Billigt Windows 8 släpps i dag

Robot
Billigt Windows 8 släpps i dag

En Windows 8 Pro-licens blir din för mindre pengar än du får ge för ett nytt spel.

#microsoft


Inaktiv
Billigt Windows 8 släpps i dag
Medlem

Jag visste inte att min själ bara hade värdet 249kr. Microsoft snålar lite, känns det som. Apple erbjuder iaf 8000kr för den årligen.

Medlem

tror jag fortsätter med ArchLinux ett bra tag till.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Linux kommer ta över spelvärlden inom kort - Ubuntu 12.10 är suveränt!
De flesta spelen går ju redan idag att spela på linux med PlayOnLinux!

Medlem

Håller nog kvar vid windows 7 ett tag, man är tveksam om detta.

Medlem

För de som vill skaffa Windows 8 kan jag inte göra annat än att rekommendera Classic Shell. Med det verktyget får man tillbaka vilken startmeny som man vill (Klassisk, Aero-style Windows 98, XP, Vista och 7) och man kan dessutom ta bort Metro-starten om jag inte minns fel.

Dock så vinner man inget på att byta till 8an över 7an, lika bra att inte stödja eländet!

Personligen blir det inget för mig. Jag har inget som helst intresse att koppla mitt operativsystem till något fånigt XBL, Twitter eller Facebook. Nej tack till sociala medier som dessa.

Medlem

Ni missade ett alternativ...

(*) Aldrig i helvete

Medlem

Om man kan göra så att datorn startar upp direkt till skrivbordet så kunde kanske Windows8 vara lite intressant, Den där nya hemskärmen är något som inte hör hemma på en stationär dator.. Istället för att ha hundra ikoner på skrivbordet så ska man ha ett fåtal skit stora ikoner rakt upp i ansiktet när man startar datorn.. Låter riktigt klumpigt

Inaktiv

Hur fungerar en uppgradering egentligen? Om jag vill ominstallera med diskformatering i framtiden, måste jag då först installera Win7 igen och därefter köra Win8 uppgraderingen? Eller får jag en key som fungerar på en oem/retail skiva som jag kan ladda ner från valfri sida?

Inaktiv

Snyggare och bättre optimerat än win 7, så varför gnälla? Givet köp. Man är dum om man inte köper det nu för det priset.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Redaktör
Skrivet av 19kevva93:

Linux kommer ta över spelvärlden inom kort - Ubuntu 12.10 är suveränt!
De flesta spelen går ju redan idag att spela på linux med PlayOnLinux!

PlayOnLinux, funkar Steam-spel den vägen? Och hur är det med prestandatappet?


signatur
Medlem
Skrivet av Aresz:

Hur fungerar en uppgradering egentligen? Om jag vill ominstallera med diskformatering i framtiden, måste jag då först installera Win7 igen och därefter köra Win8 uppgraderingen? Eller får jag en key som fungerar på en oem/retail skiva som jag kan ladda ner från valfri sida?

Jag sitter och kollar lite på hur det fungerar just nu, När man uppgraderar till Windows8 så tar det bort ditt Windows7 så du måste installera om W7 om du vill ha det igen, Sedan så när man betalar kan man välja att få en skiva för 135 kronor extra eller om du bara vill ha digital hemladdning, Man skriver in vart man bor och sin mail osv.. Så jag antar att man får sin kod skickad till sin mail när man har betalat.

279kr för Windows8 Pro är ju ingenting om man tänker efter

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Om man kan göra så att datorn startar upp direkt till skrivbordet så kunde kanske Windows8 vara lite intressant, Den där nya hemskärmen är något som inte hör hemma på en stationär dator.. Istället för att ha hundra ikoner på skrivbordet så ska man ha ett fåtal skit stora ikoner rakt upp i ansiktet när man startar datorn.. Låter riktigt klumpigt

Det kan du, finns några program som fixar det. Kan rekommendera Start8, kostar dock 5dollar, men då kan du ända en hel del enkelt okså.
Jag köpte själv det igår inatt och funka jäkligt smidigt, bara kasta in start8 så slipper du metro ui möget ja dock inte apparna om du nu vill ha det.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Hur fungerar en uppgradering egentligen? Om jag vill ominstallera med diskformatering i framtiden, måste jag då först installera Win7 igen och därefter köra Win8 uppgraderingen? Eller får jag en key som fungerar på en oem/retail skiva som jag kan ladda ner från valfri sida?

Du klickar på köp knappen så laddas ett litet program ner därigenom köper du får nyckel och allt så frågar den om du vill installera direkt, uppgradera med gamla filer kvar, helt fräscht system. om du vill ladda ner bara och installera sen ja typ alla alternativ du kan behöva. SÅ du får en nyckel och du kan välja om du även vill få en dvd skickat för ca 150kr extra.

Medlem
Skrivet av 19kevva93:

Linux kommer ta över spelvärlden inom kort - Ubuntu 12.10 är suveränt!
De flesta spelen går ju redan idag att spela på linux med PlayOnLinux!

