Witcher-skaparnas nästa – Cyberpunk 2077

Robot
Witcher-skaparnas nästa – Cyberpunk 2077

CD Projekt låter täckelsen falla från sitt tunga sci-fi-rollspel.

#cyberpunk, #cd-projekt, #cyberpunk-2077


Medlem
Witcher-skaparnas nästa – Cyberpunk 2077

Kan ju inte bli annat än grymt.
Riktigt roligt att det börja komma fler och fler högkvalitativa RPG:n. Tänker främst på CD Projekt och alla mysiga Kickstarterprojekt.


signatur

Have a good time!

Medlem

Ser verkligen fram emot detta CD Projekts kommande mästerverk!

"Soldiers of Poland second to none!"

Inaktiv

Nu blev jag sådär barnsligt hypad.

Det måste ju bli helt galet bra, som Witcher 2, fast bättre, och cyberpunk kan ju bli ett av årtiondets bästa spel?

höga förväntningar..

Medlem

Det här ser ut att bli super men nån borde lära CD Project att moget inte betyder mycket sex och nakna damer.

Skrivet av aolbain:

Det här ser ut att bli super men nån borde lära CD Project att moget inte betyder mycket sex och nakna damer.

Witcher-spelen är baserade på en bok(mins inte namnet) men i den boken är det minst så mycket sex som man hade i spelet så man kan säga att spelet var bara trogen boken.

Själv vill jag ha en ocensurerad upplevelse där man verkligen kan känna hur världen har gått åt helvete.

Medlem

Hoppas de blir lite som Witcher spelen, där de inte är rädda om att visa racism, naket, blod o annat som finns i verkligheten.

Medlem
Skrivet av aolbain:

Det här ser ut att bli super men nån borde lära CD Project att moget inte betyder mycket sex och nakna damer.

TW2 handlar ju b.la om hårt ingrodd rasism, kvinnoförtryck och fattigdom med en rätt cliche minneslust-grej som början.

I sig är det ett rätt vuxet spel i och med att alla dessa teman är med, sedan att du och andra på något sätt enbart väljer att se Triss bröst och sedan säger något så idiotiskt som du precis gjorde är ert problem.

Medlem

Tipsade ju om detta och länkade till filmklippen tidigare idag, fick ingen cred dock :/

Antar att jag bara var tidigt ute att länka dem och det redan var på gång, spelet verkar riktigt lovande dock!

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av aolbain:

Det här ser ut att bli super men nån borde lära CD Project att moget inte betyder mycket sex och nakna damer.

Witcher-spelen är baserade på en bok(mins inte namnet) men i den boken är det minst så mycket sex som man hade i spelet så man kan säga att spelet var bara trogen boken.

Själv vill jag ha en ocensurerad upplevelse där man verkligen kan känna hur världen har gått åt helvete.

Tror det finns fler än 1 bok, men boken heter "Wiedzmin" på polska och The Witcher på engelska

Medlem

Kan inte bli dåligt med tanke på hur bra Witcher 2 var.

Medlem
Skrivet av Typhor:

"Soldiers of Poland second to none!"

"Wrath of the Wehrmacht brought to a halt"

Ser verkligen fram emot detta, om någon studio har mitt förtroende för att skapa ett vuxet RPG i en dystopisk framtid så är det CD-project

Testpilot

Shut up and take my money!!

Medlem

Två av böckerna finns översatta till svenska och heter "Den sista önskningen" och "Ödets svärd". Båda utgivna av Coltso. Ypperlig översättning för övrigt, även om det kan låta lite lustigt när Geralt benämns som "häxkarlen"

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

Två av böckerna finns översatta till svenska och heter "Den sista önskningen" och "Ödets svärd". Båda utgivna av Coltso. Ypperlig översättning för övrigt, även om det kan låta lite lustigt när Geralt benämns som "häxkarlen"

Tack för denna info, ska kolla in detta då mina polska läskunskaper inte är topnotch Dock är ordet wiedzma som wiedzmin kommer ifrån häxa, så "häxkarlen" är inte jätte hemskt översatt, det enda jag skulle kunna tänka mig annars är häxaren vilket låter konstigt

Medlem

Givet köp. Litar fullständigt på att CD Projekt RED gör ytterligare ett kanonspel!

Medlem
Skrivet av aolbain:

Det här ser ut att bli super men nån borde lära CD Project att moget inte betyder mycket sex och nakna damer.

Vad är det för fel med sex då? Ganska naturligt om du frågar mig. Och varför är det så hemskt att det finns med i ett spel som riktar sig till vuxna?

Tycker det är smått komiskt att folk reagerar så illa så fort det handlar om lite naket och kärlek. Men det verkar vara helt ok med våld i spel.

Medlem

Nu när Bioware har blivit überkommersialiserade så känns det fruktansvärt bra att CD projekt finns!

Medlem

Helt klart intressant! Fasen, det är mycket spel på G som man blir sugen på


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Haha, gött man blir sugen på spelet av att bara se filmen som spelar musik och visar titeln.. tåls väl o testa när det dyker upp.


signatur

Han med solglasögonen är egentligen en undercover basgitarr.

Medlem

Spelet baseras på papper och penna-rollspelet Cyberpunk, men handlingen är alltså förlagd sisådär 55 år in i framtiden.
Hur är det med matte kunskaperna, 55 + 12 blev 67 sist jag kolla

Medlem

Detta kan inte bara misslyckas CD project lyckades jäkligt bra med The Witcher 1 och 2. Ska bli intressant detta
Glömde även tillägga nu skönt att man slipper DRM skiten

Medlem

Allt utom en mmo-variant kommer göra det här till ett toppspel.

Helt jäkla underbart. Jag hade blivit besviken om de hade utannonserat mer fantasy och häxor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Helt jäkla underbart. Jag hade blivit besviken om de hade utannonserat mer fantasy och häxor.

For science!

Medlem
Skrivet av Krycka:

Spelet baseras på papper och penna-rollspelet Cyberpunk, men handlingen är alltså förlagd sisådär 55 år in i framtiden.
Hur är det med matte kunskaperna, 55 + 12 blev 67 sist jag kolla

55 år fram från papper och penna rollspelets 2022...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

ryys jag skulle aldrig sätta på en brud i en postapokalyptisk värld där dom inte duschat på månader eller år

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Krycka:

Spelet baseras på papper och penna-rollspelet Cyberpunk, men handlingen är alltså förlagd sisådär 55 år in i framtiden.
Hur är det med matte kunskaperna, 55 + 12 blev 67 sist jag kolla

55 år fram från papper och penna rollspelets 2022...

Ok det visste jag inte.

Medlem

Det här... SÅG riktigt riktigt bra ut! Plus poäng för tjejen på första bilden hon var awesome :).

12
Skriv svar