Produktionsbolag spikat för AssCreed-film

Robot
Produktionsbolag spikat för AssCreed-film

Huvudrollsinnehavare klar sedan innan, nu behövs bara resten.

#ubisoft


Medlem
Produktionsbolag spikat för AssCreed-film

Vrf inte skriva AC3 istället som förkortning?

Måste nog vara årtiondets fulaste spelförkortning, AssCreed....hatar denna förkortningen nästan lika mycket som ordet "hen"....


signatur
Medlem

Blä


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Spännande. Hoppas filmen lägger mycket fokus på historiska events, gåtor, ledtrådar och anknytningar till nutiden och inte bara fullskalig action.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hade inte skyhöga förhoppningar på filmen, men efter att ha läst att Fassbender ska vara med kan jag ändrat mig. Den snubben fullkomligt andas kvalitet.

Medlem

Mitt tips jue

Håller tummarna för Uwe Boll!

Dålig idé med film, det kommer knappast göra AssCreed-universet mer attraktivt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sorgligt... En kvalitetsskådis som Fassbender slänger bort sin talang och sitt varumärke på något så patetiskt som en tv-spelsfilm.


signatur

Imperator

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Davwve:

varför inte skriva AC3 istället som förkortning?

Måste nog vara årtiondets fulaste spelförkortning, AssCreed....hatar denna förkortningen nästan lika mycket som ordet "hen"....

I det fallet: oklart om filmen baseras på trean.


signatur
Medlem

http://www.newregency.com/

Inte superfilmer direkt..men någon måste väl vara den första antar jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Reize:

Sorgligt... En kvalitetsskådis som Fassbender slänger bort sin talang och sitt varumärke på något så patetiskt som en tv-spelsfilm.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Davwve:

varför inte skriva AC3 istället som förkortning?

Måste nog vara årtiondets fulaste spelförkortning, AssCreed....hatar denna förkortningen nästan lika mycket som ordet "hen"....

I det fallet: oklart om filmen baseras på trean.

Asscreed är fortfarande en oerhört dålig förkortning


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Davwve:

varför inte skriva AC3 istället som förkortning?

Måste nog vara årtiondets fulaste spelförkortning, AssCreed....hatar denna förkortningen nästan lika mycket som ordet "hen"....

I det fallet: oklart om filmen baseras på trean.

Ja det är väl också ett sätt att inte ta till sig kritik. Istället för att blidka den lilla klick läsare som tycker "AssCreed" låter "roligt" (för det påminner ju om "ass" - "röv", och det är ju kul!), kan ni väl göra som mer eller mindre alla andra prominenta spelsidor och köra på något som inte tar fokus från artiklarna skitförkortningen (no pun) förekommer i - förslagsvis den logiska akronymen "AC", alternativt inte förkorta titeln alls?!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Davwve:

varför inte skriva AC3 istället som förkortning?

Måste nog vara årtiondets fulaste spelförkortning, AssCreed....hatar denna förkortningen nästan lika mycket som ordet "hen"....

I det fallet: oklart om filmen baseras på trean.

Ja det är väl också ett sätt att inte ta till sig kritik. Istället för att blidka den lilla klick läsare som tycker "AssCreed" låter "roligt" (för det påminner ju om "ass" - "röv", och det är ju kul!), kan ni väl göra som mer eller mindre alla andra prominenta spelsidor och köra på något som inte tar fokus från artiklarna skitförkortningen (no pun) förekommer i - förslagsvis den logiska akronymen "AC", alternativt inte förkorta titeln alls?!

Jag suger i mig kritik som milkshakes, men om jag ska vara helt ärlig känns AssCreed som en mer vedertagen avstavning än AC, som är långt ifrån lika tydlig. Men, jag kan ha fel och om det är något som verkligen retar upp flertalet läsare får jag tänka om. Notera att det inte finns någon redaktionell policy mellan AC kontra AssCreed.


signatur

Det var jag som hittade på AssCreed-förkortningen från början, sen har den fått ett eget liv på redax och bland läsare. Känner mig ganska stolt, äntligen har man kommit på något som kan leva för evigt även efter jag är borta om 100 år... AssCreed, thy name will live forever!

Inaktiv
Skrivet av Davwve:

Vrf inte skriva AC3 istället som förkortning?

Måste nog vara årtiondets fulaste spelförkortning, AssCreed....hatar denna förkortningen nästan lika mycket som ordet "hen"....

Jag tycker inte heller speciellt mycket om förkortningen men den har blivit lite av ett internskämt och den är faktiskt tydligare än AC som alla inte kommer förstå direkt..

Däremot älskar jag hen. Svenska språket behöver desperat detta ord. Många missuppfattar det som något radikal-femministiskt men det är till för något annat.

Nämligen att kunna tilltala en tredje person utan att veta dennes kön. I engelska görs detta med "they", jämför: "One student failed their exam".

I min värld är "AC" förkortning för Animal Crossing.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

stor bild

Oj ursäkta mig, jag glömde bort alla de bra filmer som gjorts baserade på spel. Kan du nämna en, tack?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det var jag som hittade på AssCreed-förkortningen från början, sen har den fått ett eget liv på redax och bland läsare. Känner mig ganska stolt, äntligen har man kommit på något som kan leva för evigt även efter jag är borta om 100 år... AssCreed, thy name will live forever!

"AssCreed" är en hyfsat vedertagen förkortning runtom på internet. Verkligen inte du som "kom på det".


signatur

Imperator

Skrivet av Reize:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det var jag som hittade på AssCreed-förkortningen från början, sen har den fått ett eget liv på redax och bland läsare. Känner mig ganska stolt, äntligen har man kommit på något som kan leva för evigt även efter jag är borta om 100 år... AssCreed, thy name will live forever!

"AssCreed" är en hyfsat vedertagen förkortning runtom på internet. Verkligen inte du som "kom på det".

Jaså, vem var det som "kom på" det då? Kan du ge en källa? Skämt åsido, det finns självklart många som "kommit på" att använda det som förkortning. "Komma på" var kanske fel ordval, men jag själv hade i alla fall inte sett det någon annanstans (vad jag vet, i alla fall) när jag började använda det.

Medlem

Man har sina tvivel om filmens ambitionsnivå men det blir nog ändå så att man ser då herr Fassbender är med. Men kanske inte förrän den ligger i en budgetkorg (el. virtuellt dito) någonstans.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

I min värld är "AC" förkortning för Animal Crossing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_conditioning

Skrivet av Rasmus117:
Skrivet av Sebastian Lind:

I min värld är "AC" förkortning för Animal Crossing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_conditioning

Vi lever i Sverige, AC behövs inte för här är det jämt svinkallt!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Reize:
Skrivet av Sisyr:

stor bild

Oj ursäkta mig, jag glömde bort alla de bra filmer som gjorts baserade på spel. Kan du nämna en, tack?

1. Varför tror du jag har något sådant i åtanke? Michael Fassbender är knappast känd för att vara selektiv i sina roller - han är jävligt produktiv och med i lite allt möjligt, såväl bra som dåligt - utan att för den sakens skull "slänga bort sin talang".

2. Så din logik lyder "eftersom det tidigare inte gjorts bra filmer baserade på spel är denna inte ens påbörjade film patetisk"?

3. Du inser inte att det på mer eller mindre alla plan är andra filmmakare inblandade, med en annan förlaga?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag suger i mig kritik som milkshakes, men om jag ska vara helt ärlig känns AssCreed som en mer vedertagen avstavning än AC, som är långt ifrån lika tydlig. Men, jag kan ha fel och om det är något som verkligen retar upp flertalet läsare får jag tänka om. Notera att det inte finns någon redaktionell policy mellan AC kontra AssCreed.

Vilket är anledningen till att jag skrev "alternativt inte förkorta titeln alls". Det fyller inget syfte att förkorta titlar såvida man inte fått för sig att skriva en osedvanligt lång rubrik. Vidare är det inte något som "verkligen retar upp" mig personligen i vart fall, jag finner det bara tråkigt att läsa så pubertal humor på en annars bra sida.

1
Skriv svar