Medal of Honor: Warfighter trasigt utan dag ett-patch

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ankh:

Jag hade en bug där det inte gick att komma vidare efter 3:e uppdraget. Spelet krashade vart enda gång.

Släpps inte spelet imorgon?

Som jag skrev tidigare så öppnade jag min med en VPN så jag har spelat det tidigare. Men yes, imorgon är det EU som gäller.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ankh:

Jag hade en bug där det inte gick att komma vidare efter 3:e uppdraget. Spelet krashade vart enda gång.

Släpps inte spelet imorgon?

Som jag skrev tidigare så öppnade jag min med en VPN så jag har spelat det tidigare. Men yes, imorgon är det EU som gäller.

aha, jag såg inte det....


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ankh:

Jag hade en bug där det inte gick att komma vidare efter 3:e uppdraget. Spelet krashade vart enda gång.

Släpps inte spelet imorgon?

Som jag skrev tidigare så öppnade jag min med en VPN så jag har spelat det tidigare. Men yes, imorgon är det EU som gäller.

aha, jag såg inte det....

Finns gratis vpn att använda - men det är lika bra att igentligen vänta tills imorgon.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av conthox:

Tänk om samma sak inträffar inom andra brancher, att man får med en lagning som man själv måste applicera för att kunna använda produkten. Underligt att folk fortfarande köper spelen och så länge folk gör det så fortsätter dom att göra samma sak igen.

Köp inte spelen förrän de är spelbara, money talks...

Ja det är rätt dålig stil - men det är omöjligt att veta om man förbokat.
Att det finns småbuggar är väl iofs sin sak, men när listan är lång nog att fylla en bibel är det inte ok. Eller i vissa fall har spel släpps som inte kunnat starta/Sparas osv


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

det är omöjligt att veta om man förbokat.

Jovisst, men lösningen är då enkel: förboka inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:

det är omöjligt att veta om man förbokat.

Jovisst, men lösningen är då enkel: förboka inte.

Är det så enkel lösning? Om du gillar något och du har chans att få det billigt i förväg...skulle du vänta tills du behöver betala 2-3ggr så mycket?
Det gör inte jag. Jag är gamer och samlare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:

det är omöjligt att veta om man förbokat.

Jovisst, men lösningen är då enkel: förboka inte.

Är det så enkel lösning? Om du gillar något och du har chans att få det billigt i förväg...skulle du vänta tills du behöver betala 2-3ggr så mycket?
Det gör inte jag. Jag är gamer och samlare.

Det är väl inte alla förbokningserbjudanden som gör det billigare? Jag vet inte när jag såg ett förbokningserbjudanden som gav så mycket rabatt. De flesta jag har sätt har mer erbjudit head start, extra baner, extra skins och så vidare, men inte rabatt och definitivt inte så mycket rabatt.

Föressten så är det väl ännu billigare att vänta ett tag efter release tills spelet gått ned i pris.

Men visst, vill man ha det på releasedagen så är det inte så många andra alternativ.

// edit

Men om man förbokar eller köper det på release, så får man ju skylla sig själv. Köper man en produkt utan att veta hur slutresultatet blir så är det ju lite att köpa grisen i säcken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:

det är omöjligt att veta om man förbokat.

Jovisst, men lösningen är då enkel: förboka inte.

Är det så enkel lösning? Om du gillar något och du har chans att få det billigt i förväg...skulle du vänta tills du behöver betala 2-3ggr så mycket?
Det gör inte jag. Jag är gamer och samlare.

Det är väl inte alla förbokningserbjudanden som gör det billigare? Jag vet inte när jag såg ett förbokningserbjudanden som gav så mycket rabatt. De flesta jag har sätt har mer erbjudit head start, extra baner, extra skins och så vidare, men inte rabatt och definitivt inte så mycket rabatt.

Föressten så är det väl ännu billigare att vänta ett tag efter release tills spelet gått ned i pris.

Men visst, vill man ha det på releasedagen så är det inte så många andra alternativ.

// edit

Men om man förbokar eller köper det på release, så får man ju skylla sig själv. Köper man en produkt utan att veta hur slutresultatet blir så är det ju lite att köpa grisen i säcken.

Tja, jag fick mitt ex för 192kr..det är väl rätt billigt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tja, jag fick mitt ex för 192kr..det är väl rätt billigt?

Abosolut. Men är det mer regel än undantag att spelen är så billiga?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:

Tja, jag fick mitt ex för 192kr..det är väl rätt billigt?

Abosolut. Men är det mer regel än undantag att spelen är så billiga?

Utan tvekan ett undantag. Men jag vet inte, alltså - bortsett från MoH har jag inte förbokat många spel jag inte varit nöjd med. Jag är inte missnöjd med MoH men det var inte riktigt vad jag tänkt mig.
Allvarligt talat så hade jag nog inte förbokat den om jag inte redan haft samtliga MoH...och yes, det är just detta sättet att tänka som förstör. Det är jag medveten om.
Men jag är väl lite beroende av att köpa mina spel antar jag annars hade jag inte haft flera tusen

Edit: Att det finns småbuggar är inget jag stör mig på...bara de blir fixade. Men som sagt, när det är hundratals buggar på release datumet så blir man något irriterad.
Det är skrämmande att se hur spelindustrin ändrats. Iofs fanns det rejäla missar tidigare också, men när man ser enorma företag som EA som har hur mycket möjligheter som helst klanta sig på detta viset - eller Blizzard med sitt Diablo fiasko...så blir man mörkrädd.
Är det ett litet företag med en handfull anställda som släpper ett spel som visar sig ha en del buggar så kan man ha lite mer förståelse...men va fan...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av siZe:

Jag är då jävligt osäker på att köpa detta spelet.. Är som sugen på att inhandla det men samtidigt inte då det ser ut som en BF3 expansion på gameplay videos och vissa vapenljud i spelet verkar vara så "orealistiskt äckliga".. Dom verkar som så extremt dator/action gjorda ifall någon förstår hur jag menar hehe t.ex som vapenljuden i COD, extremt dovt ljud!

Hmm, Mitt problem i spel som Cod och dom flesta andra är att dom inte e tillräckligt dova. Oftast i spel hör man ju rasslet från hylsan som kastas ut och mekanismen mer är själva knallen. Och så är det inte på riktigt...

Medlem
Skrivet av Ankh:

bortsett från MoH har jag inte förbokat många spel jag inte varit nöjd med. Jag är inte missnöjd med MoH men det var inte riktigt vad jag tänkt mig.
Allvarligt talat så hade jag nog inte förbokat den om jag inte redan haft samtliga MoH...och yes, det är just detta sättet att tänka som förstör. Det är jag medveten om.

Jo precis, det är det nog många som känner igen sig om. Själv köpte jag DW2 och expansionerna bara för att jag hade de tidigare spelen, nu blev lyckligtsvis det ett bra spel, men principen är samma...

Skrivet av Ankh:

Att det finns småbuggar är inget jag stör mig på...bara de blir fixade. Men som sagt, när det är hundratals buggar på release datumet så blir man något irriterad.
Det är skrämmande att se hur spelindustrin ändrats. Iofs fanns det rejäla missar tidigare också, men när man ser enorma företag som EA som har hur mycket möjligheter som helst klanta sig på detta viset - eller Blizzard med sitt Diablo fiasko...så blir man mörkrädd.
Är det ett litet företag med en handfull anställda som släpper ett spel som visar sig ha en del buggar så kan man ha lite mer förståelse...men va fan...

Instämmer till fullo. Även här är, precis som du nämner, Diablo 3 ett bra (eller dåligt?) exempel. Det som störde mig mest var inte att det släpptes med buggar, utan det var mängden buggar i kombination med avsaknad av en del funktioner. Plus att man hade förväntat sig att ett företag som Blizz skulle göra bättre än vad de gjorde.

Tyvärr så släpper en del företag allt fler spel som är ofärdiga och förutsätter att spelare skall köpa ändå, ha tålamod och förståelse, för att sedan köpa igen när dom gör samma sak nästa gång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bra att vi är överens


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Äh folk köper ändå. Det är inte så noga.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Äh folk köper ändå. Det är inte så noga.

Ja, det är väl valfritt? man får väl köpa de spel man vill...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Var blir recensionen av?

Inte kört så mycket ännu men verkar helt okej, snygg o trevlig
Dock lite grejer jag stör mig på med pc versionen. Tar bara upp det negativa jag har upplevt från singelplayer

* Lång uppstart/laddningstid
* Musrörelsen/hastighet olika i siktläge eller utan, skjuter du från "fasta" vapen är där mouse smoothing.
* Ojämn svårighetsgrad, kör på normal.
* Du borde göra mer skada, du gör själv för lite skada.
* Lite väl mycket bulletdrop med sniper

Visst är det kul men skulle må bra av någon månads finjustering innan de släppte det för det är lite ojämn upplevelse. Men så är det tyvärr med i stort sätt alla spel nu för tiden, med undantag för några få spel.

Som sagt bara lite snabbt av de negativa grejerna jag upplevt av min cirka timmes singelplayer spelning.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Var blir recensionen av?

Inte kört så mycket ännu men verkar helt okej, snygg o trevlig
Dock lite grejer jag stör mig på med pc versionen. Tar bara upp det negativa jag har upplevt från singelplayer

* Lång uppstart/laddningstid
* Musrörelsen/hastighet olika i siktläge eller utan, skjuter du från "fasta" vapen är där mouse smoothing.
* Ojämn svårighetsgrad, kör på normal.
* Du borde göra mer skada, du gör själv för lite skada.
* Lite väl mycket bulletdrop med sniper

Visst är det kul men skulle må bra av någon månads finjustering innan de släppte det för det är lite ojämn upplevelse. Men så är det tyvärr med i stort sätt alla spel nu för tiden, med undantag för några få spel.

Som sagt bara lite snabbt av de negativa grejerna jag upplevt av min cirka timmes singelplayer spelning.

Tjena, har du lyckats fica laddningstiden ? Sammt jag får små lagg etc i multiplay fast min fps är 70+ :S

12
Skriv svar