Färgjustera Battlefield 3 – utan att straffas

Robot
Färgjustera Battlefield 3 – utan att straffas

Dice själva kommer sätta färg på Battlefield 3-tillvaron.

#nyhetstips, #battlefield-3, #dice, #battlefield-3-aftermath


Medlem
Färgjustera Battlefield 3 – utan att straffas

Uhm. Vänta lite. Alltså, så om man stänger av färgjusteringen så kan det bugga sig?

Är inte poängen med att stänga av färgjusteringen att spelet skall vara i "default-läge" och fungera som det är menat att det skall? Att "tillåt färgjustering" skulle vara ett tillval som ändrar på spelet om man vill? Nu blir det ju tvärt om på något konstigt sätt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inget jag stört mig på. Har gillat den mer realistiska färgtonen i BF3. Med färgjusteringen liknar det mer BF1943.

Diablo 3 för färgglatt och Battlefield 3 för färgfattigt, vadfalls!?

Medlem

Diggar detta som fan. Tycker BF3 känns för "kallt" om man jämför med tidigare spel. Man får helt enkelt testa och se hur pass "fult" allting blir med färgerna påslagna.

Medlem

Otroligt trevligt gjort av utvecklarna, eftersom det var många som klagade att man kunde bli bannad så verkar de ta åt sig kritiken. Mer sånt!


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Uhm. Vänta lite. Alltså, så om man stänger av färgjusteringen så kan det bugga sig?

Är inte poängen med att stänga av färgjusteringen att spelet skall vara i "default-läge" och fungera som det är menat att det skall? Att "tillåt färgjustering" skulle vara ett tillval som ändrar på spelet om man vill? Nu blir det ju tvärt om på något konstigt sätt.

Spelet är ju designat kring det färgsystem som dom valt. Det är coolt & cinematiskt men man tröttnar på det efter ett tag.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Har absolut inga problem alls med "blåigheten".
Har testat flera av "tweaksen" som tar bort det blåa och tycker att det är för färgglatt, vill ju spela battlefield och inte LSDfield.

Men som sagt, det kommer alltid gnällas..
Folk gnäller om den blåa färgen, Dice låter folk stänga av den, folk gnäller om att spelet kommer bugga sig.. ge er


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

1 år försent bara -.-"
och folk klagar på att War Z är i Alpha stadie....

Medlem

Oj va snälla de var nu?

De hade kunnat lagt lite kärlek på det istället för bara ett av/på kommando och sen ha mage att använda det usla som en ursäkt/varning.

Rätt hade varit.. filter alltid på men med ställbart värde 0.0- 1.0 med opåverkbara delar (sikte osv).. omöjligt? gigantiskt skeptiskt hmm.
(Helst ska värdet finnas som meny-slider..."nä vi orkar inte" ...heja!?).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Uhm. Vänta lite. Alltså, så om man stänger av färgjusteringen så kan det bugga sig?

Är inte poängen med att stänga av färgjusteringen att spelet skall vara i "default-läge" och fungera som det är menat att det skall? Att "tillåt färgjustering" skulle vara ett tillval som ändrar på spelet om man vill? Nu blir det ju tvärt om på något konstigt sätt.

Kikarsikten som gör bilden svartvit kommer bland annat att bugga. Det är för att den svartvita effekten i sig är ett filter. När det filtret läggs på ett BF3 med fel färger kommer det inte matcha. Jag antar att det är något liknande som händer. Alla visuella komponenter är anpassade att se bra ut i sitt gråa jag.

Inaktiv
Skrivet av Tobbe:

Oj va snälla de var nu?

De hade kunnat lagt lite kärlek på det istället för att bara ett av/på kommando och sen ha mage att använda det usla som en ursäkt/varning.

Rätt hade varit.. filter alltid på men med ställbart värde 0.0- 1.0 med opåverkbara delar (sikte osv).. omöjligt? gigantiskt skeptiskt hmm.
(Helst ska värdet finnas som meny-slider..."nä vi orkar inte" ...heja!?).

Jävlar vad du verkar tycka att vi som spelare är värda allt vi ber om. De släppte spelet med en grafisk stil de själva bestämt. Varför ska de måsta lägga in en massa extra arbete för att ett fåtal inte gillar det?

Det låter nästan som att du är arg för att inte just du har designat spelet.

Medlem

Lägg till Contrast Slider på en gång DICE! annars... bättre sent än aldrig!

Medlem
Skrivet av Ostfarfar:

Otroligt trevligt gjort av utvecklarna, eftersom det var många som klagade att man kunde bli bannad så verkar de ta åt sig kritiken. Mer sånt!

Håller helt med. Visst, de har inte direkt lagt ned mycket tid på det hela men riktigt trevligt att de ändå hjälper till. Som sagt, kul att se.

Väntar fortfarande på ny dator så jag har en ruskigt massa bf-spelande att ta ikapp nu känner jag.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

fint, ska testas.

Inaktiv
Skrivet av Hannu:

fint, ska testas.

Yäää man slyta nu ja bli syr vettu

Medlem

Men hade det inte varit bättre med att låsa spelet tilloriginalinställningarna i ena läget och sedan låsa upp möjligheten att ändra färgschema i det andra läget. Då slipper man ju färgbuggarna och folk kan ändra om dom vill.

