Battlefield 3 förblir blekt

Robot
Battlefield 3 förblir blekt

En medarbetare lovade mer än han kunde hålla – Dice dementerar att Battlefield 3 kan göras till ett färggladare spel.

#dice, #battlefield-3


Medlem
Battlefield 3 förblir blekt

länk till bortredigerad bild

//Städade bort irriterande blink-gif - admin

Inaktiv

Jag förstår och stödjer att det inte tillåter modden. Att de vill hålla en stram grafisk profil och också förståligt. Speciellt med tanke på att vissa saker skulle fungera dåligt om man stängde av färgfilteringen.

Det som däremot var riktigt klantigt var att lova kunderna någonting som de sedan inte får.

Medlem
Skrivet av Comkilla:

http://www.youtube.com/watch?v=aIP73xIAPLU

Medlem

vad håller de på med?

Medlem
Skrivet av zavvy:

vad håller de på med?

Dementerar


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Även om dice skiter i deras gamla bf1942. bf2 fans och de är ea,s slyna så är det ett bra svenskt företag som drar in massa pengar till Sverige och skapar svenska jobb.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Battlefield suger nu för tiden, så ingen bryr sig.

Medlem

Dice är inte EA's slyna. Sluta larva er och sluta hata bara för att det är trendigt.

Dice har helt rätt i det beslut de gjort, och Dice är rena föredömet på marknaden jämfört med många andra.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ser ut som när man använde photoshop första gången och lekte med en massa filter..

Medlem
Skrivet av Stag:

Dice är inte EA's slyna. Sluta larva er och sluta hata bara för att det är trendigt.

Dice har helt rätt i det beslut de gjort, och Dice är rena föredömet på marknaden jämfört med många andra.

Ja för en distributör har ju absolut inget att säga till om när det gäller produkterna dom är med och finansierar.

On topic; jag tycker det kvittar. Jag hade slagit av filtret men det är ju inte så man är van nu. Det som är intressant är hur sånt här kan ske(dvs att såna här uttalanden sker), det känns jävligt amatörmässigt. Det krävs ingen pr-nisse för att förklara för en anställd varför ett sånt uttalande kan slå fel om det inte är spikat.

Medlem

Jag förstår fortfarande inte vad som är problemet med att ha strikta, rankade servers, där regler följs och omodifierad programvara används samt orankade servers där moddar med mera tillåts och spelare kan göra mer som dom vill. På så sätt skulle alla få som dom vill, men nej, det är tydligen inte så enkelt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Unik identitet? Haha, ser ut valfritt CoD-spel.

Medlem

@Zidius, lägg ner. Ingen orkar med dessa jämförelser med CoD längre.

Det är ungefär som att säga att Doom ser ut som Quake 1. Den som inte spelat endera kanske tycker det, men alla andra vet annorlunda. Tycker du verkligen det du säger föreslår jag att du faktiskt spelar båda två.

Skrivet av ratache:
Skrivet av Stag:

Dice är inte EA's slyna. Sluta larva er och sluta hata bara för att det är trendigt.

Dice har helt rätt i det beslut de gjort, och Dice är rena föredömet på marknaden jämfört med många andra.

Ja för en distributör har ju absolut inget att säga till om när det gäller produkterna dom är med och finansierar.

On topic; jag tycker det kvittar. Jag hade slagit av filtret men det är ju inte så man är van nu. Det som är intressant är hur sånt här kan ske(dvs att såna här uttalanden sker), det känns jävligt amatörmässigt. Det krävs ingen pr-nisse för att förklara för en anställd varför ett sånt uttalande kan slå fel om det inte är spikat.

Okej så då antar jag att Ica är Scans slyna också? Osv.

Bara för att de är leverantör så innebär inte det att leverantören styr allt. Om utgivaren ogillar leverantören går de till någon annan. Självklart vill inte leverantören det, därför måste de ge producenten en viss rätt och frihet att utveckla spelet som de vill.

De som har diskuterat detta och kommit fram till ett nej är Dice, inte EA.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag satt på föreläsning idag och min hjärna driftade bort. Har inte spelat BF3 på evigheter men undrade "Hmm när kommer den där patchen för att fixa färgen? Den kommer nog snart" och fick ett leende på läpparna. Sen det här. Nåväl tillbaks till att inte spela det antar jag.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Battlefield suger nu för tiden, så ingen bryr sig.

De som inte tycker att Battlefield suger bryr sig.

Medlem

Alternativet är ju alltid att inte spela spelet. Spela nåt annat som uppfyller alla dina krav?! Det finns många spel jag inte är ett skvatt intresserad av men som är väldigt populära ändå, inte f-n går jag in i de trådarna/kommentarerna och spyr galla så fort det kommer en ny rubrik.

Medlem

Enorm besvikelse.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Stag:

Dice är inte EA's slyna. Sluta larva er och sluta hata bara för att det är trendigt.

Dice har helt rätt i det beslut de gjort, och Dice är rena föredömet på marknaden jämfört med många andra.

Du vet med dig att DICE är en officiell EA studio? Att påstå att EA inte bestämmer över DICE och att dom inte är EAs slyna är så fel det kan bli, dom gör exakt vad EA säger åt dom att göra. DICE riktiga namn är numera EA DICE och har varit det dom senaste sex åren. Dom hade lika gärna kunnat heta EA Stockholm, men då hade många tappat förtroendet. Känner man till det gamla DICE så finns det inte mycket av det gamla kvar. Gamla DICE hade t.ex. aldrig gjort det omöjligt att installera moddar, det är helt och hållet EAs påhitt för att i stället kunna tjäna pengar på egna moddar, aka DLC.

Inaktiv

EA förstör hela spelindustrin, förbjuder modifikationer och lovar mer än dem kan hålla. :'(

Medlem
  • text

Bryr mig inte! Tycker det ser bra ut som det gör. Visst finns det funktioner i spelet att önska men det tar vi när BF4 närmar sig...

Redaktör
Skrivet av RzrTrek:

EA förstör hela spelindustrin, förbjuder modifikationer och lover mer än de kan hålla. :'(

Det där är en ganska bred tolkning av att en (1) Dice-anställd (Dice-anställd) lovat för mycket.


signatur
Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Jag satt på föreläsning idag och min hjärna driftade bort. Har inte spelat BF3 på evigheter men undrade "Hmm när kommer den där patchen för att fixa färgen? Den kommer nog snart" och fick ett leende på läpparna. Sen det här. Nåväl tillbaks till att inte spela det antar jag.

Satt själv och kollade på BF3 tilläggen (paketet som kostar 4-500kr) och var nära på att köpa just pga att dom skulle ge oss denna möjlighet. m.a.o. dom skulle få mer av mina pengar om dom fixa detta.

Medlem

Jag har helt och hållet tappat intresset för BF3. Jag hoppas att BF4 kan få den sanna BF-känslan och att DICE satsar på en mod-community, men så länge EA är med i bilden så är nog chanserna inte så stora. Kan någon nämna ett relativt nytt EA spel som man kan modda?

Att BF3 skulle vara svårt att modda pga Frostbites komplicerade struktur anser jag bara är skitsnack. Om dom själva kan pumpa ut DLC efter DLC med några månaders intervaller så borde skickliga moddare kunna göra detsamma. Dom dumförklarar bara moddare och påstår att dom är bättre än alla andra, och ett företag med den attityden förtjänar varken uppmärksamhet eller pengar.

Medlem

Avinstallerar bf 3 nu, tar bara plats och det enda som var vettigt var back to karkand. Men avinstallations programmet vägrar fungera...

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av RzrTrek:

EA förstör hela spelindustrin, förbjuder modifikationer och lover mer än de kan hålla. :'(

Det där är en ganska bred tolkning av att en (1) Dice-anställd (Dice-anställd) lovat för mycket.

Jag vill helst inte gå emot er redaktion, men det utlovas allt för mycket i speltrailers och recensioner som sedan aldrig finns in den slutgiltiga produkten. EA har ett par bra titlar så som just Battlefield, men det är fortfarande ingen ursäkt för att ljuga oss rakt upp i ansiktet. Jag som trodde vi hade lagar och regler för sådant beteende, borde va straffbart!?

dmn
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag har helt och hållet tappat intresset för BF3. Jag hoppas att BF4 kan få den sanna BF-känslan och att DICE satsar på en mod-community, men så länge EA är med i bilden så är nog chanserna inte så stora. Kan någon nämna ett relativt nytt EA spel som man kan modda?

Att BF3 skulle vara svårt att modda pga Frostbites komplicerade struktur anser jag bara är skitsnack. Om dom själva kan pumpa ut DLC efter DLC med några månaders intervaller så borde skickliga moddare kunna göra detsamma. Dom dumförklarar bara moddare och påstår att dom är bättre än alla andra, och ett företag med den attityden förtjänar varken uppmärksamhet eller pengar.

Ja, vad hände med moddarna som skapade Desert Combat till BF1942? Jo, de köptes upp och blev inblandade i utvecklingen av BF2.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att BF3 skulle vara svårt att modda pga Frostbites komplicerade struktur anser jag bara är skitsnack. Om dom själva kan pumpa ut DLC efter DLC med några månaders intervaller så borde skickliga moddare kunna göra detsamma. Dom dumförklarar bara moddare och påstår att dom är bättre än alla andra, och ett företag med den attityden förtjänar varken uppmärksamhet eller pengar.

Moddare är finurliga och kan få spelen att göra saker som utvecklaren kan endast drömma om och då ibland utan några som helst officiella modverktyg. Kollar man på battlefield 2 så har moddare skapat servrar med över hundra spelare samtidigt. Ser man på GTA så finns det en drös multiplayer moddar till ett spel som är singeplayer. Att man inte skulle kunna modda Frostbite är mest skitsnack, det kan mycket väl vara komplicerat men med dokumentation kan man komma långt och skulle man ge moddare chansen så skulle det säkert komma upp några guldkorn.

Redaktör
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av RzrTrek:

EA förstör hela spelindustrin, förbjuder modifikationer och lover mer än de kan hålla. :'(

Det där är en ganska bred tolkning av att en (1) Dice-anställd (Dice-anställd) lovat för mycket.

Jag vill helst inte gå emot er redaktion, men det utlovas allt för mycket i speltrailers och recensioner som sedan aldrig finns in den slutgiltiga produkten. EA har ett par bra titlar så som just Battlefield, men det är fortfarande ingen ursäkt för att ljuga oss rakt upp i ansiktet. Jag som trodde vi hade lagar och regler för sådant beteende, borde va straffbart!?

Det är möjligt att de gör. Men den här gången verkar det vara så enkelt att en enskild person hos Dice råkat lova för mycket. Jag tycker inte EA förtjänar skäll för just det.


signatur
Medlem

WW2 med frostbite 2, yes please.

123
Skriv svar