WRC 3: FIA World Rally Championship

Robot
WRC 3: FIA World Rally Championship

Rally vågar inte längre vara rally, och när någon ändå försöker blir resultatet skräp. Fast när WRC-serien försöker vända trenden finns svaga tendenser till förbättring.

#richard-burns-rally, #milestone-studios, #wrc-3, #toca-race-driver, #rally-trophy


Medlem
WRC 3: FIA World Rally Championship

Ungefär vad man hade förväntat sig. Blir att vänta på GRID istället för nästa bilspel då.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Inaktiv

Er recension är felaktig, spelet må sakna 1% ögongodis, men fortfarande så låter bilarna bra mycket bättre än vad dem gör i till exempel Codemasters senare hel Amerikaniserade "DiRT" som jag kom att helt tappa intresset för från att annars ha varit en mycket underhållande spelserie "Colin McRae Rally" som är baserat på rally till dagens mediokra spel och jag har svårt för att förstå varför dem valde att trycka in baja, gymkhana och street racing i ett spel med förövrigt bra grafik och fysik. Jag har spelat WRC3 sedan release och det är en förbättring sedan fjolårets spel. I min bok får spelet hela 3.5/5 och inte några ynka två poäng, ni borde skämmas! :crazy:

MFZ
Medlem

ska det va så jävla svårt att göra ett vettigt rallyspel??
dirt är ju skräöp, wrc verkar va skräp.
blir väl till att fortsätta harva rbr.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag håller faktiskt med recensenten i detta fall. Alldeles för opolerat och körkänslan är liksom inte riktigt där enligt mitt tycke. Rally-delen i dirt 3 tyckte jag faktiskt var roligare även om det är "arkadigt" Men det hade en högre rolighets-faktor helt enkelt. Gymkhana klarar jag mig dock utan


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Jag har spelat demo-versionen några gånger nu och jag tycker att det är ett helt okej spel faktiskt.

Medlem

Verkar som den sopiga grafikmotorn från tidigare består då. Något gällt och skrikigt hur man än ställde in - på WRC 2 då som jag hade.

Och inget aviserat på Wii U heller vad kan påminns mig som gör racingsjälen glad.

Medlem

Alltså, När man gör ett spel med körkänsla som är ungefär som en banbil då är det skit.

Alltså hur svårt kan det vara att göra ett spel med känslan som Richard Burns rally har. Och sedan så kan man ställa om de till mer arkad känsla om man vill ha de?

Man kan hoppas att dom gör något sånt.

Medlem

Skit spel, äntligen en recension som håller med mig?! Näe jag ska inte gnälla om det igen. Men som jag sade, skitspel, håll er undan. Bilfysiken är hemsk, styrningen är hemsk, grafiken så där halvful, men det jag stör mig mest på är ljudet och speciellt bil/motor ljuden, låter mer som dammsugare än bilar. Förutom det så typiska ljudet när det smäller i avgasrören när man växlar... Men det är det enda ljudet som är realistiskt, men bara lite.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Håller inte med riktigt. Tycker det har en helt ok körkänsla som inte når upp i Richard Burns klass men som är ljusår bättre än Dirt spelen. Framförallt har spelet riktiga rallysträckor. Inga motorvägar som i Dirt här inte utan trånga och jävliga slingor, precis som det ska vara.

Fult tycker jag inte heller att det är men jag har endast testat PC-versionen.

Är man intresserad av rallyspel bör man absolut ta en titt på detta.

Medlem

ÅÅÅÅÅH vad jag suckar och vrider mig när jag läser om detta spel...

Efter att ha peppat och blivit grovt besviken på de två tidigare våldtäkterna av WRC licensen så försökte jag att inte se fram emot den tredje dejten, men så mycket som jag älskar rallyspel så kunde jag inte hjälpa mig.
Men ju mer jag läser och ser om detta så inser jag att jag gör bäst i att ignorera skiten.

Jag bryr mig inte om grafik eller ljud längre, får jag bara en hyfsad körkänsla och ett SERIÖST REALISTISKT KARRIÄRLÄGE så är jag överlycklig. Men istället för en riktig serie får man en massa blandat påhittat skit och allt är bantat och fördummat in i det sista...

Min dröm just nu är ett WRC spel med samma upplägg och presentation som de senare F1 spelen. De spelen är helt jävla briljanta förrutom att det är just F1...

Jag är lite ledsen just nu


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag har spelat demo-versionen några gånger nu och jag tycker att det är ett helt okej spel faktiskt.

Håller med dig. Ett HELT OK spel är detta för oss som gillar bilspel. Dock kan man ju tycka att ett sådant här spel idag med de resurserna vi har i våra datorer borde ha blivit gjort mycket bättre.

Medlem

Bara skräp! Körkänslan är urkass, ljudet är inte bra det heller, bilarna låter som lövblåsar...
Lego racers har bättre bilfysik!

Borde fungera som tortyr!

Nä, gillar man rallyspel är det Richard Burns som gäller, ännu!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Hoppas Codemaster köper rättigheterna till WRC.. detta spel är tragiskt dåligt!

Redaktör
Skrivet av RzrTrek:

Er recension är felaktig, spelet må sakna 1% ögongodis, men fortfarande så låter bilarna bra mycket bättre än vad dem gör i till exempel Codemasters senare hel Amerikaniserade "DiRT" som jag kom att helt tappa intresset för från att annars ha varit en mycket underhållande spelserie "Colin McRae Rally" som är baserat på rally till dagens mediokra spel och jag har svårt för att förstå varför dem valde att trycka in baja, gymkhana och street racing i ett spel med förövrigt bra grafik och fysik. Jag har spelat WRC3 sedan release och det är en förbättring sedan fjolårets spel. I min bok får spelet hela 3.5/5 och inte några ynka två poäng, ni borde skämmas! :crazy:

Nej, jag tänker inte skämmas för att du tycker annorlunda.

Skrivet av pappakenoo:

Håller inte med riktigt. Tycker det har en helt ok körkänsla som inte når upp i Richard Burns klass men som är ljusår bättre än Dirt spelen. Framförallt har spelet riktiga rallysträckor. Inga motorvägar som i Dirt här inte utan trånga och jävliga slingor, precis som det ska vara.

Fult tycker jag inte heller att det är men jag har endast testat PC-versionen.

Är man intresserad av rallyspel bör man absolut ta en titt på detta.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av edgren:

Jag har spelat demo-versionen några gånger nu och jag tycker att det är ett helt okej spel faktiskt.

Håller med dig. Ett HELT OK spel är detta för oss som gillar bilspel. Dock kan man ju tycka att ett sådant här spel idag med de resurserna vi har i våra datorer borde ha blivit gjort mycket bättre.

Körkänslan är ok och spelet ganska kul, så jag håller med er. Jag var inne på att ge en trea i betyg, men när jag hade skrivit ungefär halva recensionen kände jag mer och mer att det fanns för många brister för att motivera trean. Det ÄR ett kul spel i grund och botten, och med lite mer kunnande, tid och/eller pengar kunde utvecklarna kanske ha styrt upp bristerna.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av RzrTrek:

Er recension är felaktig, spelet må sakna 1% ögongodis, men fortfarande så låter bilarna bra mycket bättre än vad dem gör i till exempel Codemasters senare hel Amerikaniserade "DiRT" som jag kom att helt tappa intresset för från att annars ha varit en mycket underhållande spelserie "Colin McRae Rally" som är baserat på rally till dagens mediokra spel och jag har svårt för att förstå varför dem valde att trycka in baja, gymkhana och street racing i ett spel med förövrigt bra grafik och fysik. Jag har spelat WRC3 sedan release och det är en förbättring sedan fjolårets spel. I min bok får spelet hela 3.5/5 och inte några ynka två poäng, ni borde skämmas! :crazy:

Nej, jag tänker inte skämmas för att du tycker annorlunda.

Skrivet av pappakenoo:

Håller inte med riktigt. Tycker det har en helt ok körkänsla som inte når upp i Richard Burns klass men som är ljusår bättre än Dirt spelen. Framförallt har spelet riktiga rallysträckor. Inga motorvägar som i Dirt här inte utan trånga och jävliga slingor, precis som det ska vara.

Fult tycker jag inte heller att det är men jag har endast testat PC-versionen.

Är man intresserad av rallyspel bör man absolut ta en titt på detta.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av edgren:

Jag har spelat demo-versionen några gånger nu och jag tycker att det är ett helt okej spel faktiskt.

Håller med dig. Ett HELT OK spel är detta för oss som gillar bilspel. Dock kan man ju tycka att ett sådant här spel idag med de resurserna vi har i våra datorer borde ha blivit gjort mycket bättre.

