Konceptart och het info från Dragon Age III

Robot
Konceptart och het info från Dragon Age III

Bioware lovar djupare karaktärsmodifiering och ett sagolikt stort spel. De hintar också om att vi kommer att få kontrollera vårt alldeles egna slott.

#nyhetstips, #bioware, #dragon-age-iii-inquisition, #dragon-age-2-2, #dragon-age-origins


Konceptart och het info från Dragon Age III

UNDERBART!!!!!!!!!!!!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Medlem

Wohoo, mitt tips kom med.

Gillar också verkligen konceptarten till spelet. Ser riktigt snyggt ut. Slutet av 2013 ligger för långt borta.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

känns som att min dröm börjar närma sig snart i spelväg, ett massivt rtsfpsrpg inte med da3 men kanske det snart kommer ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

"en nivå i spelet ska vara lika stor som samtliga i Dragon Age 2"

Lär ju inte bli så svårt; då samtliga nivåer i DA2 egentligen var samma nivå fast lite reskinnad med olika dörrar öppna..

Medlem

Ser verkligen fram emot det, spelade 1:an mycket mer än 2:an men hade kul med båda två.

Medlem

Was ist das? Inga hat kommentarer? Woho!

Medlem

hm ea ... hm bioware ... hm ... det har mycket att bevisa ... före dom har något förtroande från mig.

Medlem

Större möjlighet att utveckla och modifiera sin karaktär fast låst till människa. Skulle hellre se att de slopade ME dialogsystemet och gav samma val som i ettan.

Medlem

Riktigt lovande Trist dock att man är återigen låst till att vara människa, men men petitesser

Medlem

Även om jag skulle vilja se fortsättningen på Dragon Age sagan så tänker jag vänta på en drös recensioner. Detta blir allt annat än ett dag ett köp.

Medlem

Ser lovande ut!

Medlem

Kommer väl att bli lika konsollifierat och arkad-liknande som tvåan.
... men man kan ju hoppas...

Medlem

Tänker inte ropa glädje rop än, så gjorde jag också när tvåan skulle komma och det gjorde mig besviken som fan...:(

och det jag vill ta reda på som fan är vad som händer med min gubbe när jag klev in i portalen efter morrigan i det är DLC:et (Dragon Age 1 dlc) trots att hon varna mig att inte följa efter, där vill jag att min story ska fortsätta!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Securion:

Kommer väl att bli lika konsollifierat och arkad-liknande som tvåan.
... men man kan ju hoppas...

Jag tror att de lärde sig ifrån misstagen med 2an. Jag vill tro det iaf.

Personligen tror jag 2an hade kunnat blivit ett riktigt bra spel. Det var lite för "over the top" för min smak och jag gillade "realismen" som fanns i det första spelet. Om man ignorerar det dock så var storyn relativt intressant och hela idén var enligt mig bra. Det är bara så jävla synd att de inte fick tid nog att faktiskt göra klart det. Hela spelet kändes bara fruktansvärt rushat.

Förhoppningsvis så förstår EA den här gången att ett spel som Dragon Age måste få ordentligt med tid att koka för att det ska bli bra.

Jag vill vara en optimist i det här fallet och säga att det blir bra, jag vill tro det iaf.

Medlem

man ska alltid ta PR-snack med en rejäl nypa salt, speciellt om det kommer från bioware nuförtiden.
Fina koncept bilder i alla fall och kul att man satsar på lite större nivåer.
Biowares spel (även dom bra) har ju inte direkt haft open world-känsla.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Hmm dom borde kanske göra om Dragon Age till ett MMO.
Skulle nog funka.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker tvåan hade bra och tight kontroll, får de bara till en öppen spelvärld också så kan det bli riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

UNDERBART!!!!!!!!!!!!

Hallå, jag hade den bilden först

Medlem

Har inte spelat särskilt långt i DA2 , tycker ni att jag borde ge det en chans till eller ska jag göra en 5e genomspelning av DA1 ?

Medlem

Gott! Ser fram emot

Medlem
Skrivet av klargplutte:

Har inte spelat särskilt långt i DA2 , tycker ni att jag borde ge det en chans till eller ska jag göra en 5e genomspelning av DA1 ?

DA2 är piss, usch usch usch usch!

Medlem

DA1 var ett riktigt bra spel, men efter DA2 så avvaktar jag nog tills recensioner med spelet. Inget köp på launch denna gången. Fast om dom lyckas göra ett spela på DA1 nivån, då blir det köp köp köp!!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av klargplutte:

Har inte spelat särskilt långt i DA2 , tycker ni att jag borde ge det en chans till eller ska jag göra en 5e genomspelning av DA1 ?

DA2 är piss, usch usch usch usch!

Tror folk överdriver mycket när det gäller DA2 för att dom hade sina hopp uppe efter DA1 och jag kan hålla med om att om man tittar på det på det viset så är det inte speciellt bra.

Börjar du spela DA2 med vetskapen om att det inte kommer att vara lika bra som DA1 så kanske du kan njuta av det för vad det är.

Personligen så var jag intresserad av karaktärerna och storyn, striderna var annorlunda och inte riktigt lika kul som i DA1 men dom är snabbare och har mer "action".

Kort sagt, jag tycker du borde ge DA2 en chans igen om du kan bortse från dess flaws och finner nöje i storyn som utspelar sig i världen DA är bosatt i.

Medlem

Jag spela demot till Dragon Age 2. Kändes inget vidare. I striderna tryckte jag bara på en massa knappar utan eftertanke och vann ändå, så mitt intryck kan summeras såhär: "hack'n'slash med Mass Effect-dialog"

Medlem

Spelade DA, älskade det, vågade dock inte inhandla DAII då det fick så mycket kritisk, hoppas på detta!

Medlem

Det största problemet DA2 hade var miljöerna. Hade staden förändrats drastiskt med varje akt så hade det fungerat, synd att det blev antiklimaktiskt i slutresultatet bara.

Skrivet av luftman:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

UNDERBART!!!!!!!!!!!!

Hallå, jag hade den bilden först

Hahaha, sorry ^^ betyder det att du är min commander?


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:
Skrivet av luftman:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

UNDERBART!!!!!!!!!!!!

Hallå, jag hade den bilden först

Hahaha, sorry ^^ betyder det att du är min commander?

Skärpning nu, FZ är ingen datingsida.

12
Skriv svar