Den evige makaren

Medlem
Den evige makaren

Hade jag haft tillräckligt med pengar och inget jobb skulle jag göra iallafall minst tre saker på "heltid", skriva musik, spela spel och göra hemsidor. Kollar man igenom dom få inlägg jag skapat handlar det antingen om spel, min musik eller mina hemsidor som skapats och sedan tagits bort. Nu har jag i nån månad lite då o då knåpat på starteasy.se, en hemsida som ska användas som startsida och som ska vara megaenkel att sätta upp. En kollega till mig har hjälpt till en del på designfronten och det har uppskattats mycket! Har inte berättat om starteasy.se för så många så det här blir i princip första gången jag nämner den på internetet. Har ni lust att kolla in och skriva en snabb kommentar kanske?

http://www.starteasy.se

#blogg

Medlem
Den evige makaren

Gillade den helt klart, fast jag saknar givetvis FZ..

Medlem

Trevligt! Fz finns där på andra raden.

Medlem

Jag har tydligen laddat upp Easy-varianten där man kan lägga till länkar också vilket inte var meningen. :S Det blir en jätteful bild på dem automatiskt. Meningen är att man snabbt ska kunna välja en av några snygga(!) bilder om man inte vill använda Advanced-delen.

Medlem

Bra idé, men det är tyvärr så väldigt likt det som redan finns i Opera - snabbval, så jag kommer inte att behöva det. Andra som har FF eller IE kanske kommer använda den dock

Lite feedback:

- Den där highlight-funktionen som skall aktiveras när man håller över understruken text fungerar inte. För sök-fältet på fliken "Searching or..." alltså, de andra verkar fungera.

- Jag antar att den där lilla fliken med muttern vid varje title är "Konfigurera" eller liknande, men det händer inget när man klickar på den.

- Skall man kunna byta tema och/eller bakgrundsbild?

- När man skapar en egen title och växlar mellan Basic och Advanced, så borde "Name" och "Url" kopieras mellan lägena så att man inte behöver mata in samma info en gång till.

- Den nya title som jag skapade, till CDON.com, visar en slags default-box. Typ lila placeholder, med texten "The text inside a CO" mer syns inte. (Detta är kanske länk-grejjen som du nämner i din andra kommentar?)

Men bra jobbat, fortsätt så


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

conthox: Tack för feedback.

Vet att funktionaliteten finns i vissa browsers, men meningen sen är att du med hjälp av OpenId(Valfritt, gmail, facebook, yahoo etc) inloggning kunna logga in och alltid ha sina favoriter oavsett vilken dator man använder.

- Sök-highlighten känner jag till men tack ändå.

- Konfigurera finns bara när man drar ut ikonen men försvinner när man refreshar sidan. Hade glömt bort att den buggen fanns så tack för påpekandet så jag kommer ihåg den.

- Meningen är att man ska kunna byta bakgrund/tema senare, men håller just nu på att fylla i lite smågropar här o där så man får en stabil grund-site.

- Ang. namn och url. Jättebra idé! Ska fixas

- Jag kan kolla i admin och se hur cdon.com ser ut, annars kan jag snabbt lägga till en åt dig och även så andra kan ta del av den.

Tack för all feedback än en gång! Denna information är ovärderlig för mig (oss). Uppskattas jättemycket!

Medlem

conthox: Jag har fixat till din CDON nu och lagt den som publik. och btw. ja det är länkgrejen som jag nämnde.

Medlem

Hur tar man bort en som man skapat själv? Nu har jag ju CDON på två ställen, dels där uppe bland standardikonerna och sedan en gång till under "Personal".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Går inte än tyvärr. :/ Men kan ta bort i databasen sen när jag kommer hem. Vad skulle bästa sättet att ta bort en ikon vara tror du? Jag funtar på att kanske göra en "drag och släpp" över en papperskorg.

Medlem

Njae, en papperskorg skulle bara göra det plottrigare, även om inte spalten syns hela tiden. Kanske inte gör så mycket, men "många bäckar små"... Charmen med ett sånt här gränssnitt är imo att det är så rent och enkelt som möjligt. Vore nog bättre om det dök upp en liten ikon i hörnet av ikonerna (precis som det gör på tilse när man pekar på dom på den stora ytan) i högerspalten som man kunde klicka på för att radera dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Låter enklast också. Det får bli så då!

1
Skriv svar