Det här är en bok du inte vill ha i födelsedagspresent...

Robot
Det här är en bok du inte vill ha i födelsedagspresent...

...men kanske vill du ha spelet? Lanseringstrailern för Silent Hill: Book of Memories introducerar oss för en magisk bok med kraften att förändra det förflutna.

#konami, #silent-hill-book-of-memories, #wayforward, #contra-4


Medlem
Det här är en bok du inte vill ha i födelsedagspresent...

Det här är inte Silent Hill...


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Det här är inte Silent Hill...

Verkligen inte, känner mig som en tråkig "det var bättre förr" men Silent Hill dog efter 4an för mig.

Amerikanska utvecklarna vet verkligen inte vad som gjorde Silent Hill bra tycker jag.

Moderator | Testpilot

Meh, get mig en DEATH NOTE istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag håller helt med att det här inte känns som Silent Hill alls. Lite snopet dock att de förhandstittar jag har läst av spelet är alla relativt positiva.

Kanske rent av blir ett bra spel, man kan ju hoppas i alla fall. Känns lite onödigt att kalla det "Silent Hill" dock... men namnet hjälper väll säkert att sälja ett par extra kopior antar jag.

Inaktiv
Skrivet av Cliffie:

Jag håller helt med att det här inte känns som Silent Hill alls. Lite snopet dock att de förhandstittar jag har läst av spelet är alla relativt positiva.

Kanske rent av blir ett bra spel, man kan ju hoppas i alla fall. Känns lite onödigt att kalla det "Silent Hill" dock... men namnet hjälper väll säkert att sälja ett par extra kopior antar jag.

Ett det kan vara ett bra spel kan jag hålla med om, men namnet hör verkligen inte till tycker jag.
Samma sak som SH Homecoming, det kunde hetat något helt annat och jag hade tyckt annorlunda om det.
Namnet Silent Hill var en "standard" man förväntade sig av skräck som kryper på en med massor av subtila fasansfulla saker som hände bakom fasaderna som inte förklaras 100%.

Senaste SH spelen har haft skit mycket saker från andra spelen, Pyramid Head är ett exempel som var med i Homecoming utan en riktig anledning, kunde varit ett annat "monster".

Usch känner jag kan hålla på ett tag, bäst att sluta och hoppas folk som är sugna på BoM blir nöjda med det :).

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Jag håller helt med att det här inte känns som Silent Hill alls. Lite snopet dock att de förhandstittar jag har läst av spelet är alla relativt positiva.

Kanske rent av blir ett bra spel, man kan ju hoppas i alla fall. Känns lite onödigt att kalla det "Silent Hill" dock... men namnet hjälper väll säkert att sälja ett par extra kopior antar jag.

Litar inte så mycket på recensioner och förhandstittar längre. Många spelskribenter är liksom tvungna att följa spelföretagens regler. Kolla på Destructiods Jim Sterling, när han tala illa om Konami så blev han blacklisted från dem.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Kolla på Destructiods Jim Sterling, när han tala illa om Konami så blev han blacklisted från dem.

Vad hände då? Fick han inga gratis recensionsexemplar i förväg eller? Kolla Gamespots recension av Resident Evil 6. Det betyget kanske är väl hårt men absolut ett tecken på en sajt/recension som inte blivit köpt. Eller vad tror du?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av DarkZide8:

Kolla på Destructiods Jim Sterling, när han tala illa om Konami så blev han blacklisted från dem.

Vad hände då? Fick han inga gratis recensionsexemplar i förväg eller? Kolla Gamespots recension av Resident Evil 6. Det betyget kanske är väl hårt men absolut ett tecken på en sajt/recension som inte blivit köpt. Eller vad tror du?

Ja det verkar så. Jag har aldrig sagt att alla recensioner är uppköpta, men i Gamespots fall så kan jag inte glömma den gången de gav nån sparken bara för att han satte ett lågt betyg på ett Kane & Lynch-spel. Sådant händer ju fortfarande och spelföretag vill ju helst inte släppa in folk som tänker skriva negativa saker om en direkt heller, vilket är förståeligt när de lägger ner miljontals med pengar på utvecklingarna. Så jag tar saker och ting med en nypa salt alltid.

Om SH:BotM: Jag vet om att Wayforward är bra utvecklare för jag har spelat några av deras spel och de har faktiskt varit roliga Dock tycker jag det är trist att de gör en Diablo-klon i Silent Hill-kläder nu...

Off-topic: Jag tyckte faktiskt RE6 var ett riktigt jättekul spel.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Så jag tar saker och ting med en nypa salt alltid.

Off-topic: Jag tyckte faktiskt RE6 var ett riktigt jättekul spel.

Som jag skrev någon annanstans, de flesta spelen som gör idag är bra och allt är relativt. Det finns idag få spel som inte kan uppskattas av någon. Det handlar mest om vad var och en har överseende med och vad ens förväntningar är. Ett flertal av mina favoritspel (ex SBK 08, Brink, Space Marine, Red Faction: Armageddon) har skrivts ner ordentligt eller undervärderats för att folk tycker olika helt enkelt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av DarkZide8:

Så jag tar saker och ting med en nypa salt alltid.

Off-topic: Jag tyckte faktiskt RE6 var ett riktigt jättekul spel.

Som jag skrev någon annanstans, de flesta spelen som gör idag är bra och allt är relativt. Det finns idag få spel som inte kan uppskattas av någon. Det handlar mest om vad var och en har överseende med och vad ens förväntningar är. Ett flertal av mina favoritspel (ex SBK 08, Brink, Space Marine, Red Faction: Armageddon) har skrivts ner ordentligt eller undervärderats för att folk tycker olika helt enkelt.

Det stämmer nog mycket väl det, vilket kan vara skönt för oss spelare, men nog trist för spelutvecklarna för konkurrensen är så hård och de alla lägger ut så j*vla mycket på spelutveckling, surt när de inte säljer.. Av alla de spelen du nämner så har jag bara spelat Space Marine och det spelet var svinigt kul, men hamna i skymundan eftersom Gears of War 3 släpptes bara ett litet tag efter. Ser mörkt ut för en uppföljare... vilket är trist iom hur spelet slutar...

1
Skriv svar