Snälla du, se den

Redaktör
Ponny
Snälla du, se den

Att sätta ord på vad jag känt och känner för Torka aldrig tårar utan handskar är nästan omöjligt. Men jag ska försöka. Främst är jag så tacksam för att ha fått se den. Har du inte gjort det? Gör det. Har du inte läst första delen i bokserien? Gör det också.

En kärlekshistoria. En sorglig historia. En viktig historia. En genomjävlig historia. Med ett lågmält språk och äkthet som fått mig att gråta, skratta, ja, känna alla de känslor som antagligen finns. Den har gjort mig tacksam för livet mitt idag men också arg på allt som var då.

Jag sa att jag skulle sätta ord på mina känslor. Det får bli de här.

[ia=686445; large]
Missa den inte, glöm den inte.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Snälla du, se den

Har velat läsa boken, borde ta itu med det.

Medlem

Fantastisk serie!

Flakmonkey

Såg första avsnittet igår med tjejen, ville vänta med det så att alla fanns på play innan vi började kolla, och lär bli det andra idag. Riktigt riktigt bra TV. Som det är nu känns det ju trist att det bara är ett avsnitt per bok på 60 minuter och dessutom så får man se filmen innan man kan läsa boken i det här fallet eftersom bara första boken släppts. Men men, ovanligt bra svensk TV är det ju.

Medlem

O gud så bra

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nosnos:

Som det är nu känns det ju trist att det bara är ett avsnitt per bok på 60 minuter och dessutom så får man se filmen innan man kan läsa boken i det här fallet eftersom bara första boken släppts.

Jag kan känna lite som du. Allra helst hade jag velat se hela romanen i en 1000 sidor tjock lunta. Den första boken slutar tvärt - jag ville ha mer! Inte sedan, utan nu.

Men å andra sidan kan jag känna att boken och serien är två olika saker som har sina styrkor, där boken är mer fördjupande och serien bildlig och riktar in sig på färre brännpunkter. Med detta sagt, jag ser sjukt mycket fram emot att fortsätta fördjupningen nästa år.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gillade den här serien mer än de halvt dolda, mindre obvious budskap.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skrivet av Nosnos:

Såg första avsnittet igår med tjejen, ville vänta med det så att alla fanns på play innan vi började kolla, och lär bli det andra idag. Riktigt riktigt bra TV. Som det är nu känns det ju trist att det bara är ett avsnitt per bok på 60 minuter och dessutom så får man se filmen innan man kan läsa boken i det här fallet eftersom bara första boken släppts. Men men, ovanligt bra svensk TV är det ju.

Haha, vilket sammanträffande! Såg den här serien med min flickvän, jag också. Och kan bara hålla med om att den var väldigt bra, överraskande bra för att vara svenskt.

1
Skriv svar