Halo 4 – det dyraste Microsoft-spelet någonsin

Robot
Halo 4 – det dyraste Microsoft-spelet någonsin

"Inget annat är ens nära."

#microsoft, #halo-4


Medlem
Halo 4 – det dyraste Microsoft-spelet någonsin

Frågan är om kostnaden för internetserien är inräknad eller om han menar enbart utvecklarkostnader


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Undrar jag med. Om serien är inräknad eller inte.

För den där serien ser fasen inte billig ut


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Medlem

Fortfarande dumt att inte släppa detta med xbox720.

Medlem

Dyr budget gör inte automatiskt ett bra spel. Var inte The old Republic påkostat? Kolla bara hur "bra" det visade sig vara


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ja struntar i hur mycket det kostat, jag har inte betalat och det ser riktigt grymt ut!


signatur

biltemakörv

Medlem

Härligt att dom pumpar in massor av pengar i det här roliga spelet istället för något nytt som inte är uttjatat.....

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Fortfarande dumt att inte släppa detta med xbox720.

Ja det förstår jag inte. Varför inte vänta och släppa Halo 4 som releasespel till nästa generation? Iom att Microsoft är med i produktionen så skulle troligtvis Halo 4 även som releasespel kunna utnyttja mycket av den nya kapaciteten.

Skulle verkligen kunna sparka igång försäljningen av den nya konsolen. Å andra sidan så kanske det är exakt detta de ska göra med Halo 5

Medlem
Skrivet av Javas:

Dyr budget gör inte automatiskt ett bra spel. Var inte The old Republic påkostat? Kolla bara hur "bra" det visade sig vara

Spelet var bra, dock riktigt tråkigt endgame.

Medlem

tycker dom skulle väntat till "720" jag med, tror inte dom kommer få tillbaka kosingen dom spenderat.

Medlem
gnu
Medlem

e det så jävla dyrt att dra en copy paste på halo 3?

Skribent
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Ztreek:

Fortfarande dumt att inte släppa detta med xbox720.

Ja det förstår jag inte. Varför inte vänta och släppa Halo 4 som releasespel till nästa generation? Iom att Microsoft är med i produktionen så skulle troligtvis Halo 4 även som releasespel kunna utnyttja mycket av den nya kapaciteten.

Skulle verkligen kunna sparka igång försäljningen av den nya konsolen. Å andra sidan så kanske det är exakt detta de ska göra med Halo 5

Eller så släpper de Halo 4 nu och sedan igen med nya konsollen fast med "upphottad grafik och inklusive alla DLC plus nytt material specailgjort för den nya konsollen"

Medlem
Skrivet av Javas:

Dyr budget gör inte automatiskt ett bra spel. Var inte The old Republic påkostat?

Enligt sidor jag tittat på (där visserligen wiki-anyone-can-change-pedia är med) så ska CoD MW3 kostat ca 50M dollar att utveckla.
SWTOR ska ha kostat mellan 150-200M dollar och enbart marknadsföringen av BF3 ska ha kostat mellan 100-200M.
Dock kan ju utvecklingskostnaden för BF3 varit lägre men ingen utom EA/Dice vet siffrorna.

Tror ingen utom företagen själva kan säga exakt hur mycket spelen kostat.
Men utan siffror så har MS uttalande ingen betydelse alls. Mitt piss säger mer då det kan i viss mån säga hur kroppen mår

Medlem

Släpp det till pc då förfaen! Inte så viktigt för mig men ändå

Medlem

Ser ju precis ut som trean.

Medlem

Hoppas på flopp så de slutar mjölka denna stackars serie.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Hoppas på flopp så de slutar mjölka denna stackars serie.

Risken att det floppar är obefintlig. Så du kan se fram emot att vädra din avsky i Halo-nyheter även i fortsättningen.

Medlem

kolla bara på GT 5! kostade massor och blev inte helt perfekt. Och på tal om spel som utvecklades i en evighet. Duke Nukem Forever haha!

Medlem

Synd att MS inte vill satsa på nya IPs, istället mjölkar de sönder sina tre största titlar, Forza, Halo och Gears of war, har tappat räkningen på hur många spel i dessa serier som släppts/är på gång till 360..

Det kostade nog ett par kronor ja, men spelet ser mycket fint ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av eddie_m:

Synd att MS inte vill satsa på nya IPs, istället mjölkar de sönder sina tre största titlar, Forza, Halo och Gears of war, har tappat räkningen på hur många spel i dessa serier som släppts/är på gång till 360..

Nu är det väl bara Halo som går under microsoft studios av dessa 3?

Medlem
Skrivet av gnu:

e det så jävla dyrt att dra en copy paste på halo 3?

Spelat det?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Fortfarande dumt att inte släppa detta med xbox720.

Håller med, det var min första tanke när spelet först avslöjades


signatur

Game long and prosper

MFZ
Medlem

så länge dom tagit bort alla ruttna armor abilities från multiplayern kan nog detta bli grymt kul (som vanligt) över nätet.

förhoppningsvis höjer dom tempot en aning oxo.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Javas:

Dyr budget gör inte automatiskt ett bra spel. Var inte The old Republic påkostat? Kolla bara hur "bra" det visade sig vara

det är ett bra RPG det är inget bra mmorpg

Det som är mest trist är att de kramar ur loren för mycket och när man gör det kommer det alltid saker som motstrider tidigare spel/historier. Det blir inget mystiskt kvar, inget som man kan ta till sig i en begriplig skala i alla fall.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Jag vill så gärna förboka detta men det är så dyrt

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av eddie_m:

Synd att MS inte vill satsa på nya IPs, istället mjölkar de sönder sina tre största titlar, Forza, Halo och Gears of war, har tappat räkningen på hur många spel i dessa serier som släppts/är på gång till 360..

Nu är det väl bara Halo som går under microsoft studios av dessa 3?

MS är utgivare och äger dessutom alla dessa IPs, så de bestämmer när och hur ofta de ska släppas.

12
Skriv svar