"Sannolikt att Medal of Honor: Warfighter floppar"

Robot
"Sannolikt att Medal of Honor: Warfighter floppar"

Enligt en analytiker kommer nästa Medal of Honor-spel antagligen att sälja sämre än väntat.

#medal-of-honor-warfighter, #electronic-arts, #halo-4, #call-of-duty-black-ops-2-2, #assassins-creed-3-2


Medlem
"Sannolikt att Medal of Honor: Warfighter floppar"

Tror inte alls spelet kommer vara dåligt. Betan var riktigt underhållande stund vis. Men det är mycket möjligt att de går upp mot för hög konkurrens. Ett annat release datum hade troligen varit klokt

Medlem

Forza Horizon must buy, Assassins Creed 3 must buy, Halo 4 must buy, Far Cry 3 must buy, Medal of Honor? nja har lite andra spel som jag vill prioritera denna och nästa månad.. kommer svida i plånboken! så jag skulle inte bli förvånad om dom får en dålig försäljning på Medal of Honor :/

Medlem

Varför spela det här när Battlefield 3 finns och dessutom blir både större och bättre i stadig takt?

Medlem

Floppade inte förra Medal Of Honor eller?

Det gick i alla fall ner i pris otroligt snabbt.

Medlem

har redan det här spelet det heter battlefield 3 ^_^

Medlem

Skulle inte förvåna.... någon egentligen tror jag. De borde gjort MoH under en annan tidsepok än nutiden. Problemet är väl att det skulle kosta mer om de måste slå på fantasiknölarna.
Ska ändå köpa spelet och nog också Zero Dark Thirty.

Undrar hur många exemplar de måste sälja för att få tillbaka investeringen ens.

Medlem

Blir ett köp längre fram. Efter nyår bara för att ha i samlingen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tror killen har ganska rätt i det han säger. Dock tror jag verkligen inte att spelet har undermålig standard, både story och multiplayer är atraktiv. Tror också att coop delen ( om den blir bra ) kommer skapa intryck på människorna som faktiskt lägger sina pengar på detta. Jag själv kommer köpa det pga att jag gillade storyn extremt i Medal Of Honor och vill se mer av vad som kommer hända med gänget.

Jag hoppas också storyn blir grym.

Tror också som flera av er har skrivit, att spelet kommer ha det tungt mot de andra stora pojkarna som kommer släppas väldigt kort efter.
Så om EA tror att det ska säla bra första eller andra veckan. Think again.

Medlem

Förbokade spelet för ett tag sen och fick 50% rabatt på det från origin för jag hade battlefield 3 premium. Fast största anledningen till att jag förbokade det var för att få beta invite till battlefield 4 när det kommer.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Aldrig i livet att jag köper MoH igen! Ändra tidsperiod och tänk på hur ni började så kanske jag kommer igen!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av rmpyro:

...

Same story ^^

Btw folket, sverige och ak4 finns med!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Varför spela det här när Battlefield 3 finns och dessutom blir både större och bättre i stadig takt?

spelar betan och det är bra mycket roligare än BF3 ....

Medlem

Tror inte spelet kommer sälja speciellt bra, om det gör det kommer det nog mer bero på att de lockar med åtkomst till BF 4 betan (vilket i sig säger en hel del om hur mycket de själva tror på det här spelet).

Medlem

Känns så dumt av EA och satsa stort på 2 st FPS spel samtidigt, det enda kommer alltid ligga i skuggan av det andra.

Medlem

Släpp en nyversion på MoH:AA istället så har dom en köpare direkt!

Medlem

Folk har kanske börjat ledsna på arkadshooters i nutid USA vs Valfritt Arabland/Onda Ryssar. Linjärt, cutscenes, quicktime events, obefntlig AI och valfrihet. Been there, done that. Lets move on.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Det blir åtminstone ett köp för min del, trots att jag är ett inbitet BF3-fan. Jag tycker det är skönt att variera lite mellan storskaligt krig och lite mer intensiva närstrider (BF3:CQC håller tyvärr inte p.g.a. brist på game modes) - sen är det alltid kul att kunna spela som nationen Sverige.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tror inte att spelet kommer att vara dåligt. Kommer bara att bli överskuggade av de andra spelen som kommer ut nu. Borde släppas tidigare eller på våren.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag tyckte om Medal of Honor Warfighter betan, har även spelat MoH Tier 1 tyckte om det också, men jag hoppas Warfighter kommer bli underhållande !

