Forum Spooky´um 2012: The Return of CHKDSK!

Vet ärligt inte :/ Spelar inte så mycket Ps3 numera. Men de flesta bra spelen med läbbiga teman kom till PS2, och Ps3 är ju kompatibel. Kanske hitta något äldre som funkar?

Halloween är en klassiker! Skruva upp ljudet och det blir en fantastisk upplevelse, ärligt, användningen av ljud och små stycken musik är mästerligt utfört.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Vet ärligt inte :/ Spelar inte så mycket Ps3 numera. Men de flesta bra spelen med läbbiga teman kom till PS2, och Ps3 är ju kompatibel. Kanske hitta något äldre som funkar?

Halloween är en klassiker! Skruva upp ljudet och det blir en fantastisk upplevelse, ärligt, användningen av ljud och små stycken musik är mästerligt utfört.

Halloween överträffade mina förväntningar. Den var ju kanonbra, precis sådär skrämmande utan att bli för larvig som många andra filmer blir. Nästa film på listan är den tidigare nämnda Fright Night!

Till Artikeln.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

PÅ BIO

Jag tänker inte vara en kritiker nu, jag tänker hänge mig åt charmen i konceptet. För även om det finns saker att kommentera på så vill jag inte, varför? För jag hade roligt! Det var länge sen jag var på Bio Och hade genuint roligt. Den Lättja och humor, charm och karaktärer var precis vad jag behövde för att dra mig ur den Svenska depressionen.

Kort förklaring av filmen:

Dracula (spelad av Adam Sandler) driver ett Hotell för monster som vill ta en paus från människornas förföljelser, ett avskiljt ställe där de kan koppla av. Men den främsta anledningen till denna avskildhet är Draculas överbeskyddade dotter Mavis, vars mor gick bort pga människorna. Dracula gör nu allt för att skydda sin ögonsten från farorna utanför slottet, Trots att allt Mavis drömmer om är att upptäcka världen.

Detta försvåras när den äventyrssökande vandraren Jonathan snubblar in på hotellet. Nu när en människa plötsligt invaderat deras fristad måste Dracula hålla honom gömd från de andra monstren, samtidigt har Mavis börjat fatta tycke för den nya besökaren.

Persongalleriet får den som föredrar de klassiska Filmmonstren att fnittra av förtjusning. Frankensteins Monster, Wolfman, The Invisible Man, The Mummy, Dracula, zombies och Bigfoot.
Nästan alla monster är representerade här och den grafiska stilen fungerar och ger samtidigt spelrum för nytolkningar. And i love them all! Utom The Bride of Frankenstein som spelas av Fran Drescher (Nanny) som med sin fiskmåsdräpande röst än en gång spelar den Hollywood'eska stereotypen av en judisk hemmafru, kunde ha varit utan. Och om du inte är ett fan av Adam Sandler(förstår om du inte är det) så funkar han i denna film, och jag finner så få saker att klaga på hanns röstskådespel. Tro mig, han funkar i denna film.

I know, Sandler works, yeah i looked just like that when i saw this.

Filmen är full av välplacerade visuella och smarta skämt som inte ursäktar sig om tittaren inte förstår, den behöver inte förklara dessa monsters bakgrund eller svagheter, för om du inte känner till Mumien eller Dracula innan, tja det skadar inte att ta reda på tycker jag.
Jag satt under hela filmen och växlade mellan att skratta rakt ut till att sitta med ett stort godkännande flin på läpparna, denna fil är rolig och charmig smatidigt som den inte är något mästerverk, och vid några tillfällen händer det saker som kan vara för läskiga för de små, men denna film förtjänar att ses.

Så om du tänker gå på Bio och vill ha en lättsam kväll som kommer lämna dig med ett leende så ska du se Hotell Transylvanien. (fast på engelska, dubbningen hade inte alls samma charm och tempo)

Av mig får denna film en stark 3/5.
Inget mästerverk men såå charmig och underhållande att jag övervägde att ge den en 4.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Guild Wars 2 gör som de flesta MMO och satsar på en hyllning till helgdagarna.
"Shadow of the Mad King"

Läs mer i dagens artikel Halloween-firandet i Guild Wars 2 Kickar igång.

Act 1: börjar den 22 Oktober (inatt)
Act 2: 26/10
Act 3: 28/10
Act 4: 31/10

Sounds fun?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

http://i.imgur.com/ijxlN.jpg

Stay alive.
Stay sane.
Stay tuned.

Medlem

O_O


signatur

Videomupp

Holy crap... Nu blir jag hypad.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Scream Fortress! Åh Valve, vilka idéer ni har :'D

Jag såg "Dark Shadows" igår. En riktig kalkon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Minecraft har precis blivit lite läskigare, och vad passar mer nu när det är mörkt och skåpet är fullt av godis, än häxor och fladdermöss, Osynlighet och en ny boss...blomkrukor och tavelramar..

Anywho så har Minecraft precis blivit högst intressant igen.

Dessa killar ger en utmärkt introduktion till nyheterna i 1.4 patchen.

DON! Uppdatera servern!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Minecraft har precis blivit lite läskigare, och vad passar mer nu när det är mörkt och skåpet är fullt av godis, än häxor och fladdermöss, Osynlighet och en ny boss...blomkrukor och tavelramar..

Åh så fint! Om det ändå kunde bli lika snabbt tillgängligt på Xboxen, men jag är glad över hur Adventure Update äntligen har lanserats där

Medlem
Skrivet av Apministern:

Nu gick det!

Det här är en av de läskigaste varelser jag någonsin mött i ett spel.

De bär namnet Regenerador och man möter dem i Resident evil 4.

Kan ni nämna några andra riktigt läskiga varelser som fått er att hoppa i taket?

I Resident Evil-världen så fick faktiskt Leech Zombie från RE0 få mig att hoppa till. Det är en kombination av dess egen "theme song" och sättet hur den rör sig, blixtsnabbt och oförutsägbart. Sen tåler den ju också mycket stryk.

Nemesis som kan dyka upp närsomhelst. Mr X var också lite läskig men han är mycket mer skriptad så det går över. Lisa Trevor i REmake känns bara jobbig att kolla på, speciellt första gången man ser henne...

I RE6 så var första mötet med en Raskaplanje lika läskigt som en Regenerator. De är basically Regenerators, men deras design doftar mer Eraserhead.

Nästan alla spöken i Fatal Frame/Project Zero är ju riktigt speciella. I Silent Hill är det faktiskt inte så mycket monstren som skrämmer utan mer människorna och dimman och allt annat dolt, men Cynthia från SH4 och kloakmonstrena från SH1 är några som sätter spår i en.

Haunting Ground har en maid som både lyckas med den svåra konsten att vara både cool och läskig på en och samma gång.

Och Gatherers från Amnesia. Såg aldrig hur de såg ut, jag blunda när de dök upp...

Medlem

Evil Dead (2012)

Oh my god...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Evil Dead (2012)

https://www.youtube.com/embed/7cbTG63xsxs

Oh my god...

Så nu vet ni allihop! Läs aldrig högt från mystiska böcker med konstiga ord i!


signatur

Everybody needs help.

Personligen skeptisk till remaken, regisören har "erkänt" till Evil Dead fans på NYCC i år att det inte ska finnas någon humor eller Ash liknande karaktärer, utan detta var gjort att bli den äkligaste och mest chokerande och blodigaste film som släppts.

Jag tycker inte om det där med att ta bort humorn, även om originalet var obehaglig så fanns det ändå en glimt där, nu lovas vi bara blood och gore i mängder.

How dare he! Tror nog ändå att det blir Evil Dead maraton i år igen, ettan en gång, tvåan tre gånger, och trean tre gånger den med. "Shop smart! Shop S-mart."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Personligen skeptisk till remaken, regisören har "erkänt" till Evil Dead fans på NYCC i år att det inte ska finnas någon humor eller Ash liknande karaktärer, utan detta var gjort att bli den äkligaste och mest chokerande och blodigaste film som släppts.

Jag tycker inte om det där med att ta bort humorn, även om originalet var obehaglig så fanns det ändå en glimt där, nu lovas vi bara blood och gore i mängder.

How dare he! Tror nog ändå att det blir Evil Dead maraton i år igen, ettan en gång, tvåan tre gånger, och trean tre gånger den med. "Shop smart! Shop S-mart."

Tja, första filmen var ganska seriös. Det som man kanske såg nån glimt av humor var nog att de var amatörer som visste om att de var amatörer. Men jag håller med annars. Göra en Remake utan Ash är helt meningslös, då kan man lika gott göra en Evil Dead 4 eller Evil Dead: [INSERT EDGY UNDER-TITLE HERE]

Try this at home!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

http://i.imgur.com/K69Pl.jpg

Madness is coming...

Stay alive.
Stay sane.
Stay tuned.

Medlem

Tror inte den nämnts det här året, men Cinemassacre har ju sin Monster Madness!

http://cinemassacre.com/category/moviereviews/monstermadness/...

Sedan, för er smartphoneanvändare, så måste jag tipsa om "Elder Signs: Omens". Mobilversion av ett gammalt brädspel som jag förstår det (Kanske det som syftas ovan?).

Inte läskigt i sig då det är brädspelaktigt, men grym musik och väldigt bra artwork blandat med sjuuuukt svårt gameplay gör att jag har fastnat för det. Kostar dock en del tyvärr, men jag tycker att det var värt det för den tiden jag fått ur det.


signatur

Videomupp

Medlem

Har någon nämnt Deadlight? Grymt zombie-lir för runt 100 kr på steam.

Medlem

På tal om spel som uppdateras med Halloween-material så har nu även Junk Jack till iOS fått just detta! Ett Terraria/Minecraft för de som inte har koll på denna riktigt charmiga titel

Medlem
Skrivet av Fargo:

Har någon nämnt Deadlight? Grymt zombie-lir för runt 100 kr på steam.

https://www.youtube.com/embed/iBX4Z3wucGc

Jag har spelat det. Det är inte läskigt, men det är iaf fyllt med en massa atmosfär.

Namnen Wayne och Parker fick mig tänka på Bruce och (Uncle) Ben för mycket, men ja, det var ett nice spel även om det var otroligt kort.

Medlem

Midnattstimmen är slagen. Spöktimmen. Det är i och för sig debattbart vad som räknas som spöktimmen och ej, men för mig personligen så inträffar den helt klart efter midnatt.

Och detta i kombination med Halloween gör att jag presenterar följande miniserie i fyra delar där jag med ett par av mina sällskapsspelande vänner tar oss igenom spelet Mansions of Madness; ett spännande äventyr i H.P. Lovecrafts fasansfulla Cthulhu-universum där man utforskar en herrgård vars mörka hemligheter kan kosta spelarna livet att försöka utforska...

ConraDargo Spelar - Mansions of Madness, avsnitt #1

Avsnitt #2 laddas upp nästa spöktimme.

Längden på resterande avsnitt kommer för övrigt att vara något kortare och ligga på 27-30 minuter vardera. I detta första avsnitt är det ju dock en hel del som behöver förklaras för att man som tittare ska kunna hänga med i vad som händer.

Medlem
Skrivet av ConraDargo:

Midnattstimmen är slagen. Spöktimmen. Det är i och för sig debattbart vad som räknas som spöktimmen och ej, men för mig personligen så inträffar den helt klart efter midnatt.

Och detta i kombination med Halloween gör att jag presenterar följande miniserie i fyra delar där jag med ett par av mina sällskapsspelande vänner tar oss igenom spelet Mansions of Madness; ett spännande äventyr i H.P. Lovecrafts fasansfulla Cthulhu-universum där man utforskar en herrgård vars mörka hemligheter kan kosta spelarna livet att försöka utforska...

ConraDargo Spelar - Mansions of Madness, avsnitt #1

https://www.youtube.com/embed/yfiJRHltjLI

Avsnitt #2 laddas upp nästa spöktimme.

Längden på resterande avsnitt kommer för övrigt att vara något kortare och ligga på 27-30 minuter vardera. I detta första avsnitt är det ju dock en hel del som behöver förklaras för att man som tittare ska kunna hänga med i vad som händer.

Wow, najs!

Nu blev jag själv sugen på att spela.

Medlem
Skrivet av Räven:
Skrivet av ConraDargo:

Midnattstimmen är slagen. Spöktimmen. Det är i och för sig debattbart vad som räknas som spöktimmen och ej, men för mig personligen så inträffar den helt klart efter midnatt.

Och detta i kombination med Halloween gör att jag presenterar följande miniserie i fyra delar där jag med ett par av mina sällskapsspelande vänner tar oss igenom spelet Mansions of Madness; ett spännande äventyr i H.P. Lovecrafts fasansfulla Cthulhu-universum där man utforskar en herrgård vars mörka hemligheter kan kosta spelarna livet att försöka utforska...

ConraDargo Spelar - Mansions of Madness, avsnitt #1

https://www.youtube.com/embed/yfiJRHltjLI

Avsnitt #2 laddas upp nästa spöktimme.

Längden på resterande avsnitt kommer för övrigt att vara något kortare och ligga på 27-30 minuter vardera. I detta första avsnitt är det ju dock en hel del som behöver förklaras för att man som tittare ska kunna hänga med i vad som händer.

Wow, najs!

Nu blev jag själv sugen på att spela.

Tack det var verkligen roligt att höra!

Grymt spel! Och grym video


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fick den här länken skickad till mig igår. Riktigt najs dokumentär! Har hunnit se hälften, men väldigt intressant än så länge om en av skräckens mästare.

http://www.snagfilms.com/films/title/lovecraft_fear_of_the_un...


signatur

Videomupp

Medlem

Hör ni? Klockan slår midnatt igen. Det betyder...

23 timmar och 36 minuter till avsnitt 3...

Skriv svar