HAHHAH... hah.. gud.. sluta driva sådär.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Du klickar på köp knappen så laddas ett litet program ner därigenom köper du får nyckel och allt så frågar den om du vill installera direkt, uppgradera med gamla filer kvar, helt fräscht system. om du vill ladda ner bara och installera sen ja typ alla alternativ du kan behöva. SÅ du får en nyckel och du kan välja om du även vill få en dvd skickat för ca 150kr extra.

Jag laddar hem Windows8 och har valt en reninstallering utav operativsystemet, Kommer hårddisken att bli formaterad och fin eller kommer det att vara skit överallt?

Medlem

Vart är "Jag kör vidare på Windows 7 för Windows 8 är inte bättre på något sätt snarare tvärtom"? valet?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Redaktör
Skrivet av NympH:

Vart är "Jag kör vidare på Windows 7 för Windows 8 är inte bättre på något sätt snarare tvärtom"? valet?

Det var för förutsägbart.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av NympH:

Vart är "Jag kör vidare på Windows 7 för Windows 8 är inte bättre på något sätt snarare tvärtom"? valet?

Det var för förutsägbart.

Och ändå inkluderade du inte det valet?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Det står att uppgraderingen kräver en giltig installation av tidigare version - måste den (tidigare versionen) verkligen vara installerad och man kan inte stoppa i en skiva som man kan med t ex win7 eller vista?

Alltså, att man kan installera på en tom hårddisk och sedan verifiera att man har Win7 genom att stoppa i Win7-installationsskivan under installationsprocessen av 8:an?

Jag vill ju helst göra en helt ren installation av windows och att då kräva att win7 skall vara installerad för att kunna installera 8:an är då väldigt trist.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har kört det sedan er recension i veckan då jag har tillgång till MS produkter vi MSDN.

Är mestadels nöjd än så länge, lite ovant med nya startskärmen men inget som stör mig nämnvärt.
Prestandamässigt är jag väldigt nöjd då det startar och körs snabbare än W7.

Några problem som jag tänkt på är att när jag installerade chrome och körde den som en app från (metro) så krånglade synkningen när man skulle öppna filer i desktopprogram.
Så säg att jag laddar hem en presentationsfil och ska öppna den i tex LibreOffice så öppnas den på desktopen men switchar inte över, du måste då tabba till desktop.
Kanske inte världens största problem men lite störrande sådär.
Sedan är det lite tjattigt att hitta drivrutiner till äldre saker, har en 2-3 gammal dator och det finns knappt några drivers till moderkort etc, tyvärr.

Men allt eftersom drivers blir uppdaterade så byter jag gärna till win8, mycket pga snabbheten.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Qvisten:

Du klickar på köp knappen så laddas ett litet program ner därigenom köper du får nyckel och allt så frågar den om du vill installera direkt, uppgradera med gamla filer kvar, helt fräscht system. om du vill ladda ner bara och installera sen ja typ alla alternativ du kan behöva. SÅ du får en nyckel och du kan välja om du även vill få en dvd skickat för ca 150kr extra.

Jag laddar hem Windows8 och har valt en reninstallering utav operativsystemet, Kommer hårddisken att bli formaterad och fin eller kommer det att vara skit överallt?

Den blir nästan ren och fin Den kommer spara en map som heter Windows.old där dit gamla system ligger, fråga mig inte varför. vet inte om det bara är att radera den, får kolla upp det. Märkte det nu nä jag kolla åt dig

Den som söker finner
http://www.eightforums.com/tutorials/2527-windows-old-folder-...

Medlem

Blir lätt ett köp!
Har kör "ful"-windows allt för länge nu. 279kr för ett sprillans nytt windows 8 kan man ju inte avstå. Äntligen kommer Vista licensen till någon användning

Medlem

Ja det är bara att radera Windows Old mapen

Medlem

Fortfarande för dyrt. Borde väl vara enklare att utveckla än ett spel.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Fortfarande för dyrt. Borde väl vara enklare att utveckla än ett spel.

Funkar inte riktigt så, med tanke på allt ett OS måste ta ställning till (filsystem, processor/minneshantering etc.) så är det ganska komplicerat, nu har ju windows en stabil grund att bygga på så det är ju inte som att utveckla ett nytt men det gäller ju nästan alla spel också?

Medlem

Såsom jag förstod det gick det inte att använda sig av den om man vill uppgradera från 32 till 64-bitars så blir att jag avstår för tillfället, stör mig så mycket på att jag bara har 32-bitars

Medlem

"Uppgraderingen" kommer aldrig att ske. Det är som det sägs, enbart vartannat Windows är värt att ha.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Dock så vinner man inget på att byta till 8an över 7an, lika bra att inte stödja eländet!

45% snabbare boot up
15% längre batteritid
Lägre hårdvarukrav
Bättre prestanda generellt.
och vad är det största problemet med laptops? jo batteritid,prestanda och överhettning, om man då ökar batteritiden, sänker prestandakraven så kommer överhettningen att minska

Windows 8 är verkligen ett JÄTTEBRA Operativsystem för folk som sitter med en halvdan laptop, men att sitta på en stadig mid end eller high end pc så spelar det ingen roll.

Jag lär antagligen köpa en laptop senare och jag kommer antagligen uppskatta Windows 8 på den.

123
Skriv svar