Så jag kommer troligtvis skaffa det till pc när jag finner pengar och tid !

Medlem

Kan vara grymt om det är som BF2 och inte Battlefield (bad company) 3


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Har redan förbokat spelet, får se om det kan slita mig från BF3

Skrivet av kill455:

Kan vara grymt om det är som BF2 och inte Battlefield (bad company) 3

Att dra ett likhetstecken mellan BF3 och BC2/3 är hyckleri.
BC2 var en ren konsol skjutare på alla sätt, fanns inget som kändes speciellt Battlefieldiskt.
Det var inget dåligt spel, efter att de patchat upp spelet ett par gånger så var det tom. riktigt kul.

BF3 har mycket som knyter samman med bla. BF2 så som stora banor med mycket fordon men banorna med både infanteri och fordons fokus (tex. Karkand, Ghost Town etc.)

Visst, som gammal inbiten BF2 spelare finns det mycket att önska så som Commander och större squads men en person med lite vätt i skallen borde också inse att vi PC spelare ska vara tacksamma för att vi får (antar jag) fortsätta spela Battlefield på våra datorer, då allt folk gör är att gnäller om hur dåligt allt är och hur förstört spelet är.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jag tror han har fel, jag har bokat spelet och kollar man på webhallens förbokade sidor så ser man MOH-.WF uppe på listorna. Jag tror absolut att det inte kommer floppa, och kommer sälja riktigt bra. speciellt på konsoll, men även på pc kommer den sälja. Jag tycker spelet är en blandning av MOHTier1, COD, BF2, och BF3. Och dom har gjort det riktigt bra. Sen har dom snygga frostibite som många tycker är bra, jag inkluderat... Så jag är övertygad att spelet säljer bra, och det är ändå före många spel som släpps. Den kommer före Halo4, före Need for speed most wanted, före AC3 och före FarCry3. så spelet hinner sälja bra innan dom kommmer. Jag längtar mest efter Nintendo Wii U, och även den kommer nog sälja bra,, för vi som bor i sverige, och många andra "västländer" villl ha nya leksaker att leka med... Wiii U är ändå innovativt även om vissa ser det som en gimmick, men det blir nog riktigt bra tror jag!! Vill prova colonial marines på den, och även ZombieU, har bokat ZombieU+WiiU paketet premium så klart. Svart passar bättre till tv:ns färg...

Skrivet av Puscifer:

Det blir åtminstone ett köp för min del, trots att jag är ett inbitet BF3-fan. Jag tycker det är skönt att variera lite mellan storskaligt krig och lite mer intensiva närstrider (BF3:CQC håller tyvärr inte p.g.a. brist på game modes) - sen är det alltid kul att kunna spela som nationen Sverige.

Exakt så funkar/tänker jag med...

Citat:

BF3:CQC håller tyvärr inte p.g.a. brist på game modes BF3:CQC håller tyvärr inte p.g.a. brist på game modes

Håller med helt, armored kill och back to karkand är riktigt bra, gillar inte alls close quarters, det känns som en konstig COD kopia? Fast mindre roligt, jag är ingen COD fan sen COD4-5 kom, resten har varit skit enligt mig. BlackOPS var ok, men inte mer... BF serien är helt klart bästa MP krigs spelet just nu, jag hoppas MOH Warfighter hålla åtminstone den kvaliten i produktionen, så blir det bra... Det viktigaste för mig i skjutar spel är att ljuden är autentiska och låter tunga/feta, frostbite har en av dom bästa "ljudmotorn" i branchen. Låter verkligen som man är i ett krig, älskar det. Jag erkänner att jag testa läckta HALO4, vet inte om jag bryter regler nu, men vill bara säga till er att ljuden i spelet är äntligen riktigt feta. Ljuden i tidigare halo spelen har alltid känts svaga och mesiga, inte i fyran. 343 är en riktigt bra utvecklare, ska verkligen hålla ögonen på deras spel i framtiden. HAlo4 är en av det snyggaste spelen grafikmässigt hittils i ett 360 spel...RIKTIGT SNYGGT.. Förlåt admins om jag bryter regler här, isåfall ber jag om ursäkt. Jag vill bara upplysa folk om bra saker... Hoppas ni bara ger mig en varning ifall jag gjort nåt dumt nu??? Sorry för långa texten...

PS. Fan jag fattar inte hur bortskämda alla småkidsen är idag med spelandet, dom som gnäller ser bara allt som är fel, men kan inte se det som är så bra??? Fan ni är aldirg nöjda, gör spel själv så får ni se hur svårt det är att få det bli omtyckt av alla. Fan gnället på FZ är nog det stället det gnälls om allt hela tiden?!!?!?!?!?? Fan lägg av, släng en lyckopiller i röven så kanske ni mår bättre och kan se dom bra saker istället för alltid fastna för allt negativt.. Så jävla tråkigt höra allt gnäll jämt, typiskt svenskt tyvärr.. Fan ni har I-lands problem så det skriker om det....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Första spelet sålde bra för att man fick med betan till Battlefield 3. Men fin exklusiv beta då betan blev öppen för alla till slut.

Precis samma sak med Warfighter. Köpa för att få tillgång till BF4 betan.

Det kommer floppa!

Medlem

Det var länge sedan Medal Of Honor var bra.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

men en person med lite vätt i skallen borde också inse att vi PC spelare ska vara tacksamma för att vi får (antar jag) fortsätta spela Battlefield på våra datorer, då allt folk gör är att gnäller om hur dåligt allt är och hur förstört spelet är.

Varför? Det är snarare de som ska vara tacksamma att PC spelare fortfarande köper deras spel trots hur de behandlat dessa sedan konsol började sälja bättre än PC. Har inte spelat BF 3 själv men allt jag sett från det pekar på ett "fördummat" spel, men visst om man jämför med ett spel som CoD kan jag mycket väl tänka mig att man ser på BF 3 som ett realistiskt spel även om jag själv knappast anser att pansar som "helar" sig självt faller in under termen realistiskt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mytacism:

men en person med lite vätt i skallen borde också inse att vi PC spelare ska vara tacksamma för att vi får (antar jag) fortsätta spela Battlefield på våra datorer, då allt folk gör är att gnäller om hur dåligt allt är och hur förstört spelet är.

Varför? Det är snarare de som ska vara tacksamma att PC spelare fortfarande köper deras spel trots hur de behandlat dessa sedan konsol började sälja bättre än PC.Har inte spelat BF 3 själv men allt jag sett från det pekar på ett "fördummat" spel, men visst om man jämför med ett spel som CoD kan jag mycket väl tänka mig att man ser på BF 3 som ett realistiskt spel även om jag själv knappast anser att pansar som "helar" sig självt är det.

Det är ju ren logik att man inte kan anpassa en produkt för en mindre marknad.
Skulle gärna vilja se exempel på hur illa vi har blivit behandlade, då jag har svårt att se något som är helt oacceptabelt?
Och om det nu skulle vara så illa så köp inte deras produkter det ända resultatet jag kan se i det är att vi inte får några fler Battlefield spel till PCn

Battlefield har aldrig varit realistiskt, det har alltid varit ett arcade spel.. vad har folk fått det ifrån?!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Får se..

'Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me'


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Slog hur som helst till på erbjudandet att köpa spelet via Origin för 50% (då jag är BF3 Premium). 250kr känns helt ok som pris


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Det är ju rätt sjukt att företagen faktiskt försöker minimera sina produkters exponering innan ett köp, istället för tvärt om.

Det är ju inte konstigt att företagen blir arga när det dyker upp tidiga kopior på internet när varje provat spel riskerar att skrämma iväg en köpare pga sin låga kvalitet.

123
Skriv svar