Big Bada Boom

Medlem
Big Bada Boom

Man hör konstiga saker från landet långt bort i öst, men idag läste jag något som nästan fick mig att levitera.

Tydligen så ska Nordkoreas (f.d.) viceminister för armén ha blivit avrättad. Men Kim Jong-Un hade inga små planer för sin viceminister, utan bestämde att avrättningen skulle ske genom bombning.

Motiveringen är oklar, men lika hemskt i vilket fall. Ta detta med en nypa salt, glöm inte bort att vara källkritisk.

Källa: [http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/northkorea/963...]

#blogg

Medlem
Big Bada Boom

Var det inte för att han festade under sorgeperioden efter förra ledarens död?

Jag har för mig att det var någon som avrättades nyligen pga det, men kommer inte ihåg vem det var.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Var det inte för att han festade under sorgeperioden efter förra ledarens död?

Jag har för mig att det var någon som avrättades nyligen pga det, men kommer inte ihåg vem det var.

Ja, det var det jag läste också. Låter för extremt för mig, även för att vara Nordkorea. Vet inte, hela grejen låter overkill.

Medlem

Och det är varför en 16-årng (eller är han 18?) inte bör få enväldig makt över ett helt lands militär...

Tänk vad han skulle kunna göra med sin ex-flickvän...

Medlem
Skrivet av Fargo:

Och det är varför en 16-årng (eller är han 18?) inte bör få enväldig makt över ett helt lands militär...

Tänk vad han skulle kunna göra med sin ex-flickvän...

Jag tror nog den regeln, om att man skall straffas på grund av det, fanns sedan länge.

När det var översvämmningar där så var många tvugna att rädda sina foton och tavlor på ledaren framför att rädda något annat. Dom som ertappades med att inte rädda tavlan med ledaren riskerade straff.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar