Min spelidé (hybrid av Skyrim och Game of Thrones)

Inaktiv
Min spelidé (hybrid av Skyrim och Game of Thrones)

The cold winds are rising, the children are starving the long winter comes with the horror of the night,
we want a game of thrones with ultimate quality and make the ''others'' burn in fire.

Jag är en enorm fan av Elder scrolls Skyrim och Game of Thrones, när jag ser på game of thrones vill jag spela efteråt skyrim och när jag spelar skyrim vill jag se på Game of thrones efteråt eller läsa boken? Är det flera som upplevt detta? Jag är extremt sugen på ett spel ifrån ''A song of ice and fire'' världen/Game of thrones världen där bethseda har skapat den ned Todd Howard eller om Bioware skapade den (helst att dom inte blir påverkade av EA) men hellre Bethseda än bioware på grund av Skyrims epic fantasty som påminner om Game of thrones.

Jag har nu fått en ide att göra en facebook konto med denna förslag till bethseda, det skulle aldrig funka att få deras uppmärksamhet igenom att maila. Så jag funderar på att göra en grupp i
facebook om denna ärende och få in så många människor som möjligt över miljoner hoppas jag så bethseda hör vår röst, samla hela game of thrones folket och bethseda fans och flera som inte är så stor fan av fantasy och skapade denna och ge ett förslag till bethseda. Tror ni att det skulle funka?

Tipsa gärna också om flera ideer!

Medlem

Nej, det hade inte funkat. Det är ganska naivt av dig att tro att du kommit på något helt nytt och revolutionerande, för övrigt.

Ps. Om du vill påverka människor genom internet föreslår jag att du ser till att skriva så man förstår vad du säger.


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Nej, det hade inte funkat. Det är ganska naivt av dig att tro att du kommit på något helt nytt och revolutionerande, för övrigt.

Ps. Om du vill påverka människor genom internet föreslår jag att du ser till att skriva så man förstår vad du säger.

Inte revolutionera menar ett Game of thrones spel? Naivt skulle jag inte kallat det för då var också Alexander den Store extremt naiv.

Medlem

@Reize, nice ton. Jag fattade precis vad han skrev. Onödigt att börja ryta om att förstå eller inte förstå när det tydligt inte behövs. Du kanske borde börja med att se till att du kan tolk skrift från olika personer.

@Dennardo77; Intressant idé helt klart. Och försöka skadar aldrig. Är tillräckligt många intresserade kanske det tänds någon form av intresse från en spelutvecklare, även om det i slutändan inte blir Bethesda. Jag vet att det redan finns ett GOT-spel, men det är inte speciellt mycket att hänga i julgranen.

Hett tips är även att se över din rubrik som är helt intetsägande, och dessutom i caps. Skriv istället något som reflekterar din tanke.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Stag:

@Reize, nice ton. Jag fattade precis vad han skrev. Onödigt att börja ryta om att förstå eller inte förstå när det tydligt inte behövs. Du kanske borde börja med att se till att du kan tolk skrift från olika personer.

@Dennardo77; Intressant idé helt klart. Och försöka skadar aldrig. Är tillräckligt många intresserade kanske det tänds någon form av intresse från en spelutvecklare, även om det i slutändan inte blir Bethesda. Jag vet att det redan finns ett GOT-spel, men det är inte speciellt mycket att hänga i julgranen.

Hett tips är även att se över din rubrik som är helt intetsägande, och dessutom i caps. Skriv istället något som reflekterar din tanke.

tack för tipset! ska tänka på det till nästa gång! Ja jag tror jag kommer göra sidan imorgon på facebook.
Det är roligt att det finns game of thrones spel där ute fast dom är inte bra.

Medlem
Skrivet av Dennardo77:
Skrivet av Reize:

Nej, det hade inte funkat. Det är ganska naivt av dig att tro att du kommit på något helt nytt och revolutionerande, för övrigt.

Ps. Om du vill påverka människor genom internet föreslår jag att du ser till att skriva så man förstår vad du säger.

Inte revolutionera menar ett Game of thrones spel? Naivt skulle jag inte kallat det för då var också Alexander den Store extremt naiv.

En ganska orimlig jämförelse. Dessutom, som Reize sa, blir det bara irriterande att läsa inlägget när meningsuppbyggnaden ser ut som den gör.

Edit: Det blir enklare och mer intressant om Topic ändras till något som är knutet till ämnet.

Edit 2: Det var visst redan föreslaget.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Historiskt sett så har inte spel baserat på filmer/böcker blivit bästsäljande spel. Jag skulle lita mer på att mod-scenen får till något bättre då de inte behöver lägga in pengar på licenser och liknande, dock handlar det snarare om att inte få sin mod nedstängd.
Det finns en Game of Thrones mod till Skyrim som är under utveckling:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/20925

Om Bethesda ska göra ett Game of Thrones spel i "Skyrim" miljö (eller huvudtaget) så tror jag största problemet skulle vara för stora risker med ett licensspel. Om inte HBO vänder sig direkt till Bethesda eller EA/Bioware t.ex. för att göra det billigare (licensavgift etc) så har nog många utvecklare svårt att se vinst i ett sådant spel. Hur gick det för det GOT spel som släpptes för ett tag sedan t.ex.?

Att skyrim-modden inte blivit borttagen är ju tur det men man vet aldrig vad HBO tycker om den. Om du minns Lord of the rings modden som blev nedstängd av WB utan någon direkt "giltig" anledning:
http://kotaku.com/5939383/gorgeous-lord-of-the-rings+themed-s...

Inaktiv
Skrivet av redruM:
Skrivet av Dennardo77:
Skrivet av Reize:

Nej, det hade inte funkat. Det är ganska naivt av dig att tro att du kommit på något helt nytt och revolutionerande, för övrigt.

Ps. Om du vill påverka människor genom internet föreslår jag att du ser till att skriva så man förstår vad du säger.

Inte revolutionera menar ett Game of thrones spel? Naivt skulle jag inte kallat det för då var också Alexander den Store extremt naiv.

En ganska orimlig jämförelse. Dessutom, som Reize sa, blir det bara irriterande att läsa inlägget när meningsuppbyggnaden ser ut som den gör.

Du förstod vad jag menade eller hur? men kan du förklara hur det är en orimlig jämförelse? Alla människor har olika synpunkter och tolkningar av det dom ser och läser.

Inaktiv
Skrivet av Fuidama:

Historiskt sett så har inte spel baserat på filmer/böcker blivit bästsäljande spel. Jag skulle lita mer på att mod-scenen får till något bättre då de inte behöver lägga in pengar på licenser och liknande, dock handlar det snarare om att inte få sin mod nedstängd.
Det finns en Game of Thrones mod till Skyrim som är under utveckling:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/20925

Om Bethesda ska göra ett Game of Thrones spel i "Skyrim" miljö (eller huvudtaget) så tror jag största problemet skulle vara licensavgifter om man ser på det rent ekonomiskt. Om inte HBO vänder sig direkt till Bethesda eller EA/Bioware t.ex.

Att skyrim-modden inte blivit borttagen är ju tur det men man vet aldrig vad HBO tycker om den. Om du minns Lord of the rings modden som blev nedstängd av WB utan någon direkt "giltig" anledning:
http://kotaku.com/5939383/gorgeous-lord-of-the-rings+themed-s...

Kommer skaffa ny PC på vintern som jag kommer köpa skyrim direkt till och ladda ner en massa mods speciellt den dära GoT modden!

Skulle också rekommendera att du ändrar Rubriken på tråden till något som bättre beskriver ämnet. Trodde först att det var nya direktiv från forumansvariga som röt till om något, skrämde skiten ur mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Dennardo77:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Dennardo77:
Skrivet av Reize:

Nej, det hade inte funkat. Det är ganska naivt av dig att tro att du kommit på något helt nytt och revolutionerande, för övrigt.

Ps. Om du vill påverka människor genom internet föreslår jag att du ser till att skriva så man förstår vad du säger.

Inte revolutionera menar ett Game of thrones spel? Naivt skulle jag inte kallat det för då var också Alexander den Store extremt naiv.

En ganska orimlig jämförelse. Dessutom, som Reize sa, blir det bara irriterande att läsa inlägget när meningsuppbyggnaden ser ut som den gör.

Du förstod vad jag menade eller hur? men kan du förklara hur det är en orimlig jämförelse? Alla människor har olika synpunkter och tolkningar av det dom ser och läser.

Du menar varför det är orimligt att jämföra en av världshistoriens största fältherrar med någon som vill att Bethesda gör ett Game of Thrones-spel?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Den jämförelsen var nog lite off ja, men det handlar ju inte om vad en person kan göra, utan vad en större grupp med samma önskemål kan göra. Konstigare saker har helt klart hänt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Skulle också rekommendera att du ändrar Rubriken på tråden till något som bättre beskriver ämnet. Trodde först att det var nya direktiv från forumansvariga som röt till om något, skrämde skiten ur mig.

hur ändrar jag?

Du går till ditt första inlägg och klickar i fliken |Redigera| i högra hörnet. Då kan du ändra/korrigera det som du skrev i ditt inlägg.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Satt och kollade på Back to the future 2 och nu fick jag lust att spela Dota.

Wait a minute! Lets make a game!

Heh, förlåt.

Jag förstår vad du menar, kör hårt.
Kanske blir det nånting


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Problemet blir ju bara att ett annat företag har rättigheterna till att göra spel av Game of Thrones, vilket de också har gjort och släppt redan

http://www.gameofthrones-rpg.com/

så tror inte det hjälper med några onlinekampanjer tyvärr

Detta har tyvärr redan diskuterats mellan bethesda och HBO, och det blev ingenting..

http://www.joystiq.com/2011/09/15/bethesda-tempted-by-a-game-...

MEN! Man ska inte sluta hoppas!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Rubriken ändrad.

Raderar även alla inlägg som inte tillför något till diskussionen. Tycker ni att någon idé är skum kritisera då idéen istället för personen bakom.


signatur

Have a good time!

Medlem

Nu är jag kanske lite pessimistisk som många andra. Men att påverka stora företag är svårt. Speciellt när det dessutiom handlar om en sådan stor licens som A song of fire and ice.
Det betyer inte att du inte ska försöka. Om du verkligen tror och vill att Bethesda kan göra ett bra Game of Thrones-spel så kör på. Vem vet, du kanske kan få tillräckligt med folk och på så sett visa för Bethesda att det är en bra idé.
Men vänta dig inte för mycket bara.

Ett litet tips vid sidan om också. Läs böckerna. Boken är NÄSTAN alltid bättre än filmen eller spelet. Och i fallet med A song of fire and ice är det verkligen en sanning.

1
Skriv svar