNPNXiKHvWQ

allt blir bättre med lite 'MUURICAH FUCK YEAH!

Medlem
Skrivet av Wartex:

Antar att det fortfarande att ha de löjliga puff-puff ljuden när man skjuter. En av de saker jag impades av med CoD2 var att vapenljuden lät så skarpa. Allt från smällen till kling-ljudet när man fick slut på ammo i clippet i Garanden. Nu i cod4+ är det bara "frutt" och "puff puff" när man skjuter. Ingen bas, ingen diskant. Och eftersom alla vapen är automatiska, dödar på 3-4 träffar och har väldigt låg rekyl så har man ingen chans när nån kommer i ryggen, vilket folk gör hela tiden, pga random spawns och banor med en miljon bakgator och fönster att hoppa igenom. And don't get me started on the nadespam and killstreaks. </rant>

Jag tycker det är lite lustigt att du klagar på att det tar 3-4 skott för att döda någon med ett automatvapen. Hur många tycker du är rimligt att en människa tål egentligen? Personligen spelar jag endast hardcore i CoD, jag tror inte du skulle gilla det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar