Playstation 3 hackad igen

Robot
Playstation 3 hackad igen

Hackare har gjort det möjligt för konsoler med custom firmware att gå online på Playstation Network.

#nyhetstips, #sony


Medlem
Playstation 3 hackad igen

Bra, då kanske vi får se några intressanta lösningar på PS3:an snart, kanske t.om Linuxstödet kommer tillbaka om man lyckas skapa custom firmwares som inte låser ner konsollen helt.

Medlem

Fan vad najs!

Medlem

Mindre najs för alla som kör legalt.
Detta lär ju betyda att även fusken lär sprida sig? Om man nu kan köra piratkopierade spel utan problem på PSN.

Inaktiv

Hackers jordens avskum.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

De gör väl inget? Vem bryr sig om Sony nu för tiden?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Mindre najs för alla som kör legalt.
Detta lär ju betyda att även fusken lär sprida sig? Om man nu kan köra piratkopierade spel utan problem på PSN.

Jag trodde att det bara innebär att man kan köra offline, eller mot warez-servers, men att de officiella servers har någon slags verifiering. Eller är det fel?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

PS3 var alltså den konsol med bäst piratskydd denna generationen, tog alltså 6 år för den att bli fullt hackad, för Wii och 360 tog det väl 1-2 år?

Medlem

Sjukt dåligt, nog är de ju för jävligt att vissa inte kan låta saker vara, vem vet vilka konsekvenser detta får? Varför är dessa hackers så kåta på Sony till o börja med? Sony är ju minst "ondskefullt" av de stora företagen, där ser man att det inte lönar sig, tydligen. Sony borde bli mer som Microsoft, ytterst pengahungriga och inte bry sig om sina kunder alls! Då kanske de vore mera accepterade...

Jamen seriöst, pirater o hackare lösa på PSN? Dåligt.

Skrivet av LoyalCrystalean:

De gör väl inget? Vem bryr sig om Sony nu för tiden?

Vem bryr sig om PC? 360? Eller Wii? Vem bryr sig om de då? Vad gör det om något skit händer nån av dem? Jag vet inte vad som äcklar mig mest, din attityd eller det faktum att du tummats upp.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Håkan:

Mindre najs för alla som kör legalt.
Detta lär ju betyda att även fusken lär sprida sig? Om man nu kan köra piratkopierade spel utan problem på PSN.

Jag trodde att det bara innebär att man kan köra offline, eller mot warez-servers, men att de officiella servers har någon slags verifiering. Eller är det fel?

Till att börja med lär det vara 100% fritt fram, men troligtvis kommer Sony att hitta någon lösning för att stänga ute dom från PSN.

Medlem

Vad spelar det för roll, PS4 kommer nästa år, jag tycker ps3 börjar kännas som ps2 gjorde på slutet när den gjort sitt Så hacka på bara!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Bra för homebrew, men dåligt för piratkopiering.

Usch, förhoppningsvis har de ett bättre system till PS4:an.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är sony de mest utsatta av dom tre stora lirarna? Eller har jag bara missat de andra. Flashade min box kommer jag ihåg när den släpptes, o vad jag vet funkar det gamla tricket fortf? Wii:et softmoda jag och den går fint tror jag . Inte testat på ett par månader.

Inaktiv

Den här 'nyheten' är som skapt för mig! Tack så mycket!!

Medlem

Alla som hackar och går utan för dom regler som finns (visst det finns korkade regler det kan jag erkänna) ni är bara låglivade som gör det värre för oss som är ärliga.

Medlem

Riktigt uselt.. tråkigt för alla som köper spel så sitter det kids med nertankade spel och ska kunna komma åt psn store.. förjävligt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Riktigt uselt.. tråkigt för alla som köper spel så sitter det kids med nertankade spel och ska kunna komma åt psn store.. förjävligt

SHOW ME YOUR WAR FACE!

Medlem
Skrivet av bullen:

PS3 var alltså den konsol med bäst piratskydd denna generationen, tog alltså 6 år för den att bli fullt hackad, för Wii och 360 tog det väl 1-2 år?

Nej JTAG kom först till xbox 360 runt 2009, och funkade endast på en speciellt dashboard.

Inaktiv
Skrivet av bullen:

PS3 var alltså den konsol med bäst piratskydd denna generationen, tog alltså 6 år för den att bli fullt hackad, för Wii och 360 tog det väl 1-2 år?

Xbox och Wii blev knäckta hårdvarumässigt tidigt ja,

men jag tror nog det är värre när spelkonton blir hackade,
hela psn blev ju hackat för ett tag sen, men dylikt har inte hänt på Xbox under alla dessa år.

Så då kan man väl säga att Xbox haft sämst hårdvaru skydd medans playstation haft sämst onlinekydd.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Sony säljer en konsol med officiell support för dual boot och otherOS. Sedan tar de bort den funktionaliteten som kunder betalat för. Uselt!
Änligen kan man lägga tillbaka sin Linux-distro utan att förstöra övrig funktionalitet.

Enligt säkra källor så är det alltså PS3 firmwaren som heter BlueDiskCFW, inte hackergruppen. CFW står för Custom FirmWare.
De som knäckte lv0 nyckeln kallar sig "The Three Musketeers" , inte Tuskateers.

Redigerat av moderator: ingen pirathjälp på FZ, tack. /Tompa

Skrivet av crazycat690:
Skrivet av LoyalCrystalean:

De gör väl inget? Vem bryr sig om Sony nu för tiden?

Vem bryr sig om PC? 360? Eller Wii? Vem bryr sig om de då? Vad gör det om något skit händer nån av dem? Jag vet inte vad som äcklar mig mest, din attityd eller det faktum att du tummats upp.

Men Sony tog ju bort Linux-stöd, PS2-kompatibilitet och andra saker, haft jävla dåliga ursäkter till kunder och annat skit. Hur fan kan man respektera det? Jag gör iallafall inte de, Sony har nästan alltid varit skit i mina ögon.

Inaktiv
Skrivet av crazycat690:

Sjukt dåligt, nog är de ju för jävligt att vissa inte kan låta saker vara, vem vet vilka konsekvenser detta får? Varför är dessa hackers så kåta på Sony till o börja med? Sony är ju minst "ondskefullt" av de stora företagen, där ser man att det inte lönar sig, tydligen. Sony borde bli mer som Microsoft, ytterst pengahungriga och inte bry sig om sina kunder alls! Då kanske de vore mera accepterade...

Jamen seriöst, pirater o hackare lösa på PSN? Dåligt.

Skrivet av LoyalCrystalean:

De gör väl inget? Vem bryr sig om Sony nu för tiden?

Vem bryr sig om PC? 360? Eller Wii? Vem bryr sig om de då? Vad gör det om något skit händer nån av dem? Jag vet inte vad som äcklar mig mest, din attityd eller det faktum att du tummats upp.

Jasså du är i farten igen med ditt MS hat,
Det kanske vore bättre om Sony försökte gå en kurs i säkerhet så slapp man läsa dina MS hat inlägg.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Sjukt dåligt, nog är de ju för jävligt att vissa inte kan låta saker vara, vem vet vilka konsekvenser detta får? Varför är dessa hackers så kåta på Sony till o börja med? Sony är ju minst "ondskefullt" av de stora företagen, där ser man att det inte lönar sig, tydligen.

Jag är nyfiken på varför du tycker att Sony är mindre "onskefulla" än sina konkurrenter ? Vad det gäller konsollerna ser jag de tre företagen som mer eller mindre jämlikar.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Skrivet av crazycat690:

Sjukt dåligt, nog är de ju för jävligt att vissa inte kan låta saker vara, vem vet vilka konsekvenser detta får? Varför är dessa hackers så kåta på Sony till o börja med? Sony är ju minst "ondskefullt" av de stora företagen, där ser man att det inte lönar sig, tydligen.

Jag är nyfiken på varför du tycker att Sony är mindre "onskefulla" än sina konkurrenter ? Vad det gäller konsollerna ser jag de tre företagen som mer eller mindre jämlikar.

Han är ett troll helt enkelt, det är ju inte första gången han håller på med sitt snack.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

PS3 som varit så skönt befriad från aimbots och annat fusk som PC är fullständigt nedlusat med - Då var det slut med det.

Medlem

Alla som trycker ner dom som är mot hackning och lagbrytelse är bara idioter som borde slängas in i en cell och lämnas där. Följer reglerna och var nöjda, ja det finns idiotiska regler.

Medlem

VIlka åtgärder kommer tas av detta? finns väl ingenting de kan göra

Medlem

Snälla ta fanboy bråket ngn annanstans. Tack.

Medlem

Detta är väl inget bra? Jag tycker det är synd att förstöra för andra folk och inte ha någon form av respekt för dem som köper och spelar spel på PS3.. Jag är sjukt trött på alla dessa hackers..

12
Skriv svar