Eve Online-spelare sprängdes – förlorade 43 000 kronor

Robot
Eve Online-spelare sprängdes – förlorade 43 000 kronor

Eve-användaren "Stewie Zanjoahir" kan ha dött den dyraste MMO-döden någonsin.

#nyhetstips, #eve-online, #ccp-games


Medlem
Eve Online-spelare sprängdes – förlorade 43 000 kronor

Kan någon förklara hur det kan komma sig att man åker runt med så mkt last? finns det inte space rymdboxar?

Medlem
Medlem

Trots att det är blueprints som säkert får plats så tycker jag detta verkar osannolikt.. och dumt.

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Kan någon förklara hur det kan komma sig att man åker runt med så mkt last? finns det inte space rymdboxar?

Blueprints

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Trots att det är blueprints som säkert får plats så tycker jag detta verkar osannolikt.. och dumt.

Du underskattar folks kapacitet för idioti.

Medlem

Idioter och deras pengar...

wow... sucks to be him


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Tappar man allt när man dör? Någon annan spelare som sprängde han? Dåligt insatt

Medlem

Har dock hört att det inte alls skulle vara så mycket pengar som gick förlorade, då de blueprints som fanns på skeppet inte var original... Närmre runt 7000 ska det ha varit.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Trots att det är blueprints som säkert får plats så tycker jag detta verkar osannolikt.. och dumt.

Det handlade just om blueprints, finns lite poster där ute som värkar som den egentliga summan faktist är 200$ men aja.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Tappar man allt när man dör? Någon annan spelare som sprängde han? Dåligt insatt

En del av sakerna försvinner när du sprängs. Och resten kan lootas ur vraket.

Medlem

Jaha, så det var inte SPELAREN som sprängdes alltså, utan bara hans KARAKTÄR ^^
Lite missledande artikel, men ändå kul läsning

Medlem

Jag får ta och dricka i denne persons ära...men samtidigt passa på att gratulera marodören som tog ner honom

Cheers


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sägs att de kanske inte stämmer.

http://massively.joystiq.com/2012/10/23/eve-online-6-000-ship...

plus att de ryktas att han tydligen fåt tillbax sinna pryllar.
http://themittani.com/news/alod-titanic-atron

Medlem

Jag har verkligen ingen aning om hur man spelar EVE och har aldrig prövat, men EVE-communityn står lätt för de mest underhållande spelnyheterna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Han hade förmodligen en freighter (fraktskepp) överfullt med deadspace saker (svindyr skit). Och allt var förmodligen inte hans. Det är ofta att någon får hämta saker i high sec (Säker plats där det finns NPC poliser) till low sec (spelar styrt område) åt en alliance.

Hade det där varit jag hade jag aldrig vågat logga in igen. Tycker synd om snubben
Men fan va kass man måste va som inte har scouts med en sån cargo


signatur

Nerd? I prefer the term intelectual badass!

KoP
Medlem

Sååå.. en virtuell last värd 43.000 riktiga kronor i ett spel och allt försvann?

Jag kopplar inte riktigt.

*går tillbaks och spelar lite tetris*

Medlem

finns det ingen rymdbank ?

Skrivet av KoP:

Sååå.. en virtuell last värd 43.000 riktiga kronor i ett spel och allt försvann?

Jag kopplar inte riktigt.

*går tillbaks och spelar lite tetris*

Jag fattar inte riktigt heller, men killen är nog ganska lack idag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

hahah, är man så dum att man lägger minst 43 tusen spänn på ett enda spel så förtjänar man det rent av.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hahah, är man så dum att man lägger minst 43 tusen spänn på ett enda spel så förtjänar man det rent av.

man lägger inte 43 tusen spänn på spelet. Man spelar och samlar ihop saker som blir värd en viss mängd summa pengar i spelet, i spelets valuta ISK. Mängden ISK som det pratades om här är värt 43000 om man skulle omvandla det till IRL valuta.

Så, de tjänar pengar, de spenderar inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hahah, är man så dum att man lägger minst 43 tusen spänn på ett enda spel så förtjänar man det rent av.

Fast, det har han ju säkert inte. Man tjänar ju pengar i spelet.

Svider värre än salt citronsaft efter ha brottats med en törnbuske. Ouch.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

När man rapporterar in såna där kills till ett s.k. "killboard" har dessa lite svårt att skilja på Blueprint (ritningar för att bygga saker) original och kopior. Hade det varit original är vi uppe i USD 40k, men är det kopior är det småpotatis i sammanhanget. Inget vet förutom de som sprängde hans skepp och han själv

KoP
Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av monsterbenke:

hahah, är man så dum att man lägger minst 43 tusen spänn på ett enda spel så förtjänar man det rent av.

man lägger inte 43 tusen spänn på spelet. Man spelar och samlar ihop saker som blir värd en viss mängd summa pengar i spelet, i spelets valuta ISK. Mängden ISK som det pratades om här är värt 43000 om man skulle omvandla det till IRL valuta.

Så, de tjänar pengar, de spenderar inte.

Hmm.. men.. kan man sälja sakerna man hittar i spelet för riktiga pengar alltså? :S

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av monsterbenke:

hahah, är man så dum att man lägger minst 43 tusen spänn på ett enda spel så förtjänar man det rent av.

man lägger inte 43 tusen spänn på spelet. Man spelar och samlar ihop saker som blir värd en viss mängd summa pengar i spelet, i spelets valuta ISK. Mängden ISK som det pratades om här är värt 43000 om man skulle omvandla det till IRL valuta.

Så, de tjänar pengar, de spenderar inte.

Hmm.. men.. kan man sälja sakerna man hittar i spelet för riktiga pengar alltså? :S

Du kan handla ISK för IRL cash, men du kan inte handla cash för ISK.

IRL summan används för att ge en bra nyhets rubrik och för att 200.000.000.00.000.000.xxx antal ISK inte är en summa många förstår värdet på, men 43000:- kan fler relatera till.

Medlem

Fast värderingen gick ju ut på att man kan köpa game-time för ISK, s.k PLEX.

De hade tagit hans last, räknat om i ISK, räknat om detta i PLEX och jämfört vad det hade kostat honom att köpa samma game-time med IRL pengar.

Så förstod jag det som ?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av monsterbenke:

hahah, är man så dum att man lägger minst 43 tusen spänn på ett enda spel så förtjänar man det rent av.

man lägger inte 43 tusen spänn på spelet. Man spelar och samlar ihop saker som blir värd en viss mängd summa pengar i spelet, i spelets valuta ISK. Mängden ISK som det pratades om här är värt 43000 om man skulle omvandla det till IRL valuta.

Så, de tjänar pengar, de spenderar inte.

Hmm.. men.. kan man sälja sakerna man hittar i spelet för riktiga pengar alltså? :S

Du kan köpa speltid för dina in-game pengar, så slipper du betala varje månad med IRL pengar.

Sen spelar jag inte spelet, så jag vet inte om det finns någon svart marknad i någon mörk hörna av internet där de säljer och köper in-game items för riktiga pengar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar