Levla i Starcraft 2: Heart of the Swarm

Robot
Levla i Starcraft 2: Heart of the Swarm

I expansionen kommer det att löna sig att spela långa och intensiva multiplayer-matcher. Ett nytt erfarenhetssystem ska införas där spelare kan gå upp i nivå.

#starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #blizzard-entertainment


Medlem
Levla i Starcraft 2: Heart of the Swarm

Jag är lite kluven, men så länge det inte går att få en fördel i en match så antar jag att det är helt Ok.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är ju bara ett kul kompliment sålänga det bara ger kosmetiska bonusar, men bör inte ge någon faktisk fördel i spelandet.

Vilket jag tror dom förstår då det gäller ett spel som spelas som e-sport.

Medlem
Medlem

Finns i exempel WC3 och är precis som ovanstående säger bara rent kosmetiska bonusar, så why not!

Moderator | Testpilot

Som folk redan skrivit och säkert kommer skriva fler gånger så gillar jag att kunna levla i allt möjligt bara det inte ger någon speciell bonus (om det då inte är ett RPG, MMO etc).

League of Legends har du ju levels också, annat än att speciella saker låses upp vid vissa levlar (och om du inte spelar med folk som redan är högsta leveln) så möter du folk som är på DIN NIVÅ så inget blir egentligen orättvist.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Xp bonus låter lite meh i mina öron, men annars låter det som en riktigt bra grej.

Klart att långa matcher ska belönas!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så länge systemet är bättre än vad det är just nu i SC2 så får dom gärna införa det.

Medlem

Om det bara är kosmetiska saker och dylikt man får så tycker jag det är bra. Jag tror SC2 behöver en större "casualspelarbas" för att överleva som Esport när spel som LoL drar så mycket större tittarsiffror.

Medlem

vill blizzard att alla deras spel ska gå ut på att levla eller? de tänker att det är ännu en grej för att locka le casual gamer att köpa deras spel? älska.

phi
Medlem

Vad det någon som för en sekund antog att det skulle innebära obalans/orättvisa? Please, det är Blizzard och Starcraft 2 vi snackar om.

Dock helt ointressant för min del.

Medlem

JA! Men ge mig Heart of The Swarm nu Blizzard! NU! NU! NU! Jag orkar inte vänta till December - Januari!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Gillar faktiskt detta en aning.. Jag tenderar att hänga kvar på spel där man kan levla lite längre.. Speciellt på spel där man blir helt förstörd efter att ha kört en tuff runda med många close-calls..

Inaktiv

Att det bara ger kosmetiska fördelar är helt okej, vilket samtidigt gör (som skribenten nämner) att en match alltid känns som en liten vinst.

Medlem

Jag tror detta kan vara vad som krävs för att Sc ska få in lite nytt folk, är mest bara en rolig grej

Medlem
Medlem

Hm, ingen dum idé.

Inaktiv

Floffe läste så klart bara titeln och röstade nej. Men när det framgick av den kursiva texten blev det ett ja.

Men Floffe kommer inte röra SC2 och har aldrig gjort det. SC spelade han när det begav sig.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som folk redan skrivit och säkert kommer skriva fler gånger så gillar jag att kunna levla i allt möjligt bara det inte ger någon speciell bonus (om det då inte är ett RPG, MMO etc).

League of Legends har du ju levels också, annat än att speciella saker låses upp vid vissa levlar (och om du inte spelar med folk som redan är högsta leveln) så möter du folk som är på DIN NIVÅ så inget blir egentligen orättvist.

Men är det inte det ligorna är till för i starcraft? Det finns ju bronze league för sämre spelare, silver för lite bättre osv. Jag ser inte riktigt syftet med levelingen faktiskt.

Medlem

och vad får man ut av levels? inget?

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som folk redan skrivit och säkert kommer skriva fler gånger så gillar jag att kunna levla i allt möjligt bara det inte ger någon speciell bonus (om det då inte är ett RPG, MMO etc).

League of Legends har du ju levels också, annat än att speciella saker låses upp vid vissa levlar (och om du inte spelar med folk som redan är högsta leveln) så möter du folk som är på DIN NIVÅ så inget blir egentligen orättvist.

Men är det inte det ligorna är till för i starcraft? Det finns ju bronze league för sämre spelare, silver för lite bättre osv. Jag ser inte riktigt syftet med levelingen faktiskt.

Är väl mest en morot för dom som blir kvar i brons/silver/gold för att dom inte skall tröttna lika fort och känna att något händer?

Medlem

Jaha, och vad ska dessa levlar vara bra för?

Medlem

Det låter freaking awesome! ^^

Medlem

Varför skulle det inte ge fördelar? De som faktiskt kämpar för att bli hög level ska väl för fan belönas därefter?

Nej, gå ni gamlingar tillbaka till Starcraft 1, så kan vi andra som faktiskt är duktiga njuta av lite fräsiga upgrades så man kan slakta newbies online.

Medlem

Så dom lägger ner en massa tid och resurser på att fixa något som inte har någon praktisk betydelse i spelet?
Det kan dom hålla på med efter att spelet är släppt imho.

Medlem

Kul för dem som är intresserade. De som inte är intresserade kan helt enkelt skita i det hela.

Win-win situation

Medlem

Låter bra. Jag har inte lika mycket motivation som jag hade när jag var en 15-åring med assburgers och tron att jag nån dag skulle kunna vara lika bra som dem i Sydkorea, så jag tycker det här är fint.

Personligen sitter jag och tänker att det hade varit rolig med en League som inte håller koll på ens stats. En Just For Fun-League vore extra fint tack.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Låter bra. Jag har inte lika mycket motivation som jag hade när jag var en 15-åring med assburgers och tron att jag nån dag skulle kunna vara lika bra som dem i Sydkorea, så jag tycker det här är fint.

Personligen sitter jag och tänker att det hade varit rolig med en League som inte håller koll på ens stats. En Just For Fun-League vore extra fint tack.

Dom släpper Unranked Quickmatch i Heart of the Swarm, så det kommer det också. Så kommer man slippa sitta och känna att man måste vara bäst i varje ladder match.. kan prova på lite builds och slölira lite, känns som det behövs.

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av DarkZide8:

Låter bra. Jag har inte lika mycket motivation som jag hade när jag var en 15-åring med assburgers och tron att jag nån dag skulle kunna vara lika bra som dem i Sydkorea, så jag tycker det här är fint.

Personligen sitter jag och tänker att det hade varit rolig med en League som inte håller koll på ens stats. En Just For Fun-League vore extra fint tack.

Dom släpper Unranked Quickmatch i Heart of the Swarm, så det kommer det också. Så kommer man slippa sitta och känna att man måste vara bäst i varje ladder match.. kan prova på lite builds och slölira lite, känns som det behövs.

Åh, fan vad skönt! De senaste dagarna har jag haft tokmycket nostalgi-känslor över War3 och Starcraft men lusten att sätta sig ner och spela igen försvinner varje gång man tänker på hela det där "Måste Alltid Göra Ditt Bästa"-grejen som gör att man snarare låser sig i 1-2 strats istället för att orka utforska fler. Unranked Quick Match tänker jag definitivt haka på!
Då är det bara map-poolen till deras Quick FFA som ska ändras också och jag känner mig nöjd!

1
Skriv svar