BF 3: Aftermaths nya spelläge ska locka nybörjare

Robot
BF 3: Aftermaths nya spelläge ska locka nybörjare

"Det spelar ingen roll om du spelat 10 000 timmar eller om du är ny och just har köpt Battlefield 3", säger Electronic Arts.

#battlefield-3


Medlem
BF 3: Aftermaths nya spelläge ska locka nybörjare

Verkar riktigt ballt

Medlem

Låter intressant!

Kankse blir ett köp av premium i alla fall.

Medlem

Verkar roligt - men jag är fortfarande förvånad över att det inte finns normal deathmatch i spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Casual spelare = pengar

Ser inget annat med det här spelläget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inget jävla tjafs nu om att det är förjävligt att dom vill att nytt folk skall upptäcka spelet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Detta kan nog f'n blir roligt!

Medlem

Trodde att det skulle handla om att skills inte skulle vara viktigt. Det här är ju bara att det inte gör skillnad om man har har uppgraderade vapen eller inte. Det kan vara kul

Medlem

Me gusta.


signatur

Klabben

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Casual spelare = pengar

Ser inget annat med det här spelläget.

Casual? Har du hört talas om Quake? Unreal? Nej? För de såg nämligen ut på det här sättet.

Ett ord : CHAOS

Medlem

Låter intressant. Hoppas det inkluderar en Squad-version också för lite intensivt lagspel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Bra att de försöker tänka i nya banor i BF serien och med variation på de olika banorna.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Neatherblade:

Casual spelare = pengar

Ser inget annat med det här spelläget.

Casual? Har du hört talas om Quake? Unreal? Nej? För de såg nämligen ut på det här sättet.

.............nä.

Quake och Unreal är Fast Phased Arena Shooter.

BF3 är ett modern FPS.

Bra! Kanske jag har en chans online.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Där sjönk spelet till samma nivå som Modern Warfares flerspelarläge.. :'(

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Bra! Kanske jag har en chans online.

Samma här, spelar på min dator tillsammans med min PS3-kontroller!

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Traveller in time:

Bra! Kanske jag har en chans online.

Samma här, spelar på min dator tillsammans med min PS3-kontroller!

Det där var nästan som att svära i kyrkan!

Medlem

och det här är vad för "nya" nyheter utöver fredrik erikssons förhandstitt?

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Traveller in time:

Bra! Kanske jag har en chans online.

Samma här, spelar på min dator tillsammans med min PS3-kontroller!

Det där var nästan som att svära i kyrkan!

Fast ändå imponerande att använda ps3 "klump" i fps spel på dator.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Traveller in time:

Bra! Kanske jag har en chans online.

Samma här, spelar på min dator tillsammans med min PS3-kontroller!

Haha det är ju som att sitta i rullstol fastän man kan gå.

Inaktiv

Dice söker uppmärksamhet? Nyhet på nyhet på nyhet.. Kul att ni rapporterar ständigt!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Neatherblade:

Casual spelare = pengar

Ser inget annat med det här spelläget.

Casual? Har du hört talas om Quake? Unreal? Nej? För de såg nämligen ut på det här sättet.

Kunde man levla och specialera sig i dessa spel, det var som tusan måste helt ha missat det.

Medlem

Det är dock ganska imponerande att bf3 hängt kvar i topp på "hetast på fz" i snart ett år. Övriga spel har ju faktiskt åkt upp och försvunnit i en rasande fart.

Geeks Gaming
ELF
Medlem

Jag har en känsla av att det blir tvärt om. Detta blir ju ett spelläge för dem som kan spelet. Det blir ju lättare att mäta sin styrka mot andra spelare om det är mer jämnt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Neatherblade:

Casual spelare = pengar

Ser inget annat med det här spelläget.

Casual? Har du hört talas om Quake? Unreal? Nej? För de såg nämligen ut på det här sättet.

Kunde man levla och specialera sig i dessa spel, det var som tusan måste helt ha missat det.

Poängen är väl att det här spelläget(som nyheten handlar om) inte tillåter att du använder det då låst upp genom levling utan, precis som Unreal och Quake, kräver att du hämtar vapnen på banan, och att detta inte gör spelet mer casual utan mer likt äldre spel som traditionellt klassats som definitionen av hardcore.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Neatherblade:

Casual spelare = pengar

Ser inget annat med det här spelläget.

Casual? Har du hört talas om Quake? Unreal? Nej? För de såg nämligen ut på det här sättet.

.............nä.

Quake och Unreal är Fast Phased Arena Shooter.

BF3 är ett modern FPS.

Jag förstår skillnaden på BF3 och dem, det jag menade var att det här spelläget är närmare dem då det ger alla samma förutsättningar i början av matchen efter vilket alla måste plocka upp vapen från banan, de större vapnen gärna från någon utsatt plats där alla kan se dig.
Detta användes för Arena Shooters i argument om vilken typ av shooters som är mer hardcore eftersom det betyder att bara skicklighet och inte antal spelade timmar påverkar poängen, men nu användes det mot moderna shooters eftersom det är så "casual".

Medlem

Dom kliver tillbaks ett steg i utvecklingen och får det att låta som något innovativt och nytt.
Har själv aldrig gillat möjligheten till att levla i ett FPS.

Medlem

Intressant, BF3 ligger på hyllan för min del fram tills dess att denna expansion släpps. Har tröttnat efter närmare 1000 timmars spelande


signatur

Welcome to the Manglerdome

12
Skriv svar