Wii U säljs inledningsvis med förlust

Robot
Wii U säljs inledningsvis med förlust

Höga produktionskostnader hindrar Nintendo från att tjäna pengar på hårdvaran.


Medlem
Wii U säljs inledningsvis med förlust

How much is the fish?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

jag har på känn att nya handkontroller etc. kommer bli snordyrt.

Inaktiv

Så när PS3 släpptes för nästan 6000:- så gick dom förlust? tvivlar jag stark på.

Medlem
Skrivet av fall:

Så när PS3 släpptes för nästan 6000:- så gick dom förlust? tvivlar jag stark på.

Japp, om jag minns rätt så kostade det runt 8500kr att tillverka dom.

Medlem
Skrivet av fall:

Så när PS3 släpptes för nästan 6000:- så gick dom förlust? tvivlar jag stark på.

Var inte förrens runt 2010 som själva konsolen faktiskt gav vinst för Sony, fram tills dess var konsolen i sig en ren förlustaffär och man drog in vinsterna på licensavgifterna för spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av fall:

Så när PS3 släpptes för nästan 6000:- så gick dom förlust? tvivlar jag stark på.

Får komma ihåg att en fristående bluray-spelare kostade bra mycket mer då. PS3 var inledningsvis den billigaste bluray-spelaren just för att Sony ville få ut så många enheter som möjligt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av fall:

Så när PS3 släpptes för nästan 6000:- så gick dom förlust? tvivlar jag stark på.

Japp, om jag minns rätt så kostade det runt 8500kr att tillverka dom.

Det var som tusan! hade jag ingen aning om.

Medlem

De måste ju skämta. De har väl redan räknat ut tillverkningskostnaden till att vara ungefär hälften vad de säljer den för. Räknar de in utvecklingskostnaden för att få det att låta som den skulle vara bra prissatt? Jag tycker den är på tok för dyr med den redan utdaterade hårdvara de har i den och handkontrollen kostar inte speciellt mycket att tillverka heller.

Medlem

Intressant. Tror det är första gången för Nintendo. Tyder på att de har någorlunda påkostad hårdvara denna gång men en stor del av kostnaden står nog tablet-kontrollen för.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Tycker redan konsolen känns för dyr..(mellan 3000-3500 kr).

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av fall:

Så när PS3 släpptes för nästan 6000:- så gick dom förlust? tvivlar jag stark på.

Japp, om jag minns rätt så kostade det runt 8500kr att tillverka dom.

Hahaha, eller hur...

Medlem

IPAD handkontrollen hade inte behövts, hade hellre sett lägre pris..

Medlem
Skrivet av Kaleid:

IPAD handkontrollen hade inte behövts, hade hellre sett lägre pris..

Då har du nog missat hela idén med Wii U, kontrollen är hela poängen, den är inte bara till för kartor andra tillbehör i spel utan visionen är att kunna fortsätta spel ditt spel på den skärmen och inte vara bunden till TV:n, t.ex. om någon annan vill använda TV:n, om du vill ha något att göra på muggen eller i sängen.

Återstår att se hur bra det blir men det är ju en vågad satsning i allafall.

Medlem

Wii och Wii U kommer aldrig hamna i mitt vardagsrum då kontrollerna aldrig passat ihop med en kall mariestad!!

Medlem

Det är väll klart att de är tvungna att göra så.
Då de behövde betala barnen som bygger konsolerna åt dem.

Inaktiv

Nintendo utnyttjar barn billigt och snickrar ihop en maskin som är lite hottare än ps3 och misslyckas göra vinst per såld maskin.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av fall:

Så när PS3 släpptes för nästan 6000:- så gick dom förlust? tvivlar jag stark på.

Japp, om jag minns rätt så kostade det runt 8500kr att tillverka dom.

Hahaha, eller hur...

Så var det, det är ingen ny försäljningsstrategi direkt, förekommer inom dom flesta sektorer, bilar etc.
Då dom oftast får igen pengarna i spel/tillbehörsförsäljning.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av Kaleid:

IPAD handkontrollen hade inte behövts, hade hellre sett lägre pris..

Då har du nog missat hela idén med Wii U, kontrollen är hela poängen, den är inte bara till för kartor andra tillbehör i spel utan visionen är att kunna fortsätta spel ditt spel på den skärmen och inte vara bunden till TV:n, t.ex. om någon annan vill använda TV:n, om du vill ha något att göra på muggen eller i sängen.

Återstår att se hur bra det blir men det är ju en vågad satsning i allafall.

Ja det låter bra på papper men kan inte annat än undra hur lång räckvid den har och dess batteritid om man kör spelet på skärmen.

Medlem

Detta har jag svårt att tro. Hårdvaran är inte särskilt ny och Nintendo använder barnarbetare, att dom går med förlust är ju ganska så duktigt i så fall.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av fall:

Så när PS3 släpptes för nästan 6000:- så gick dom förlust? tvivlar jag stark på.

Japp, om jag minns rätt så kostade det runt 8500kr att tillverka dom.

Hahaha, eller hur...

Så var det, det är ingen ny försäljningsstrategi direkt, förekommer inom dom flesta sektorer, bilar etc.
Då dom oftast får igen pengarna i spel/tillbehörsförsäljning.

Det låter dock som en väldigt korkad affärsidé. Men vad vet jag, funkar det så funkar det.

Funkade det föresten för Sony? Dem har väl knappast tjänat mest bland de andra konsol jättarna?

Medlem

Givetvis är RnD inkluderat. De måste ju räkna med alla kostnader involverade i utvecklingen och produktionen av dem. Per enhet förlorar de pengar, ja.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Nintendo utnyttjar barn billigt och snickrar ihop en maskin som är lite hottare än ps3 och misslyckas göra vinst per såld maskin.

lol.

Sluta trolla. Foxconn som använde barnarbete och tillverkar Wii U tillverkar även Xbox 360, PS3 och de flesta av Apples produkter... Lär dig källkritik!

Medlem
Skrivet av Lepr:

Ja det låter bra på papper men kan inte annat än undra hur lång räckvid den har och dess batteritid om man kör spelet på skärmen.

Rent tekniskt går det ju att få till rätt stark signal över hyffsat avstånd med 2.4ghz och sjysst batteritid frågan är bara hur mycket pengar dom lägger ner på hårdvaran.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Detta har jag svårt att tro. Hårdvaran är inte särskilt ny och Nintendo använder barnarbetare, att dom går med förlust är ju ganska så duktigt i så fall.

Nu blandar du ju ihop Apple och nintendo.

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Givetvis är RnD inkluderat. De måste ju räkna med alla kostnader involverade i utvecklingen och produktionen av dem. Per enhet förlorar de pengar, ja.

Precis! Verkar som majoriteten här tror att det endast är materialet som kostar pengar för att göra en produkt haha.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av Lepr:

Ja det låter bra på papper men kan inte annat än undra hur lång räckvid den har och dess batteritid om man kör spelet på skärmen.

Rent tekniskt går det ju att få till rätt stark signal över hyffsat avstånd med 2.4ghz och sjysst batteritid frågan är bara hur mycket pengar dom lägger ner på hårdvaran.

Skulle inte kalla 3-5 timmar för sjysst batteritid.
http://www.engadget.com/2012/06/05/nintendo-clocks-wii-u-cont...

Medlem
Skrivet av eddie_m:

Skulle inte kalla 3-5 timmar för sjysst batteritid.
http://www.engadget.com/2012/06/05/nintendo-clocks-wii-u-cont...

Om du läser igen ser du att jag inte påstod att det var sjysst batteritid, jag skrev om vad som är möjligt.

3 timmar är lite väl lite 5 timmar är helt ok dock om vi snackar HD spel i 5 timmar.

Medlem

Wii U-kontrollen har en upplösning på 854×480, alltså ej HD. Och vet inte ens om man kan kalla den för en trådlös kontroll med så dålig batteritid, kommer väl bli att de flesta har laddkabeln sittandes i konsolen hela tiden, Nintendos tidigare bärbara brukar ju ta 3-4 timmar att ladda, så blir ju isf 50% spela och 50% ladda..

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Bojkott:

Detta har jag svårt att tro. Hårdvaran är inte särskilt ny och Nintendo använder barnarbetare, att dom går med förlust är ju ganska så duktigt i så fall.

Nu blandar du ju ihop Apple och nintendo.

Gör jag?
http://www.idg.se/2.1085/1.471801/barnarbetare-pa-nintendo-fa...

12
Skriv svar