Nio minuter från Total War: Rome II

Robot
Nio minuter från Total War: Rome II

Ge Creative Assembly nio minuter av din tid och låt dem guida dig genom slaget vid Carthage och striderna i Rome II.

#nyhetstips, #total-war-rome-ii, #creative-assembly


Medlem
Nio minuter från Total War: Rome II

Ser riktigt bra ut redan nu i det tidiga Alpha-stadiet (Vilket de påpekade i filmen)

Medlem

Fan vad fint!!

Medlem

Ser fram mot detta något otroligt

Inaktiv

Floffe approves.

Men han tvivlar på AIn som alltid sänkt spel tidigare.

Dock hade MP-strategikartan inte varit fel.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Detta är nog ett av de mest intressanta RTS spelen på ett väldigt väldigt långt tag !

Jag vill ha det !

Medlem

Vill...Ha...NU!

Medlem

Ser sjukt bra ut!

Medlem

Kommer troligen behövas en ny rigg för detta :S, Ser ju riktigt bra ut och jäkla massivt.

Medlem

Pre pre alpha och ser bättre ut än shogun 2.... TAKE MY DENARII

Medlem

Kartago. Det heter Kartago. På svenska. I en svensk nyhetsartikel. Snälla.


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem
Medlem
Skrivet av pixelshader:

Kartago. Det heter Kartago. På svenska. I en svensk nyhetsartikel. Snälla.

Ja annars kan man lika gärna skriva Siege of Carthage.

Har enorma förväntningar på detta spel eftersom jag gillade RTW så mycket med dess tidsperiod och själva spelet. Dock har vi inte sett så mycket än så länge, men jag tror CA kan göra bra ifrån sig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Om du ska vara så petig så har du också fel det är Carthago på latin och på feniciska Kart Hadasht. FZ har rätt så sluta klaga

Medlem
Skrivet av Dennardo77:

Om du ska vara så petig så har du också fel det är Carthago på latin och på feniciska Kart Hadasht. FZ har rätt så sluta klaga

Καρχηδών på antik grekiska etc.

Vill ha nu!

Medlem

GRIT! GRIT! GRITTY FEEL!

Medlem

Jag tycker Shogun såg bättre ut. Alldeles för mättade färger ala battlefield här.

Medlem

Hoppas dom lägger mer krut på diplomatin i det här liret. Trots att det förbättrats i TW serien med åren så känns det fortfarande begränsat.

"Multiple capture points" låter riktigt bra, så man kan "äta" upp stan taktiskt istället som i tidigare TW spel då man rusar till torget och håller det i 60 sek. Gillar även den mer mörka tonen han talar om i början.

Snygg detalj med klotter 9:23 in.

Medlem
Skrivet av Cardaminer:

Hoppas dom lägger mer krut på diplomatin i det här liret. Trots att det förbättrats i TW serien med åren så känns det fortfarande begränsat.

"Multiple capture points" låter riktigt bra, så man kan "äta" upp stan taktiskt istället som i tidigare TW spel då man rusar till torget och håller det i 60 sek. Gillar även den mer mörka tonen han talar om i början.

Snygg detalj med klotter 9:23 in.

I pc gamers intervju sa de att de har förbättrat dimplomati ai'n extremt mycket det hoppas vi på

Medlem
Skrivet av Warwick:

Jag tycker Shogun såg bättre ut. Alldeles för mättade färger ala battlefield här.

Tja, det är ju trots allt i en öken de krigar till skillnad från Japan som har betydligt mer färger.

Medlem

Jag behöver en "Shut up and take my money"-gif här!

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag behöver en "Shut up and take my money"-gif här!

Jag är här för dig

Medlem

Längtar, även om Total war blivit lite mer "casual" sedan shogun 2 är det fortfarande sjukt bra spelserie, bra mycket timmar i både Rome, Shogun 2, och Empire, längtar tills Rome 2. Ser fram emot 500+ timmar

Medlem

Tack tack, Axel

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Längtar, även om Total war blivit lite mer "casual" sedan shogun 2 är det fortfarande sjukt bra spelserie, bra mycket timmar i både Rome, Shogun 2, och Empire, längtar tills Rome 2. Ser fram emot 500+ timmar

Hur anser du att det blivit mer "casual"?

Ser trevligt ut men det saknas verkligen färg. Min avföring har stundtals varit mer färggrann än palmerna i videon.

Medlem

Måste erkänna att animationerna ser riktigt nice ut. Inte säker på att jag gillar det bruna filtret.

Och snälla.. "We wanted a grittier and darker game.... BUT FOR GODS SAKE NO BLOOD!"

Kan de gå ifrån sin PG16 märkning eller vad de nu har och lägga in blod i något total war spel. :'(

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Måste erkänna att animationerna ser riktigt nice ut. Inte säker på att jag gillar det bruna filtret.

Och snälla.. "We wanted a grittier and darker game.... BUT FOR GODS SAKE NO BLOOD!"

Kan de gå ifrån sin PG16 märkning eller vad de nu har och lägga in blod i något total war spel. :'(

Utöver det Friberg sa om öken kontra Japan så tycker jag att det det gör en del för känslan. Shogun handlar om finess och krigföring som konstform, vilket ackompanjeras av vackra, färgglada scenerier. Rome visar köttkvarnen, krigets grova och brutala natur, och presenteras som lite råare och skitigare. Jag tycker att det är ett bra sätt för CA att ge spelen sina separata identiteter.

Vad gäller blod så har det som sagt med åldersmärkningen att göra. Vad jag har förstått så får de heller inte patcha in det utan att det räknas till ursprungsspelet och således höjer gränsen. Därför måste de göra betal-DLC av det. Löjligt.

Medlem

Med tanke på hur mycket jobb dem har lagt ner på att folk ska prata orginal språk sedan de gjorde Empire: Total War så är det ju lite tråkigt att dem inte pratar latin.

Men spelet ser hittills helt fantastiskt ut!


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Medlem

Nja. Det vettefan om det kan stå upp mot EU4 personligen. Beror på hur kampanjläger är utformat. Jag brukar tröttna på slagen efter 20-30 utav dem.

Och för den ovanstående. TW är casual om man jämför med PI's spel.
På tal om det så vill jag ha ett EU: Rome 2

12
Skriv svar