Körkänslan är ok och spelet ganska kul, så jag håller med er. Jag var inne på att ge en trea i betyg, men när jag hade skrivit ungefär halva recensionen kände jag mer och mer att det fanns för många brister för att motivera trean. Det ÄR ett kul spel i grund och botten, och med lite mer kunnande, tid och/eller pengar kunde utvecklarna kanske ha styrt upp bristerna.

De har ju haft flera år och tre försök på sig att skapa nått vettigt men tydligen misslyckats samtliga.

Tid är ju inget de haft brist på. Och med feedback och insikt i vad som sänkt de tidigare två spelen så tycker man ju att de inte skulle trilla dit igen men de verkar ju fullständigt likgiltiga.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Själv tycker jag att en trea är rättvist, dock med backgrunden att jag inte spelat de tidigare WRC-spelen.

Har skoj när jag lirar igenom karriärläget även om jag gärna skippat allt som inte är redig rally. Vilket som tur är, är de flesta momenten i karriärläget.

Banorna är riktiga kringelkrokar och vårdslöshet straffas fort.

Som någon sa tidigare hade man ju önskat Richard Burns-känslan, men så pass bra är det inte tyvärr.

Avdrag för ljud, semi-bra fysik och osmidigt interface. Vinna uppgraderingar till bilen känns relativt ointressant vilket vidare tvingar in en i menyer för att aktivera. Finns ingen motivation till att inte använda så varför ska man behöva strula med sånt på varenda ny bil i alla bil-klasser.

Plus för roliga svåra banor.

Redaktör
Skrivet av Soulless:

De har ju haft flera år och tre försök på sig att skapa nått vettigt men tydligen misslyckats samtliga.

Tid är ju inget de haft brist på. Och med feedback och insikt i vad som sänkt de tidigare två spelen så tycker man ju att de inte skulle trilla dit igen men de verkar ju fullständigt likgiltiga.

De har ju släppt ett spel per år de två senaste åren, så om det nu är samma gäng som gör alla spel har de jäkligt snålt med tid. Vilket känns i den bristande kvaliteten, men det kan ju även bero på andra saker.


signatur
Medlem

Körkänslan = minus .Ett bilspel ska ha en körkänsla ,givetvis.Det behöver inte va i klass med Burns Rally men borde vara mycket mycket mycket bättre än det är nu efter alla år av utveckling i spelbranschen.. Warthog lyckades redan 2004 med richard Burns Rally så omöjligt kan det ej vara!Snygg grafik kan aldrig ersätta bra körkänsla.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Soulless:

De har ju haft flera år och tre försök på sig att skapa nått vettigt men tydligen misslyckats samtliga.

Tid är ju inget de haft brist på. Och med feedback och insikt i vad som sänkt de tidigare två spelen så tycker man ju att de inte skulle trilla dit igen men de verkar ju fullständigt likgiltiga.

De har ju släppt ett spel per år de två senaste åren, så om det nu är samma gäng som gör alla spel har de jäkligt snålt med tid. Vilket känns i den bristande kvaliteten, men det kan ju även bero på andra saker.

Så förrutom utvecklingstiden inför första spelet har de alltså haft ytterligare två år på sig (för oavsett vad folk vill påstå så är dessa spel bara förlängningar av sina föregångare).
Och med möjlighet att lära sig av två tidigare släpp så har de en fördel som många spelutvecklare aldrig erbjuds.

Nä, efter två misslyckade spel bör man definitivt kunna få till det i tredje instansen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är spelet verkligen så fult för ögonen? Tycker det ser acceptabelt ut. Knappast det snyggaste spelet på marknaden, men jag tycker det ändå ser helt okej ut för ett bilspel. Det viktigaste enligt mig är körkänslan, och tycker man att det inte är så viktigt så kan man ju alltid lira Dirt.

Medlem

Att det ska vara så svårt. Jag gillar racing men Rally är snortrist så jag bryr mig inte för rallyspelets skull. Men jag ser samma mönster och bryr mig för racingentusiasters skull. Vi vill ju ha samma sak inom våra respektive racing-gengres.

1) Fantasktisk och realistisk körkänsla
2) Bra AI
3) Rimlig grafik och ljud

Och resten är "nice to have" som multiplayer och karriärsläge och skumma uppgraderingar och måla lacken.

