Ett bra strategispel?

Medlem
Ett bra strategispel?

Tjho!
söker ett bra strategispel att sätta tänderna i

Supreme commander 1 är det senaste jag lirade. ska skaffa tvåan senare tänkte jag.
Hearts of iron 2 spelen älskar jag, men det är nog av denna typ av spel för tillfället känner jag.
Red Alert 3, Company of heroes, Men of war. kannon spel.
Men finns det något nytt liknande som jag kan finna skoj?
Ett bra SP-strategispel är svårt att slå (vill endast lira i SP läge)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dawn of War eller Crusader Kings?

Medlem

Rome: Total War är som vanligt världens bästa realtidsstrategi i mina ögon.


signatur

Imperator

Medlem

Age of empires 2, Age of mythologies.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Age of empires 2, Age of mythologies.

Age of Mythology


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Apministern:

Age of empires 2, Age of mythologies.

Age of Mythology

Woops, som det kan gå


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vet inte vilken sorts strategi spel du föredrar men du verkar ju gilla det mesta

Jag skulle föreslå att du tar en titt på World in Conflict med expansionen Soviet Storm samt "föregångarna" Ground Control.
Strategi med mycket action, dvs inget basbyggande utan snabbt in i striderna!

Emperor: Battle for Dune kan vara värt en titt om du gillar C&C liknande strategi, några år på nacken nu men ändå någorlunda bra SP kampanjer.

Men of Wars föregångare Faces of War och dess föregångare Soldiers: Heroes of World War 2 kan vara värt en titt om du gillar sådana spel.

Codename Panzers spelen glömmer folk ofta, kan inte säga varför, tycker själv att dom är riktigt bra!

Sedan finns det ju många fina klassiker med flera år på nacken, Jagged Alliance 2 eller nått av de äldre X-com är fin fina RPG/Strategi spel med bara SP Kampanjer.
Finns ju även några indie spel som är okej, Toy Soldiers tyckte jag var helt okej.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

XCOM, Starcraft, Warcraft, Age of Empires, Axis & Allies


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Command & Conquer 3 och 4.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Reize:

Rome: Total War är som vanligt världens bästa realtidsstrategi i mina ögon.

This.

Tycker att command and conquer 3 är bra men 4:an blev bara konstig... Men 3:an + expansion har jag haft väldigt kul med


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

Tycker att command and conquer 3 är bra men 4:an blev bara konstig... Men 3:an + expansion har jag haft väldigt kul med

Hmm. Jag har totalt missat 4:an... sedan så finner jag den som PC Download på CDON och som en del av en samlingsutgåva på Webhallen men jag hittar den inte som stand alone i fysisk utgåva. Var det en special på något sätt? Det var i och för sig ett tag sedan den kom ut, men ändå.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

Tycker att command and conquer 3 är bra men 4:an blev bara konstig... Men 3:an + expansion har jag haft väldigt kul med

Hmm. Jag har totalt missat 4:an... sedan så finner jag den som PC Download på CDON och som en del av en samlingsutgåva på Webhallen men jag hittar den inte som stand alone i fysisk utgåva. Var det en special på något sätt? Det var i och för sig ett tag sedan den kom ut, men ändå.

Det var helt värdelöst och liknar inte på något sätt de tidigare spelen, jag vet inte om det är samma studio som gjort det som gjort de tidigare spelen men jag är tveksam..

Medlem

Tack för bra spel tips!

tyvärr har jag testat eller kört alla utom ett fåtal, XCOM är ett exempel på helt orört ifrån min sida.
Det jag har sett har inte känts rätt, men å andra sidan är det kanske annan sak att spela
(Mytacism du har bra spelsmak)

StarCraft2! där sa du nått dock, det har ikke inhandlats än och ja, det måste in på datoraparaten!

säger som ni andra C&C4 ska man nog tyvärr undvika :/


signatur

R.I.P The_maxx

Jag fick extremt starka Star Trek-vibbar av musiken från C&C 4, och jag gillar inte Star Trek..... Ett annat tips som är kul om du gillar star wars är empire at war Det är ganska tycker i alla fall. Särskilt om man gillar star wars


signatur

rock n roll aint noise pollution

Sen får man ju inte glömma slaget om midgård..... Underbara spel! Särskilt tvåan. Har man inget att göra kan man sitta och göra lite hjältar, och de är roligt att använda egenskapta hjältar när man spelar tycker jag


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Nya Xcom är fö ruggigt bra. De äldre har säkert sin specialitet, men jag fick ner typ 20ish timmar på en spelrunda


signatur

Videomupp

Medlem

Hmm många som nämner Xcom.. verkar alltså bara för bra för att utvikas

Sergeant Jonsson håller med! kul lir, men jag gillade ettan mycket mera


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av IceMan:

Hmm många som nämner Xcom.. verkar alltså bara för bra för att utvikas

Sergeant Jonsson håller med! kul lir, men jag gillade ettan mycket mera

gillar ettan bäst om man kör campaign, men älskar skirmish i tvåan


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Jag köpte Civ V. fy satan vad kul det spelet är :S
köpte det för 6dagar sedan, å jag är uppe i 22h och det med bara en bana/omgång. Kör som tysk å har snart hela världen framförmej.
kör imot datorn och på lätt dock, måste ju lära mej hur allt funkar
Mitt Dishonored som jag köpte har fått ligga :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag köpte Civ V. fy satan vad kul det spelet är :S
köpte det för 6dagar sedan, å jag är uppe i 22h och det med bara en bana/omgång. Kör som tysk å har snart hela världen framförmej.
kör imot datorn och på lätt dock, måste ju lära mej hur allt funkar
Mitt Dishonored som jag köpte har fått ligga :S

Fett. Själv kollade jag lite klipp på Civ 5 häromdagen för jag äger ju spelet men... det ser inte kul ut alls. Jag spelar mycket hellre fyran. Men det är bara jag det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Blitzkrieg 2, ett rts som glömdes bort.

1
Skriv svar