Som nyheten är skriven verkar det dock med som att spelet är MED korrigering innan och via konsolkommando kan ange att det INTE skall vara korrigering. Är inte det bakvänt, eller tänker jag fel?

För mig är ju grundinställningen "utan korrigering" och om man vill ändra på originalet så korrigerar man, inte tvärt om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Tobbe:

Oj va snälla de var nu?

De hade kunnat lagt lite kärlek på det istället för att bara ett av/på kommando och sen ha mage att använda det usla som en ursäkt/varning.

Rätt hade varit.. filter alltid på men med ställbart värde 0.0- 1.0 med opåverkbara delar (sikte osv).. omöjligt? gigantiskt skeptiskt hmm.
(Helst ska värdet finnas som meny-slider..."nä vi orkar inte" ...heja!?).

Jävlar vad du verkar tycka att vi som spelare är värda allt vi ber om. De släppte spelet med en grafisk stil de själva bestämt. Varför ska de måsta lägga in en massa extra arbete för att ett fåtal inte gillar det?

Det låter nästan som att du är arg för att inte just du har designat spelet.

Inte alls, de funkar inte att utveckla spel så, men i de här fallet handlar det inte om något fåtal bevisligen, eftersom de trevligt nog ändrade sig sent till slut. Men att då göra SÅ oseriöst lite... jadu.. tyvärr är detta inte helt ovanligt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Skjuter dem inte sig själva i foten lite? Eller dubbel moral? Först gå ut och varna/banna folk för detta ibörjan men sen nu så blir det helt lagligt att använda? Hur blir det för dem då som har blivit bannad för detta?

Men men bra iallafall dem lyssnar på communityn. Inte snart dags att dem släpper modverktyg till BF3 skulle vilja testa project reality igen fast till BF3

Medlem

Jag gillar den kalla/mörka färgtonen. Påminner mig om band of brothers. Färgjusteringen ser ju klart vackert ut ibland men det ser också ut som 1943 vilket jag tycker ser på tok för barnsligt ut.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

1 år försent bara -.-"
och folk klagar på att War Z är i Alpha stadie....

påstår man att har jobbat på sitt spel i flera år så förväntar man sig lite mer än det som kommit ut

Det kalla är det nya varma, eller var det tvärtom?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skitbra för wake island, vill ha den tropiska känslan.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Inget jag stört mig på. Har gillat den mer realistiska färgtonen i BF3. Med färgjusteringen liknar det mer BF1943.

Diablo 3 för färgglatt och Battlefield 3 för färgfattigt, vadfalls!?

Realistiska färgtonen? BF3 har den mest orealistiska färgton jag har sett på länge.

Medlem

Jävla fjantar DICE är, ger efter ett beslut för att de fick för mycket kritik mot sig.

Medlem

Crytek lade till en trevlig feature i en av de senare patcharna till det första Far Cry. Man kunde välja mellan flera olika färgtoner - från originalpaletten till colorful och till och med en Cel-shaded variant. Valbart från huvudmenyn, in-game. Man kunde ju önskat att DICE bistått med något liknande.

Kan ju förstå om man är orolig för fusk, men ärligt talat -- om spelet blir "fuskigt" med originaltexturerna utan palettjusteringar så kan man ju undra om inte de borde tänka om lite grann.

Medlem
Skrivet av maceor:
Skrivet av vuze2143:

1 år försent bara -.-"
och folk klagar på att War Z är i Alpha stadie....

påstår man att har jobbat på sitt spel i flera år så förväntar man sig lite mer än det som kommit ut

När det bara är en person som jobbar på sitt spel så är det svårt att få ut så mycket. Prova själv så får du se hur lätt det är att göra ett spel eller mod.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Ostfarfar:

Otroligt trevligt gjort av utvecklarna, eftersom det var många som klagade att man kunde bli bannad så verkar de ta åt sig kritiken. Mer sånt!

Fast det beronde väl på att man kunde se genom rök ect om man hade det på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av maceor:
Skrivet av vuze2143:

1 år försent bara -.-"
och folk klagar på att War Z är i Alpha stadie....

påstår man att har jobbat på sitt spel i flera år så förväntar man sig lite mer än det som kommit ut

Black Mesa Source utvecklades i 100 år - alla gillar det, även om det själva säger att de inte är färdiga med det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Ostfarfar:

Otroligt trevligt gjort av utvecklarna, eftersom det var många som klagade att man kunde bli bannad så verkar de ta åt sig kritiken. Mer sånt!

Fast det beronde väl på att man kunde se genom rök ect om man hade det på.

Även om man kan göra det så är det inte så stor skillnad från hela spelet. Större delen av spelet är inte synkroniserat så vissa saker syns inte på andra spelares skärmar.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av maceor:
Skrivet av vuze2143:

1 år försent bara -.-"
och folk klagar på att War Z är i Alpha stadie....

påstår man att har jobbat på sitt spel i flera år så förväntar man sig lite mer än det som kommit ut

När det bara är en person som jobbar på sitt spel så är det svårt att få ut så mycket. Prova själv så får du se hur lätt det är att göra ett spel eller mod.

"Hammerpoint Interactive is a startup game development company formed in early 2011 by industry veterans with decades of combined game development experience."
vad jag har förstått är det ett helt lag som jobbar på warZ och inte en person...

12
Skriv svar