Simcity har fått svenskt releasedatum

Robot
Simcity har fått svenskt releasedatum

Nystarten för den legendariska stadsbyggarserien drar igång strax innan våren är här.

#simcity, #maxis


Medlem
Simcity har fått svenskt releasedatum

Helt Ok. Ser fram emot det, men kommer ha att göra tills dess


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Men världen g

Medlem

Detta skapar faktiskt ett liten peak av pirater. 5 march släpps det i USA, i hela Europa den 8, 3 dagar är rätt stor skillnad.

P.S visste ni att pirater har större chans att köpa spel,musik, och annat nerladdat än en vanlig svensson som inte gör det?

Inaktiv

Floffe approves, och välkomnar versionen till Mac.

Där fick ni era konsolare! Spela ni hjärndöda spel som Halo, medan vi andra utvecklar våra sinnen, odlar vår smak, och spränger gränserna för vårt överlägsna intellekt.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Detta skapar faktiskt ett liten peak av pirater. 5 march släpps det i USA, i hela Europa den 8, 3 dagar är rätt stor skillnad.

P.S visste ni att pirater har större chans att köpa spel,musik, och annat nerladdat än en vanlig svensson som inte gör det?

Frågan är bara hur fort spelet kommer att crakas pga spelet är mer ett MMO en ett SP spel.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Ztreek:

Detta skapar faktiskt ett liten peak av pirater. 5 march släpps det i USA, i hela Europa den 8, 3 dagar är rätt stor skillnad.

P.S visste ni att pirater har större chans att köpa spel,musik, och annat nerladdat än en vanlig svensson som inte gör det?

Frågan är bara hur fort spelet kommer att crakas pga spelet är mer ett MMO en ett SP spel.

Diskussioner kring pirat kopiering är strikt förbjuden på FZ men vill slänga in min åsikt & kunskap.

De som crackar spel som kräver dedikerad online kontakt eller liknande brukar använda antingen crack filer som skapar en loop av signaler vilket simulerar svar från en aktiv server eller ett extra program som körs i bakgrunden som låtsas vara servern spelet letar efter.

Det är i alla fall så vitt jag har uppfattat det, är inte 100% säker på informationen men har för mig att det är så.

On-T: Är väldigt intresserad av detta spelet då det verkar vara väldigt underhållande och väldigt intressant i stil med storskaliga känslan och hur andra städer påverkar din stad & hur du påverkar andra.
Dock kräver detta att man har folk som vill spela spelet och på den fronten verkar jag ha kort om folk

Medlem

gillar inte att det har blivit ett online-spel. Har alltid tyckt om att sitta i lugn o ro och spela sim city, tyckte heller ej om region lösningen som kom till i sim city 4. Tycker mest om att spela en stad åt gången, helst så stor som möjligt. Får se det kanske blir bra men det blir inget köp vid release.

Medlem

hur gick tankegångarna på maxis kontor egentligen?

"Vad vill INGEN Sim City-spelare ha i ett nytt Sim City spel?"
"Krav på uppkoppling, multiplayer och nerdummad konsoll-klon?"
"OK! Då slänger vi in det!"

Devsen måste åka den korta bussen till jobbet. Sicket horribelt skitspel. Hur fan kan man ens ha mage att kalla det "Sim City"?
Dom har kopierat precis allt (varenda liten detalj!) som fick CityXXL och andra att tok-faila.
Vad tror dom kommer att hända?

Åh herregud.

Medlem
Skrivet av Securion:

hur gick tankegångarna på maxis kontor egentligen?

"Vad vill INGEN Sim City-spelare ha i ett nytt Sim City spel?"
"Krav på uppkoppling, multiplayer och nerdummad konsoll-klon?"
"OK! Då slänger vi in det!"

Devsen måste åka den korta bussen till jobbet. Sicket horribelt skitspel. Hur fan kan man ens ha mage att kalla det "Sim City"?
Dom har kopierat precis allt (varenda liten detalj!) som fick CityXXL och andra att tok-faila.
Vad tror dom kommer att hända?

Åh herregud.

Du har ju för fan inte ens testat spelet så du ska inte ens påstå att det är ett skitspel!
Det är 5 månader kvar tills release och det vi har sett från spelet än så länge är väldigt lite jämfört med hur stort det är, så jag tycker att du ska sitta ner och vara glad för att de faktiskt försöker.

Och sen "konsoll-klon"?! Det släpps till Mac och PC, det har ingenting med konsol att göra!

Medlem

Jag laddar alltid ner spel först och provar dem. Är de roliga/värt det så köper jag dem. Med tanke på att det är så få spel idag som levererar en demo.

Det är åtminstone så jag personligen kom i kontakt med World of Warcraft, Left4Dead serien, Half Life serien, Farming Simulator, F.E.A.R Serien, Flatout 2, Borderlands 1 & 2, Crysis serien etc.

Många spel har jag först laddat ner illegalt, men många har jag även köpt för de har bevisat sig att vara underbara att spela både ensam och med sina vänner. Så jag har många spel som pryder min Steamlista. (Även om vissa är ditlagda som non-steam-app. Jag trivs med steams layout. Så jag pyntar den med alla mina godingar

Skrivet av Krycka:

gillar inte att det har blivit ett online-spel. Har alltid tyckt om att sitta i lugn o ro och spela sim city, tyckte heller ej om region lösningen som kom till i sim city 4. Tycker mest om att spela en stad åt gången, helst så stor som möjligt. Får se det kanske blir bra men det blir inget köp vid release.

Jaha, och vad hindrar dig från att spela ensam? Tror du bör kolla upp lite mer fakta om spelet och hur du kan spela det utan du sitter och slänger ut dig larvigheter som inte ens stämmer. Bara för det är online DRM så betyder det inte att du inte kan sitta i din egna region alldeles ensam och bygga din jävla stad.

Däremot har du MÖJLIGHETEN att spela med dina vänner inom samma region vilket många inklusive mig skulle tycka vara väldigt trevligt/roligt. Du är inte tvingad att spela med andra spelare. Det enda du egentligen är tvingad till är att koppla upp dig online. Vilket knappast är en svårighet i dagens samhälle med billiga bredbandskostnader och där mobilt bredband är lika vanligt som att ta på sig strumpor när man går ut.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Securion:

hur gick tankegångarna på maxis kontor egentligen?

"Vad vill INGEN Sim City-spelare ha i ett nytt Sim City spel?"
"Krav på uppkoppling, multiplayer och nerdummad konsoll-klon?"
"OK! Då slänger vi in det!"

Devsen måste åka den korta bussen till jobbet. Sicket horribelt skitspel. Hur fan kan man ens ha mage att kalla det "Sim City"?
Dom har kopierat precis allt (varenda liten detalj!) som fick CityXXL och andra att tok-faila.
Vad tror dom kommer att hända?

Åh herregud.

Du har ju för fan inte ens testat spelet så du ska inte ens påstå att det är ett skitspel!
Det är 5 månader kvar tills release och det vi har sett från spelet än så länge är väldigt lite jämfört med hur stort det är, så jag tycker att du ska sitta ner och vara glad för att de faktiskt försöker.

Och sen "konsoll-klon"?! Det släpps till Mac och PC, det har ingenting med konsol att göra!

Tror att han menar förenklat / nerdummat med konsoll-klon.

Ska jag vara glad när de sakta men säkert förstör en av mina favorit spelserier? Det är klart att de försöker, de gör även sitt bästa, för att få detta spel att tilltala mina barn istället för att tillltala mig. Maxis bör för evigt brinna i helvetet!

Rip Sim city.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Jag laddar alltid ner spel först och provar dem. Är de roliga/värt det så köper jag dem. Med tanke på att det är så få spel idag som levererar en demo.

Extra Credits på PATV pratade om det här med demoversioner så sent som igår och kommer med en väldigt tänkbar förklaring till varför demospelen mer eller mindre försvunnit.

http://penny-arcade.com/patv/episode/demo-daze

/ LordDaimos

Medlem

Ser fram emot spelet enbart för simuleringen och möjligheten att köra jämsides med vänner.

Har dock väldigt låga förhoppningar i övrigt, för det första är EA och Maxis kända för deras tiotals DLCer som bara leder till att spelet kostar extremt mycket för att hållas uppdaterad. Sen att utvecklarna valt att enbart ha (2x2 km)-stora rutor att bygga städerna i är väldigt tveksamt för en 3Dmotor där inget går att bygga tätt, kommer ihåg hur jobbigt det kunde vara i CitiesXL med deras (10x10 km).

Får se vad som händer i framtiden, 4-5 "day one"-dlcer kanske tillägger större städer, motorvägar, tunnelbana, farmer bland annat.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Jag laddar alltid ner spel först och provar dem. Är de roliga/värt det så köper jag dem. Med tanke på att det är så få spel idag som levererar en demo.

Det är åtminstone så jag personligen kom i kontakt med World of Warcraft, Left4Dead serien, Half Life serien, Farming Simulator, F.E.A.R Serien, Flatout 2, Borderlands 1 & 2, Crysis serien etc.

Många spel har jag först laddat ner illegalt, men många har jag även köpt för de har bevisat sig att vara underbara att spela både ensam och med sina vänner. Så jag har många spel som pryder min Steamlista. (Även om vissa är ditlagda som non-steam-app. Jag trivs med steams layout. Så jag pyntar den med alla mina godingar

Skrivet av Krycka:

gillar inte att det har blivit ett online-spel. Har alltid tyckt om att sitta i lugn o ro och spela sim city, tyckte heller ej om region lösningen som kom till i sim city 4. Tycker mest om att spela en stad åt gången, helst så stor som möjligt. Får se det kanske blir bra men det blir inget köp vid release.

Jaha, och vad hindrar dig från att spela ensam? Tror du bör kolla upp lite mer fakta om spelet och hur du kan spela det utan du sitter och slänger ut dig larvigheter som inte ens stämmer. Bara för det är online DRM så betyder det inte att du inte kan sitta i din egna region alldeles ensam och bygga din jävla stad.

Däremot har du MÖJLIGHETEN att spela med dina vänner inom samma region vilket många inklusive mig skulle tycka vara väldigt trevligt/roligt. Du är inte tvingad att spela med andra spelare. Det enda du egentligen är tvingad till är att koppla upp dig online. Vilket knappast är en svårighet i dagens samhälle med billiga bredbandskostnader och där mobilt bredband är lika vanligt som att ta på sig strumpor när man går ut.

Vad för larvigheter slänger jag ur mig? Skrev bara min högst personliga åsikt, men den verkade träffa en öm tå.

1
Skriv svar