Men vi får inte det. Det går år efter år efter år med massa släpp som alla är felfokuserade. Det är väl inte konstigt att det inte säljer? Och så skyller man på att målgruppen är för liten. Hur kommer det sig att gamla simracers som Race The WTCC Game serien FORTFARANDE är mycket bättre än alla tusentals bilspel som kommit sen dess? Målgruppen var INTE större då. Bortförklaringar.

Jämför med bra arkadracers som Motorstorm (låt oss inte ens fundera på dåliga arkadracers). Dessa är bra spel men riktar sig inte till racingentusiaster. De riktar sig till massan och därför dör dom spelen efter ett tag. För massan går vidare för dom är inte entusiaster. I Race serien körs det aktivt online. Med grafik gammal som gatan och allt det där. Och då kan man sälja dlc om man vill även långt efter släpp.

Men prostutitionen bara fortsätter och så skyller man på allt möjligt när den prostituerades kunder inte visade sig vara trogna.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av RzrTrek:

Er recension är felaktig, spelet må sakna 1% ögongodis, men fortfarande så låter bilarna bra mycket bättre än vad dem gör i till exempel Codemasters senare hel Amerikaniserade "DiRT" som jag kom att helt tappa intresset för från att annars ha varit en mycket underhållande spelserie "Colin McRae Rally" som är baserat på rally till dagens mediokra spel och jag har svårt för att förstå varför dem valde att trycka in baja, gymkhana och street racing i ett spel med förövrigt bra grafik och fysik. Jag har spelat WRC3 sedan release och det är en förbättring sedan fjolårets spel. I min bok får spelet hela 3.5/5 och inte några ynka två poäng, ni borde skämmas! :crazy:

Nej, jag tänker inte skämmas för att du tycker annorlunda.

Skrivet av pappakenoo:

Håller inte med riktigt. Tycker det har en helt ok körkänsla som inte når upp i Richard Burns klass men som är ljusår bättre än Dirt spelen. Framförallt har spelet riktiga rallysträckor. Inga motorvägar som i Dirt här inte utan trånga och jävliga slingor, precis som det ska vara.

Fult tycker jag inte heller att det är men jag har endast testat PC-versionen.

Är man intresserad av rallyspel bör man absolut ta en titt på detta.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av edgren:

Jag har spelat demo-versionen några gånger nu och jag tycker att det är ett helt okej spel faktiskt.

Håller med dig. Ett HELT OK spel är detta för oss som gillar bilspel. Dock kan man ju tycka att ett sådant här spel idag med de resurserna vi har i våra datorer borde ha blivit gjort mycket bättre.

Körkänslan är ok och spelet ganska kul, så jag håller med er. Jag var inne på att ge en trea i betyg, men när jag hade skrivit ungefär halva recensionen kände jag mer och mer att det fanns för många brister för att motivera trean. Det ÄR ett kul spel i grund och botten, och med lite mer kunnande, tid och/eller pengar kunde utvecklarna kanske ha styrt upp bristerna.

Klart då får tycka annorlunda! ;-|

Medlem

Tyvärr känns det här som det bästa alternativet för oss som vill ha nya rallyupplevelser i spelväg. Suck, varför kukade de sönder Colin McRae spelen


signatur

// Bacon <3

Medlem

Tomas har skrivit mycket bra recensioner men nu neggar du på tok för mycket.

Tror många kommer missa det här liret då de inte förstår att presentationen är A och O om man vill ha ett bra betyg idag. Presentationen ska va tip top och liret ska gärna vara nytt och cutting edge. Även en WRC simulator som ska återge en serie som kanske inte förändras så drastiskt ändå

Hade fokus legat mer på körkänsla så hade DIRT spelen inte klarat sig lika bra som de gör nu och detta betydligt bättre!

PC versionen ser för övrigt betydligt mycket bättre ut än Xbox 360 demot. Menyerna är lika gammaldags fula men där det räknas så är det faktiskt helt okej. Inte lika avancerade shaders som DIRT liren eller Shift 2 kanske men mer högupplösta texturer vad det verkar. Den här hemska solkiga hinnan från WRC 2 är totalt bortblåst!

Men även Xbox 360 versionen var fullt spelbar med mycket bra gamepad kontroll.

Gillar man verkligen rally och är dödstrött på att varva rbr dagarna i ända. Inte rädd för en utmaning eller saknar håll i handen köret så många lir kör i dag så finns det få anledningar undvika detta.

1
Skriv svar