Planetside 2 släpps i november

Robot
Planetside 2 släpps i november
Medlem
Planetside 2 släpps i november

Blir nog att lira i helg, fick nyckel förra helgen men inte haft tid.

Medlem

Ganska hyfsat spel men känns väldigt...stökigt.
Det har krigs känslan och den stora skalan men menyerna känns sega och klumpiga samtidigt och klasserna känns någorlunda värdelösa när den enda som kan göra någonting mot fordon är Heavy support (Tanks är starkt mot allt förutom dem) på grund av att man inte kan skaffa all utrustning som behövs på de andra klasserna.

Hur som helst verkar spelet ha väldigt stor potential då de har en stark grund, men det kräver att de finslipar menyerna och förbättrar balansen mellan klasserna och att shoppen/uppgraderings systemet inte hamnar för långt borta i horisonten för F2P spelarna (Folk ska få tillgång till de grundläggande vapnen tidigt men för att få bättre utrustning måste de nöta lite, att behöva undvika stridsvagnar i 50 games för att få tag i lite C4 känns ganska onödigt om de nu gör på det viset).

Medlem

För er som vill köpa alpha packen kommer den komma på rea den 15 november 5 dagar innan det släpps

Edit: Har dock inga riktiga källor på detta bara rykten


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Önskar att de tog bort klasser och gav tillbaka backpack istället..

Medlem

Fick precis tag på en betanyckel och ser fram emot att pröva innan releasen. Spelade faktiskt aldrig 1:an men har hört mycket gott om båda spelen.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Fick en beta nyckel imorse så blir nog att spendera några timmar i betan under denna helgen och få sig en bättre uppfattning om spelet

Medlem

Planetside var revolutionerande men vi är inne i 2012 och Planetside 2 levererade inte ens 30% av det jag förväntade mig.

Lirat betan en vecka och det får räcka.

Medlem

har haft beta i 2 veckor. måste säga att jag är riktigt posetivt överaskad. kör på en krasslig dator men det är helt klart ett bra spel. väldigt likt 1an på många sätt vilket kanske ibland kan kännas att det kunde utvecklats mer. dock är känslan utav 10 packade galaxys och tillhörande mosquitos som går in för en hotdrop ganska svårslagen inom action genren. tanksen är starka som sagt, men så sega att förflytta att det tar tid att få dem till offensiv front. rekomenderas men som någon sagt det kräver att dem verkligen lägger ner tid och finslipar fram till släpp då det märks att det är beta just nu pga av alla stängda vapen och egenskaper som tyvär verkligen är avgörande för att spelet ska kunna fungera.

Medlem

Kommer det kosta att köpa boxen eller är spelet HELT gratis?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Planetside var revolutionerande men vi är inne i 2012 och Planetside 2 levererade inte ens 30% av det jag förväntade mig.

Lirat betan en vecka och det får räcka.

Det är ju inte så att det fortfarande är en beta samt att det patchas i princip varje dag? Tycker det levererar strider och action jag inte upplevt i något annat spel hittills, så denna utgåva är imo revolutionerande på sitt sätt. Uppmuntra dessa spel istället, det är för mycket fokus på de förbannade cod och battlefieldtitlarna. Planetside bjuder på något annat än återanvänd counterstrikeburkmat med medaljer och achievments och samma gamla trötta vapen. Många missade även Planetsides 1:s potential och spelet tappade mer och mer support under åren... låt det fan inte hända Planetside 2 också för här finns äkta potential att bli en revolutionerande titel.

Medlem

Det som gör mig lite avig är att det är SOE som gör spelet.

Spelet i sig är riktigt roligt, kräver dock en outfit i princip att lyckas med något coolt

1
Skriv svar