Bildkavalkad från Elder Scrolls Online

Robot
Bildkavalkad från Elder Scrolls Online

Hela 14 färska skärmdumpar ger oss en tur genom online-Tamriel och det utskällda The Elder Scrolls Online

#the-elder-scrolls-online


Medlem
Bildkavalkad från Elder Scrolls Online

Mitt största problem med spelet är att det inte ser ut som Elder Scrolls, bortsett från den där Dwemer Centurion så är det något med artstylen som har exakt 0 Elder Scrolls känsla

Medlem

Ser då bättre ut än det dom visade första gången.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Flopp me baby 1 more time

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Flopp me baby 1 more time

Another MMO bites the dust.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Efter att ha läst MMORPG.com förhandstest så fick jag upp hoppet en smula med detta spel.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/821/feature/6819/The-...

Medlem

ser mycket bättre ut en tidigare så nu ser det mycket mer intresant ut
men det som avgör om spelet blir bra bra är nog deras skill & combat system samt alla andra game play saker.
floppar gör det nog inte pga sitt tunga namn om man skall kalla det så men lever länge det avgör resten.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Kommer GARANTERAT vara en förbannad jävla månadskostnad som är övedriven... Kör hellre utan månadskostnad gw 2 funkar ju bra utan det.

Medlem

Måste vara i First Person huvudsakligen för att jag skall prova det. Tar dom Elder Scrolls universumet och bränner in det i en generisk MMO-mall så är jag helt ointresserad.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser fan fram emot detta Ska lugnt ge det en ärlig chans. Så sjukt trött på WoW.

Inaktiv
Skrivet av qun0:

Kommer GARANTERAT vara en förbannad jävla månadskostnad som är övedriven... Kör hellre utan månadskostnad gw 2 funkar ju bra utan det.

Varför ogilla? säg istället varför jag har fel? Månadskostnad är bara drygt och det blir dyrt i längden, sedan guild war 2 klarar ju sig fin fint utan den dyngan. Rätta mig om jag har fel

Medlem

Tyvärr är MMO marknaden så pass hård att Bethesda MÅSTE minst ha en sak i ESO som revolutionerar, annars väntar en stenhård död...

Jag hoppas verkligen dom vet vad dom gett sig in i!

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Efter att ha läst MMORPG.com förhandstest så fick jag upp hoppet en smula med detta spel.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/821/feature/6819/The-...

Tack för tipset, intressant läsning. Blev riktigt sugen!

Medlem

Spelet ser fint ut men hur är gameplayen? Jag vet att det kommer vara typ som WoW, dvs. inget action MMO vilket verkligen är synd men det kanske kan bli bra bortsätt från denna skandal (min åsikt).

Medlem

Läste också mmorpg.com's preview och blev väldigt sugen, kommer definitivt testas!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av qun0:

Kommer GARANTERAT vara en förbannad jävla månadskostnad som är övedriven... Kör hellre utan månadskostnad gw 2 funkar ju bra utan det.

Men då måste det troligen kompenseras med microtransaktioner för att finansiera fortsatt utveckling, eller någon annan betalmodell. Och är det ingen månadskostnad och t ex microtransaktioner istället, så kommer folk kvida om "pay 2 win".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av qun0:

Kommer GARANTERAT vara en förbannad jävla månadskostnad som är övedriven... Kör hellre utan månadskostnad gw 2 funkar ju bra utan det.

Men då måste det troligen kompenseras med microtransaktioner för att finansiera fortsatt utveckling, eller någon annan betalmodell. Och är det ingen månadskostnad och t ex microtransaktioner istället, så kommer folk kvida om "pay 2 win".

Vad jag vet har inte gw 2 microtransactioner, spelar det och inte märkt av något sådant. Gw 1 hade inte ens det så vitt jag vet, bara för det är ett spel man köper och sedan är det ingen månadskostnad så innebär det inte att små transaktioner kommer finnas.

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av conthox:
Skrivet av qun0:

Kommer GARANTERAT vara en förbannad jävla månadskostnad som är övedriven... Kör hellre utan månadskostnad gw 2 funkar ju bra utan det.

Men då måste det troligen kompenseras med microtransaktioner för att finansiera fortsatt utveckling, eller någon annan betalmodell. Och är det ingen månadskostnad och t ex microtransaktioner istället, så kommer folk kvida om "pay 2 win".

Vad jag vet har inte gw 2 microtransactioner, spelar det och inte märkt av något sådant. Gw 1 hade inte ens det så vitt jag vet, bara för det är ett spel man köper och sedan är det ingen månadskostnad så innebär det inte att små transaktioner kommer finnas.

Då är du antingen blind eller korkad. Du måste betala för extra karaktärsslots, extra väskutrymme, juveler som du använder som valuta i shoppen m.m.
Och kom inte och säg att du kan byta in guld mot juveler för växelkursen för detta är efterbliven och kommer bara att bli värre och värre ju mer guldförsäljare som dyker upp.

Medlem

Det ser underhållande ut - men efter besvikelser som Guild Wars 2 (Yes, det föll inte mig i smaken - men jag kan förstå att det passar många andra) och Secret World...så vet jag faktiskt inte om jag någonsin kommer köpa ett MMO igen. Har väl ett 40tal på hyllan redan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Chnum:

Spelet ser fint ut men hur är gameplayen? Jag vet att det kommer vara typ som WoW, dvs. inget action MMO vilket verkligen är synd men det kanske kan bli bra bortsätt från denna skandal (min åsikt).

"Combat is nearly identical to other Elder Scrolls games. You control your swings with the left mouse, and block with the right."

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Ankh:

Det ser underhållande ut - men efter besvikelser som Guild Wars 2 (Yes, det föll inte mig i smaken - men jag kan förstå att det passar många andra) och Secret World...så vet jag faktiskt inte om jag någonsin kommer köpa ett MMO igen. Har väl ett 40tal på hyllan redan.

Prövat LotRO?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Chnum:

Spelet ser fint ut men hur är gameplayen? Jag vet att det kommer vara typ som WoW, dvs. inget action MMO vilket verkligen är synd men det kanske kan bli bra bortsätt från denna skandal (min åsikt).

Hade du läst än spelet innan du sa detta?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:

Det ser underhållande ut - men efter besvikelser som Guild Wars 2 (Yes, det föll inte mig i smaken - men jag kan förstå att det passar många andra) och Secret World...så vet jag faktiskt inte om jag någonsin kommer köpa ett MMO igen. Har väl ett 40tal på hyllan redan.

Prövat LotRO?

"jag har ett 40tal på hyllan redan.".

sen får du gissa vad jag menar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Efter att ha läst MMORPG.com förhandstest så fick jag upp hoppet en smula med detta spel.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/821/feature/6819/The-...

Grymt intressant läsning, har inte alls sett fram emot detta innan, men nu blev det andra bullar (pixlar?)

Medlem

Vad jag älskar med "The elder scrolls singleplayer spelen" är den mystiska och nyfikna upptäckarkänslan, men om det kommer ett MMO är det inte lika stor chans att det kommer en "singleplayer uppföljare":/

Att göra ett MMO av the elder scrolls är en bra idé:) men den häftiga leder scrolls känslan kommer inte finnas kvar.

Medlem

Efter previewsen på mmorpg och tentonhammer så låter det mer intressant. Får se hur övriga mechanics kommer fungera och jag kanske ger det en chans.
Återigen utvecklar inte Bethesda detta.

Medlem

Har dom sagt något om mods eller addons?
Då inga av dom nya MMO titlarna vill stödja det så hoppas jag iaf att Elder Scrolls ska stödja det.
Det är ju mer eller mindre det som gjort spelet så stora.

Medlem

Hoppas att de kommer vara som Skyrim/Oblivion/Morrowind och inte som Wow/alla andra där man har en rad med attacker o tjofs att välja från.

Och framförallt det ska vara första persons perspektiv!

Medlem

Blir tufft det här spelet, man vet ju inte om man vågar skapa en guild med en hemsida eller inte, Bethesda tycks ju gilla att stämma sina fans, followers... fuckit dom är spelvärldens Apple, stämmer allt dom kan stämma.

12
Skriv svar