Nintendo-SM på Gamex

Medlem
Nintendo-SM på Gamex

Det är lite kul att Nintendo-SM är tillbaka. Det var en stor pryl för en massa år sedan. Nintendo åkte runt i landet och arrangerade kvaltävlingar som sedan ledde till den stora finalen. Nu bränner de av det på Gamex, och det kanske är mer av Nintendo DM. Oavsett så ska det bli kul att kolla på när de spelar. Jag brukar tex tycka att jag är rätt bra på Mario Kart, men när jag ser någon som verkligen är det, då inser jag snabbt att jag är högst medioker på Mario Kart.

Nedan är lite mer info om Nintendo SM som meddelades idag. Och det räcker inte med att vara bra i ett spel, utan du ska vara bra på att spela generellt. Alltså, göra bra ifrån dig på alla tre spelet, och det sista spelet är dessutom hemligt - bara för att göra det lite svårare att öva hemma på kammaren.

Kvalspel 1 - Mario Kart 7
Vad: Time Trials - Flower Cup - Mario Circuit.
Hur: Bästa tid på 3 varv
Alla karaktärer är tillåtna, guldobjekt är förbjudna.
Alla spelare får två försök, bästa tiden räknas.
Allt spelande sker på Nintendo 3DS XL.

Kvalspel 2 - Mario Party 9
Vad: Minigames - Time Attack
Hur: Bästa tid
Man får 15 minuter på sig. Har man inte kommit i mål då avbryts man och ens resultat blir det antal minispel man klarat av så långt.
Mario Party 9 spelas på Wii

Kvalspel 3 - hemligt
Det tredje kvalspelet är hemligt och kvalet börjar sent på respektive kvaldag för de som kvalificerat sig vidare. För att få spela kvalspel 3 måste man ha gjort bra ifrån sig i både kvalspel 1 och kvalspel 2.

Vinnaren kommer att utses på söndag då finalerna äger rum. Söndag är generellt den svagaste dagen för Gamex, så med lite tur kan det här vara en morot. En bra sak med söndag är att det som sagt är mindre folk där, så man får se och spelar mer. Och när portarna stänger, då brukar montrarna rensas på promotionprylar, så om du vill ha en pappstandie av något spel, då är det då du ska vara på plats. Många var det som gick hem med pappkuber från Marios värld förra året tex.

PS. Jag är enormt kluven på hur man ska skriva Nintendo-SM. Man säger det som ett ord, då bör det vara Nintendo-SM, men det står egentligen Nintendo Svenska Mästerskapen, vilket är baklänges. SM i Nintendo är egentligen mer korrekt.

#blogg


signatur
Nintendo-SM på Gamex

Kommer definitivt vara där denna gång, dock vet jag inte om det ens är värt för mig att försöka kvala, jag är usel och har inte ens provat de där spelen förr.

Men jag skall samla på mig ett eget entourage av papp.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ett tips kan vara att fråga någon i de montrar du verkligen vill ha en pryl från. Så kan de ta undan, för det är ju svår att vara på flera ställen samtidigt. Men iofs, man kan nog börja fråga timmen innan eller så, folk är rätt trötta på plats och orkar inte tänka...


signatur
Medlem

Jag var med och tävlade i Nintendo-SM förr när det begav sig. Kom ihåg att det var Soul Calibur och Wind Waker jag spelade, blev dock utslagen i det sista spelet, som jag tror var något Mario-lir, möjligtvis Super Smash Bros. Melee.

Skrivet av Gunner:

Ett tips kan vara att fråga någon i de montrar du verkligen vill ha en pryl från. Så kan de ta undan, för det är ju svår att vara på flera ställen samtidigt. Men iofs, man kan nog börja fråga timmen innan eller så, folk är rätt trötta på plats och orkar inte tänka...

Tiden är inget hinder


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar