EA:s Wii U-spel kräver Origin

Robot
EA:s Wii U-spel kräver Origin

EA har avslöjat att deras titlar till Wii U kräver både Origin och ett Nintendo Network-id.

#ea, #nintendo


Inaktiv
EA:s Wii U-spel kräver Origin

Haha detta börjar ju gå för långt

Medlem

Fan vad dryg dom är.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varning för hat nedanför

Medlem

Om man bortser från hur bisarrt det är - om jag redan har ett EA/Origin konto då? Om det skickas i bakgrunden, hur hanteras e-postadresser som redan finns?


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av the_cru:

Om man bortser från hur bisarrt det är - om jag redan har ett EA/Origin konto då? Om det skickas i bakgrunden, hur hanteras e-postadresser som redan finns?

Vao? Du kan nog utgå att det Origin konto du redan har även gäller på Wii U.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är jag förvånad? Knappast

Medlem
Medlem

Det vore ju trevligt om man då fick spelen även till pc om man köpte det på konsol. Men det kan man väl knappats räkna med.

Inaktiv

Känns som Warhammer all over again.

Logga in på steam, logga in på shitty nätverk, logga in på windows live.

Eller GTA för den delen, social club, steam, windows live, failar något kan du inte lira. Där har man tre system + sin egna internetanslutning som bara måste fungera, sjukt kasst.

Medlem
Medlem

Haha de sabbar mer och mer fitterna ! tror personligen själv att de på bioware drog tack vare EA för dom inte fick göra klart sina spel.. Kolla bara på Mass Effect 3. Enligt mig var det ett steg tillbaka från 2an. Klart fan dom drar om dom inte får göra exakt som dom vill när dom brinner för det.. Det här går för långt ! EA kan dra åt helvete !

Medlem

Fan vad jag hatar och se ordet "kräver" i samband med spel. alltid innebär det något dåligt....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av siZe:

Haha detta börjar ju gå för långt

EA är bäst på att vara sämst.. eller var det giriga, kommer inte ihåg.

Medlem
six
Medlem

Snart måste man väl logga in på sitt ica konto innan man kan öppna kylskåpsdörren också.

Medlem

Snart så måste jag logga in på steam för att spela Xcom
Whoops

Medlem

Åh jösses. Antar att jag inte kommer köpa något spel från EA till WiiU.

Medlem

Har aldrig haft och kommer aldrig skaffa Origin. Innebär säkert att jag kommer missa några intressanta spel, men det kan jag leva med. Finns gott om annat att spela istället.

Medlem

Vad fan... nu får man försöka bojkotta alla EA spel till Wii U då...
Tycker inte att Nintendo borde tillåta detta... är ju deras konsol så de borde sätta lite gränser. För det lär ju knappast finnas någon som vill Origin, speciellt till konsol?

1
Skriv svar