Mytas Battlefield 3 montage

Medlem
Mytas Battlefield 3 montage

Hejsan,

Tänkte bara dela med mig av några montage jag jobbar med.
Är relativt ny med just video redigering så all feedback uppskattas

"FIRE!" - Ett snabbt montage jag gjorde för att få in inställningarna och lära mig programmen, inget 100% perfekt montage men acceptabelt i mina ögon.

Uppdaterar tråden allt eftersom att jag blir klar med fler

Ta de luungt.
Myta.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Kan inte hela världen bara sluta med alla patetiska så kallade "spelmontage"? Det kan väl inte bara vara jag som tycker det är helt meningslöst och barnsligt?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Kan inte hela världen bara sluta med alla patetiska så kallade "spelmontage"? Det kan väl inte bara vara jag som tycker det är helt meningslöst och barnsligt?

Nej, finns dom som gillar att pyssla med sånt här.
Det enda barnsliga är att klanka ner på dom som gör saker som du inte gillar, finns absolut inget som tvingar dig att titta.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Tråkig attityd Reize.

Jag började själv med CS montage i när man var tretton år, något som i slutändan ledde till att jag idag jobbar som redigerare, så att påstå att det är meningslöst är väldigt tråkigt. Alla ska börja någonstans.

När det gäller filmen så är det ett bra första försök Måste dock sägas att jag avskyr musiken, scooter känns väldigt... meh och 90tal.

Klippmässigt så behöver innehållet gå mer i tempot efter musiken, att köra klipp som ska anses att vara "snygga kills" till partier i musiken som ska vara uppbyggande gör att allt som syns förlorar den "kraft" det kunde haft. Musikvalet gör då väldigt mycket, och "fire" hjälper dig inte direkt

Mycket dötid i videon också, det fanns en hel del ställen där man kan klippa bort eller åtminstone speeda upp relativt händelselösa partier. Sen kan jag tycka att APC-grejer kanske inte är så väldans imponerande gentemot infanterispelare, men sådant är individuellt.

Hoppas det ger dig lite att gå på iaf,


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tråkig attityd Reize.

Jag började själv med CS montage i när man var tretton år, något som i slutändan ledde till att jag idag jobbar som redigerare, så att påstå att det är meningslöst är väldigt tråkigt. Alla ska börja någonstans.

När det gäller filmen så är det ett bra första försök Måste dock sägas att jag avskyr musiken, scooter känns väldigt... meh och 90tal.

Klippmässigt så behöver innehållet gå mer i tempot efter musiken, att köra klipp som ska anses att vara "snygga kills" till partier i musiken som ska vara uppbyggande gör att allt som syns förlorar den "kraft" det kunde haft. Musikvalet gör då väldigt mycket, och "fire" hjälper dig inte direkt

Mycket dötid i videon också, det fanns en hel del ställen där man kan klippa bort eller åtminstone speeda upp relativt händelselösa partier. Sen kan jag tycka att APC-grejer kanske inte är så väldans imponerande gentemot infanterispelare, men sådant är individuellt.

Hoppas det ger dig lite att gå på iaf,

Tackar!
Vet att det behövs lite mer tempo etc, detta var mest för att få en känsla för hur det fungerar och få in inställningarna och programmen.
Men ändå bra med lite feedback som inte involverar "lol sånt här suger -.-"


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Har inte så mycket att tillägga utöver det vilden skrev i grund-feedback, men något annat som kan vara värt att tänka på när man spelat in är bildkvalitén.

Det är inte alltid så kul att titta på video när den är lågupplöst.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Har inte så mycket att tillägga utöver det vilden skrev i grund-feedback, men något annat som kan vara värt att tänka på när man spelat in är bildkvalitén.

Det är inte alltid så kul att titta på video när den är lågupplöst.

Har kört på 720p för att spara på både hårddiskar och uppladdnings tid om det verkligen är en sån big deal så kanske jag får tänka om på den punkten?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Hm nej 720p är absolut tillräckligt.

Vet inte varför, men när jag tittade var det pixelerat och ganska kass fps. Kan hända att jag fastnade på 280p eller något kanske? Ursäkter för det!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Hm nej 720p är absolut tillräckligt.

Vet inte varför, men när jag tittade var det pixelerat och ganska kass fps. Kan hända att jag fastnade på 280p eller något kanske? Ursäkter för det!

Ingen fara, men tack ändå!
Lite kass fps i den är det nog, missade lite på inställningarna..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

1
Skriv svar