Vem vinner presidentvalet

Medlem
Vem vinner presidentvalet

Nån mer som är insatt i det amerikanska presidentvalet? Vem tror ni vinner? Barack Obama eller Mitt Romney? Jag satt och såg den sista stora debatten innan valet inatt på SVT och jag känner mig ganska säker på vem som skulle få min röst om jag var amerikansk medborgare. Jag skulle rösta på Obama. Jag gillar inte hur Romney vill bygga oljerör genom Kanada och låta trupperna vara kvar i mellanöstern för att fortsätta bekämpa den såkallade "terrorismen". Sen är man ju lite rädd för att han ska bli nästa Bush eftersom han tillhör samma parti. Om två veckor får vi se vad som händer.

#blogg

Medlem
Vem vinner presidentvalet

Är inte heller särskilt insatt, men gillar överlag inte republikaners tankesätt. Jag skulle också röstat på Obama. Frågan är hur amerikanerna tänker.

Medlem

Jag är ytterligare en inte-så-insatt-men-lite-nyfiken och av det jag sett är det nog Mitt's uttalande om att börja bråka med kineserna som verkade det minst kloka.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Obama vinner nog hands down.. hemskt att välja mellan pest eller kolera.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Jag tror att i slutändan kommer Romney förlora p g a att han är mormon. Fram tills nu har han gett Obama en match, men när det väl kommer till kritan är jänkarna rätt obekväma med den biten.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

phi
Medlem

“Presidents are selected, not elected.”

- Franklin D. Roosevelt

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag tror att i slutändan kommer Romney förlora p g a att han är mormon. Fram tills nu har han gett Obama en match, men när det väl kommer till kritan är jänkarna rätt obekväma med den biten.

Vi får hoppas på det.

Medlem

Är rädd för att Romney kommer få väldigt mycket röster.. folk i USA har bara en helt annan(och förvriden) världsbild än vad vi har här, tyvärr. Och där kan Romney uppfattas som det bättre valet.

Hejar på Obama, hur mycket jag än ogillar hans politik också.

Medlem

Hoppas nästan på Romney bara för att skaka om saker och ting lite. Sen hatar jag folk som säger att romney och alla republikaner är idioter bara för att vi inte har samma kulturella värderingar som de har i USA

Medlem

För den som missat så är den här lite rolig, imho


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Cane:

Hoppas nästan på Romney bara för att skaka om saker och ting lite. Sen hatar jag folk som säger att romney och alla republikaner är idioter bara för att vi inte har samma kulturella värderingar som de har i USA

Jag säger att Romney och republikaner är idioter för att de representerar en världssyn som jag anser förstör vår värld, och som ett av de mäktigaste partierna i världen har det för stor effekt på alla våra liv för att jag ska "respektera deras åsikt", jag respekterar fan ingenting av deras åsikt, jag hatar krig, tortyr etc och det är precis vad Mitt Romney representerar.

Romney är mot att ge konstitutionella rättigheter till de som är misstänkta för terrorism och han är för att utsätta dom för "special interrogation(LÄS: TORTYR)". Han är ett rasistiskt krigsälskande svin.

Följfråga: Vad hoppas du ska förändras genom att Romney skulle vinna? Du säger att det skulle "skaka om lite" men det har trots allt varit republikanskt styre längre tid än demokratiskt de senaste 3 mandatperioderna och den enda gången det har skakats om lite(med tyngd på lite) var när Obama vann valet och försökte genomföra obamacare.

@Parzec, Videon var grym. Precis som de flesta "EPIC RAP BATTLES OF HISTORY"!

EDIT: Syftningsfel.

Medlem

Det kommer nog bli väldigt tight, det skiljer knappt en procent i de flesta opinionsundersökningarna.
Kan gå lite hur som helst faktiskt.
Intressant att notera hur olikt man behandlar kandidaterna i svensk press och amerikansk press, lite sorgligt hur lite objektiva vi är i Sverige.

Att folk tror demokraterna är fredsänglar och republikanerna krigsdemoner är så långt ifrån sanningen man kan komma. Hur kan man missat all död Obama orsakat med sina drönare?
När det gäller "krigs-stigen" så är demokraterna och republikanerna nästan varandras jämlikar.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det kommer nog bli väldigt tight, det skiljer knappt en procent i de flesta opinionsundersökningarna.
Kan gå lite hur som helst faktiskt.
Intressant att notera hur olikt man behandlar kandidaterna i svensk press och amerikansk press, lite sorgligt hur lite objektiva vi är i Sverige.

Precis men här lär man ju sig att hata republikaner vid tidig ålder, trots att man snackar om att man gillar olika och allt sånt skitsnack så tycker man ändå inte om andra kulturer så ska man fan ta mig hata USA och allla som har med USA att göra.

Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Cane:

Hoppas nästan på Romney bara för att skaka om saker och ting lite. Sen hatar jag folk som säger att romney och alla republikaner är idioter bara för att vi inte har samma kulturella värderingar som de har i USA

Jag säger att Romney och republikaner är idioter för att de representerar en världssyn som jag anser förstör vår värld, och som ett av de mäktigaste partierna i världen har det för stor effekt på alla våra liv för att jag ska "respektera deras åsikt", jag respekterar fan ingenting av deras åsikt, jag hatar krig, tortyr etc och det är precis vad Mitt Romney representerar.

Romney är mot att ge konstitutionella rättigheter till de som är misstänkta för terrorism och han är för att utsätta dom för "special interrogation(LÄS: TORTYR)". Han är ett rasistiskt krigsälskande svin.

Följfråga: Vad hoppas du ska förändras genom att Romney skulle vinna? Du säger att det skulle "skaka om lite" men det har trots allt varit republikanskt styre längre tid än demokratiskt de senaste 3 mandatperioderna och den enda gången det har skakats om lite(med tyngd på lite) var när Obama vann valet och försökte genomföra obamacare.

@Parzec, Videon var grym. Precis som de flesta "EPIC RAP BATTLES OF HISTORY"!

EDIT: Syftningsfel.

Du gillar olika men inte amerikansk kultur? Typiskt svensk logik. Man kan inte sitta och hata vissa kulturer och gulla med andra. Antingen accepterar man alla trots att de är helt olika ens egen kultur eller så accepterar man ingen bortsett från sin egen

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Fargo:

Det kommer nog bli väldigt tight, det skiljer knappt en procent i de flesta opinionsundersökningarna.
Kan gå lite hur som helst faktiskt.
Intressant att notera hur olikt man behandlar kandidaterna i svensk press och amerikansk press, lite sorgligt hur lite objektiva vi är i Sverige.

Precis men här lär man ju sig att hata republikaner vid tidig ålder, trots att man snackar om att man gillar olika och allt sånt skitsnack så tycker man ändå inte om andra kulturer så ska man fan ta mig hata USA och allla som har med USA att göra.

Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Cane:

Hoppas nästan på Romney bara för att skaka om saker och ting lite. Sen hatar jag folk som säger att romney och alla republikaner är idioter bara för att vi inte har samma kulturella värderingar som de har i USA

Jag säger att Romney och republikaner är idioter för att de representerar en världssyn som jag anser förstör vår värld, och som ett av de mäktigaste partierna i världen har det för stor effekt på alla våra liv för att jag ska "respektera deras åsikt", jag respekterar fan ingenting av deras åsikt, jag hatar krig, tortyr etc och det är precis vad Mitt Romney representerar.

Romney är mot att ge konstitutionella rättigheter till de som är misstänkta för terrorism och han är för att utsätta dom för "special interrogation(LÄS: TORTYR)". Han är ett rasistiskt krigsälskande svin.

Följfråga: Vad hoppas du ska förändras genom att Romney skulle vinna? Du säger att det skulle "skaka om lite" men det har trots allt varit republikanskt styre längre tid än demokratiskt de senaste 3 mandatperioderna och den enda gången det har skakats om lite(med tyngd på lite) var när Obama vann valet och försökte genomföra obamacare.

@Parzec, Videon var grym. Precis som de flesta "EPIC RAP BATTLES OF HISTORY"!

EDIT: Syftningsfel.

Du gillar olika men inte amerikansk kultur? Typiskt svensk logik. Man kan inte sitta och hata vissa kulturer och gulla med andra. Antingen accepterar man alla trots att de är helt olika ens egen kultur eller så accepterar man ingen bortsett från sin egen

Jag gillar olika men jag gillar inte när andra inte gillar olika. Så enkelt är det.
Jag kommer aldrig att acceptera rasism och våld, båda dessa är en betydande faktor i USA("kriget mot terorrismen" == rasism, tortyr av icke-medborgare == superrasism, allt detta == våld).

Du själv sitter ju och dikterar hur jag ska tycka, så försök inte komma med argumenten om att acceptera andras kultur(åsikter), man behöver inte tycka om andras åsikter.

Givetvis kan man sitta och hata visa kulturer och gulla med andra, varför ska jag respektera saker som jag tycker är hemska? Som tortyr och krig, jag kan acceptera att vissa personer har åsikten att tortyr och krig är något positivt för dom själva, men jag kan aldrig respektera denna åsikt eller dessa personer.

Medlem

Jag tror att US samt resten av världen mår bättre om Obama vinner. Vi har ju ganska tråkig erfarenhet av Romeys parti när det gäller deras dåliga förståelse vad gäller utrikes politik. Inrikes politiskt vinner nog de flesta US invånare i längden på Obamas politik

Så min röst ligger på Obama för framtiden skull för alla här på jorden.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag undrar om Athaleos känner till att Obama röstat fram lagar som gör att man kan arrestera vem som helst, hur som helst, hur länge som helst utan vare sig rättegång eller någon form av giltigt skäl.

Dessutom har Obama haft möjlighet men har ingen önskan att stänga Guantanamo. Så att Romney skulle vara en supermegarasist och Obama vara humanist och antirasist är ju kvalificerat skitsnack.
Dessutom finns det inga rasistiska motiv bakom kriget mot terrorismen, det är lite foliehatts-varning på det.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag undrar om Athaleos känner till att Obama röstat fram lagar som gör att man kan arrestera vem som helst, hur som helst, hur länge som helst utan vare sig rättegång eller någon form av giltigt skäl.

Dessutom har Obama haft möjlighet men har ingen önskan att stänga Guantanamo. Så att Romney skulle vara en supermegarasist och Obama vara humanist och antirasist är ju kvalificerat skitsnack.
Dessutom finns det inga rasistiska motiv bakom kriget mot terrorismen, det är lite foliehatts-varning på det.

Hur mycket du än försöker kan du inte få mig att framstå som någon Obama-älskare, att välja mellan republikanerna eller demokraterna är som att välja mellan pest eller kolera, jag ogillar båda två, bara att republikanerna i mina ögon är ännu värre.

Jag känner till Obamas idiotiska beslut, han har gjort väldigt många dåliga beslut. Obama är ingen anti-rasist, det har jag inte heller påstått. Däremot så är det tydligt att Romney är en rasist i att han tycker att det är nödvändigt att tortera icke-amerikaner för att "slåss mot terrorismen".

Jag hävdar aldrig att det enbart ligger rasistiska motiv bakom det s.k "kriget mot terrorismen", men det är tydligt att det finns rasistiska tankar som driver kriget, annars skulle inte tortyr vara tillåtet. För i mina ögon kan tortyr bara accepteras om man tror att man har rätten att utföra det, och enligt Romney så har de rätt att utföra tortyr på alla som inte är amerikanska medborgare, dvs ren rasism mot alla andra invånare i världen. Att du försöker få mig att framstå som någon konspirationsteoretiker visar hur lite du egentligen ifrågasätter de motiv som kriget drivs med.

Jag förargas dagligen av båda sidornas idiotiska politik men jag tror att demokraterna i ledningen ger oss en lite mindre usel situation i jämförelse med republikanskt styre.

Skrivet av chopper:

Jag tror att US samt resten av världen mår bättre om Obama vinner. Vi har ju ganska tråkig erfarenhet av Romeys parti när det gäller deras dåliga förståelse vad gäller utrikes politik. Inrikes politiskt vinner nog de flesta US invånare i längden på Obamas politik

Så min röst ligger på Obama för framtiden skull för alla här på jorden.

Håller med dig fullständigt där, hur mycket jag än ogillar Obama också.

Medlem

Vad förvånad jag är att svenskar föredrar Obama och tror att han kommer vinna...

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Hur mycket du än försöker kan du inte få mig att framstå som någon Obama-älskare, att välja mellan republikanerna eller demokraterna är som att välja mellan pest eller kolera, jag ogillar båda två, bara att republikanerna i mina ögon är ännu värre.

Du kan ju börja med att inte påstå sådant som är osant.

Citat:

Jag känner till Obamas idiotiska beslut, han har gjort väldigt många dåliga beslut. Obama är ingen anti-rasist, det har jag inte heller påstått. Däremot så är det tydligt att Romney är en rasist i att han tycker att det är nödvändigt att tortera icke-amerikaner för att "slåss mot terrorismen".

Gary Johnson och Ron Paul har motsatt sig sådana begränsningar av friheten.
Båda republikaner.
Så Obama är alltså rasist?
Ok....

Så Romney är rasist för att han enligt din mening "stödjer" tortyr?
Du har väldigt märkliga definitioner för rasism.

Citat:

Jag hävdar aldrig att det enbart ligger rasistiska motiv bakom det s.k "kriget mot terrorismen", men det är tydligt att det finns rasistiska tankar som driver kriget, annars skulle inte tortyr vara tillåtet.

Tortyr, oavsett vad man anser om det har ingenting med rasism att göra. (Observera att jag inte stödjer tortyr).
Du skulle behöva läsa på om radikal islamism som faktiskt har växt explosionsartat de senaste åren, och är ett hot mot den fria världen. Det är ett faktum.

Citat:

För i mina ögon kan tortyr bara accepteras om man tror att man har rätten att utföra det, och enligt Romney så har de rätt att utföra tortyr på alla som inte är amerikanska medborgare, dvs ren rasism mot alla andra invånare i världen. Att du försöker få mig att framstå som någon konspirationsteoretiker visar hur lite du egentligen ifrågasätter de motiv som kriget drivs med.

Kalla det vad du vill, tortyr är vidrigt, men rasism är det inte.
Vilka motiv? Motiven är att man har en rädsla för att radikal islamism fortsätter växa, vilket den också gör. Se Egypten. Nyligen satt den Egyptiska presidenten och deltog i en bön där man uttryckligen bad om "judarnas förintelse".

Tillväxten av radikal islamism hotar både muslimer, kristna och icketroende. Att bekämpa deras terroristiska och extrema element är fundamentalt för en fredfull och harmonisk framtid i världen.

Citat:

Jag förargas dagligen av båda sidornas idiotiska politik men jag tror att demokraterna i ledningen ger oss en lite mindre usel situation i jämförelse med republikanskt styre.

Den politik som rimligtvis fungerar i Europa och Sverige är inte nödvändigtvis den bästa för USA.

Personligen hade jag hellre sett Gary Johnson eller Ron Paul som president. (Både republikaner men mer frihetliga än Romney OCH Obama).

Medlem

Vi ska nog inte glömma att väldigt många människor i US jobbar inom det militära och det färgar nog av sig i personligheten hos de flesta där. Vi lever ju väldigt olikt US invånarna så klart att vi är olika.
Och vad gäller / guantanamo/tortyren: Gary Johnson och Ron Paul har motsatt sig sådana begränsningar av friheten.
Båda republikaner. Det handlar inte vad en person eller president vill har det tillräckligt stöd i senaten så ändras inget.
Och det är tyvärr något som många US invånare stödjer i kampen mot terrorismen. Ärligt de har inte kommit lika långt som vi i Sverige vad gäller humanismen i den frågan. Rädsla kan ge stöd för mycket dumt tyvärr.

Lite off men.
Guantanamo allvarligt är det så dum ide egentligen? Och då menar jag inte tortyren. Fast sedan kan man ju undra om det sitter rätt personer fängslade där? Jag har lärt mig att det finns genuint elaka och ondsinta människor som det inte finns någon bot för och det är bra om vi har ett ställe där vi kan placera dem så vi skyddar övriga i samhället.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar