Schnyggt!

Skägg.
10 Chambers
Schnyggt!

[ia=688025; large]

Efter att ha mer eller mindre jobbat med webbpublicering i över tio år så är det inte så svårt att gå igång på en riktigt snygg hemsida. Den nystartade spelsajten Polygon är inte bara snygg, den är också ganska smart. Skulle vi designa FZ i samma mall skulle vi nog stupa snabbt, jag minns bara vilket käbbel det blev när vi försökte förlita oss på stora grafiska element på förstasidan. Hursom, spana in sajten, kika gärna på en recension eller två. De tänker minst sagt lite annorlunda mot traditionella spelsajter.

>> www.polygon.com

#blogg


signatur
Schnyggt!

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Meehh, för ambitiöst och populistiskt gjort. Personligen så föredrar jag Sweclockers stil som är precis lagom modern, FZ har tyvärr gått litet för långt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skogsvilden:

Meehh, för ambitiöst och populistiskt gjort. Personligen så föredrar jag Sweclockers stil som är precis lagom modern, FZ har tyvärr gått litet för långt.

I rest my case


signatur
Medlem

På ett sätt är det snyggt, men på ett sätt blir min första reaktion att jag knappt ser innehållet på sidan för alla stora bilder.

Jag liksom letar efter rubriker och text bland all grafik, men man försvinner in i alla bilder på något sätt.

Sedan så förknippar jag stora (och en del format på) bilder med reklam typ banners som ligger högt och lågt så min hjärna filtrerar bort sådana bilder ganska effektivt. Om då hela sajten är uppbyggd av reklam-liknande element så är det svårt att hitta något utan sitta och stirra ett tag för att sedan inse att man måste "zooma ut" och se sajten på ett annat sätt än vad man är van vid.

Jag måste nästan luta mig bakåt och se skärmen på lite längre håll för att få överblick...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Usch vad mycket onödigt scrollande och letande efter rubriker det blir tack vare alla jättebilder.

1
Skriv svar