Ingen Shepard i nästa Mass Effect

Robot
Ingen Shepard i nästa Mass Effect

"Den trilogin är slut" säger Bioware i en ny intervju.

#bioware


Medlem
Ingen Shepard i nästa Mass Effect

Bye bye Shepard, was nice knowing you.

Medlem
Medlem

Gör en ny serie istället för att mjölka....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Synd bara att Shepards avsked inte blev lyckat. Men universumet är definitivt nya star wars.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Gör en ny serie istället för att mjölka....

Varför börja på en ny serie när du anser att uppföljare är mjölkning?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Neatherblade:

Gör en ny serie istället för att mjölka....

Varför börja på en ny serie när du anser att uppföljare är mjölkning?

Ett helt nytt IP som inte har något med ME att göra. Tre spel räcker.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sålänge det fjärde spelet blir bättre än det tredje. Hoppas de lärde sig en läxa... :\ (detsamma gäller Dragon Age)

Medlem

Så länge det är en SEQUEL och inte en förbannad PREQUEL som t ex the first contact war så finns intresset där hos mig.

Avskyr prequels.

Om inte Harbinger har huvudrollen. Dvs.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag älskade ME universumet i första spelet.
Men sen efter halva 2:an så kändes det som allt gick utför.
Så jag ser gärna mer av Mass Effect men helst då innan Reaper invasionen och gärna med fokus på annan ras än människa.

Medlem

Det är bra att de inte mjölkar mer på Shepard men problemet nu i ME universumet är att vad de än släpper nu kommer den hjälten och det spelet jämföras med Shepard och den Mass Effect och det nya spelet kommer aldrig att leva upp till dom skona som Shepard fyllde.
Lite som alla mmos idag jämförs med WoW, man jämför omedvetet så är det bara.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Men va gott att höra, lite "nytänkande" istället för det gamla rabaldret, så vida inte dom gör en prequel med Shepards farsa eller något annat drygt som ett f2p RTS som man kör i webbläsaren.

Grymt universum, får hoppas att dom gör något nytt stort av detta, utvecklar RPGandet lite mer, får hoppas att dom sneglar lite på CDProject.

Kanske tom till nästa generations konsoller, så kanske vi får se häftiga "hölstrar vapnet" animationer?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Men va gott att höra, lite "nytänkande" istället för det gamla rabaldret, så vida inte dom gör en prequel med Shepards farsa eller något annat drygt som ett f2p RTS som man kör i webbläsaren.

Grymt universum, får hoppas att dom gör något nytt stort av detta, utvecklar RPGandet lite mer, får hoppas att dom sneglar lite på CDProject.

Kanske tom till nästa generations konsoller, så kanske vi får se häftiga "hölstrar vapnet" animationer?

Klart det går att ersätta Shepard, det är inte så att han är den perfekta hjälten på något sätt, så det är inte speciellt svårt att fylla hans skor. Detta ger dem ett sätt att berätta en annan historia från universumet. Finns inge anledning att göra ett nytt universum för att det är ett nytt spel, att bygga på samma universum har många fördelar.

Medlem

Hoppas vi får nåt inriktat på Geth, älskar Geth och idén bakom.

RIP Legion, I alla fall på min playthrough.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Neatherblade:

Gör en ny serie istället för att mjölka....

Varför börja på en ny serie när du anser att uppföljare är mjölkning?

Ett helt nytt IP som inte har något med ME att göra. Tre spel räcker.

Nej, verkligen inte. Mass Effect universumet är extremt välskrivet, det hade varit skamligt ifall de övergav det nu.

Medlem

Kommer att sakna Female Shepard. Best voice acting ever!

Medlem

HAH! Alter-ego


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

CFW
Medlem

Prediction: F2P RTS i webbapplikation med trolig portning till iOS.

I slutändan så blev det nog (tyvärr) så att med Shep så dog också Bioware. Jag tänker på hur illa skött SWTOR har varit, den kompletta fadäsen med slutet på ME3 och det fullständigt horribla DA2 samt att upphovsmännen nu också har försvunnit från företaget.

Gravöl ikväll känns det som... :'(

Medlem

tippar på ett mmofps där slutet måste köpas ala dlc

Skrivet av Neatherblade:

Gör en ny serie istället för att mjölka....

Mjölk är gott


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

som folk brukade snacka om vid me3-släppet (alltså när "alla" ville ha ett annat spel än me3) så vore det tjockt att lira som turian och se ur deras ögon hur incidenten utvecklades när människan först kom i kontakt med dem!

i me1-anda om jag får bestämma...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Mycket fint, hoppades verkligen inte att dom skulle fortsätta med Shepard på nåt sätt så det här var en trevlig nyhet.

Medlem

Nytt Mass Effect stavas Quarian Edition: Rannoch Rebuillt... annars så finns inte mycket intresse

Skrivet av ohem:

HAH! Alter-ego

Aha, jag trodde du kallade på mig


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mass Effect dog efter ettan imo. Ettan var ett rpg och ruskigt bra. 2-3 var någon halvdan shooter.

Tvivlar dom kommer våga gå tillbaka till konceptet av ettan så ME är nog dött för mig.

Inaktiv

Helt ärligt, döp det då till något annat! Men de kan däremot nämna att de handlar om och utspelar sig i samma universum men spelet behöver inte heta Mass Effect.

Inaktiv
Skrivet av Salami:

Mass Effect dog efter ettan imo. Ettan var ett rpg och ruskigt bra. 2-3 var någon halvdan shooter.

Tvivlar dom kommer våga gå tillbaka till konceptet av ettan så ME är nog dött för mig.

Gears of Effect menar du?

Inaktiv

Kommer säkert bli en prequel om typ "First Contact War" eller något liknande så de bara kan panga på halo style och casha in.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

hade gärna sätt ett Mass Effect Origins, där dom gjort som Dragon Age. Att man fick välja en ras och fick en story med just den rasen.

Medlem
Skrivet av Salami:

Mass Effect dog efter ettan imo. Ettan var ett rpg och ruskigt bra. 2-3 var någon halvdan shooter.

Tvivlar dom kommer våga gå tillbaka till konceptet av ettan så ME är nog dött för mig.

Synd att du har övergett en spelserie vars story är så mästerligt utfört att det troligtvis inte kommer komma många spelserier någonsin som kan triumfera över dem, pga att de senare två delarna har gameplay som är okonventionellt för ett rollspel.

Måste även tillägga att combat fungerar mycket bättre i 2an och 3an, och det bara är bra att de övergav det hopplöst klottriga inventory-systemet som fanns i ettan.

123
Skriv svar