Nyvariant av peka-och-klicka-liret Shadowgate kickstartas

Robot
Nyvariant av peka-och-klicka-liret Shadowgate kickstartas

Klicka dig fram genom ett gammalt slott fyllt av hemskheter och möjligheter, för att därefter dräpa den onde trollkarlen. Ja, om ursprungsskaparna får tillräckligt med kosing.

#nyhetstips, #shadowgate


Medlem
Nyvariant av peka-och-klicka-liret Shadowgate kickstartas

Känns inte riktigt som att de behöver 120 000 dollar för detta :/

Nej tack.

Medlem

IT'S A SAD THING THAT YOUR ADVENTURES HAVE ENDED HERE!!

Medlem

Hade det till NES

Medlem

Kommer Ni ihåg den underbara översättningen i NES versionen? GÄ, inte GÅ var det första man såg, men beskrivningen i ett rum var så fin med "Det står en bröst i mitten av rummet"

Medlem

Shadowgate, Déjà Vu och Uninvited.

Klassiker.

Medlem

Oj, kolla här för Shadowgate-nostalgi(frustrationer): http://www.svampriket.se/category/video/lp/sgskandal/

Det blev helt plötsligt aktuellt och är samtidigt hysteriskt roligt. Kickstartern såg för övrigt väldigt intressant ut, får hoppas på samma anda och känsla som i Legend of Grimrock.

Medlem

Jag kommer ihåg att jag dog en djävla massa i det spelet.

Medlem

Asså, det blir ju ett köp om dom nu får ihop pengarna. Det och Deja Vu på Nes var ju jävligt skoj när man var yngre


signatur
Medlem

Slä!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Var inte detta svenskt på NES-konsolen?

Medlem
Skrivet av HeadlessChild:

Var inte detta svenskt på NES-konsolen?

Jo tyvärr...

Medlem

Älskade speciellt hur de har återskapat musiken med orkesterkänsla, och samtidigt behållt licensen för NES-musiken så att man kan välja vad man vill ha!

Det första Kickstarter-projektet jag stöder!

Den nya musiken var ingen höjdare :S


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Tror det blir att ja hoppar på det tåget

Medlem

Verkar mera vara en interaktiv bok, jag är inte så mycket för att läsa.

Medlem

Mwoahaha jag hade det också till NES. Jag gillade det rätt bra vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Kommer Ni ihåg den underbara översättningen i NES versionen? GÄ, inte GÅ var det första man såg, men beskrivningen i ett rum var så fin med "Det står en bröst i mitten av rummet"

Det är i Sword of Hope man kan öppna bröst. I Shadowgate blir man slemmad.

Medlem

Nostalgi på Shadowgate till NES och den förträffliga översättningen. Minns hur creepy spelet var, och hur man ständigt dog i alla dess fällor.

MFZ
Medlem

ok, jag är väl något av en nostalgiker och spelade detta på amiga, men personligen föredrar jag den äldre grafiken framför deras 2012-remake..

detta såg ju faktiskt fördjävligt ut och varför dom behöver 120.000 dollar för projektet ställer man sig jävligt frågande inför.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

ok, jag är väl något av en nostalgiker och spelade detta på amiga, men personligen föredrar jag den äldre grafiken framför deras 2012-remake..

detta såg ju faktiskt fördjävligt ut och varför dom behöver 120.000 dollar för projektet ställer man sig jävligt frågande inför.

Underskatta inte nostalgien hos åldrade spelare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

detta såg ju faktiskt fördjävligt ut och varför dom behöver 120.000 dollar för projektet ställer man sig jävligt frågande inför.

120 000 dollar blir bara 800 000kr, vilket i Sverige skulle knappt räcka till normal lön för 1 och en halv anställd i ett år. En industrianställd i Sverige med halvbra lön kostar runt en halv miljon om året för företag med alla skatter och avgifter och lön, vete fan hur det är med sånt i USA dock så kanske kan slänga på en extra halv gubbe där. Så ska de ha folk som jobbar på spelet och får lön så är det inga stora summor de vill ha.

Och oavsettt hur mycket pengar de vill ha.... vad gör det för skillnad för DIG som betalar 15 dollar för spelet, om det är 1000 eller en miljon andra till som betalar. Det blir inte dyrare för dig....

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Nostalgi på Shadowgate till NES och den förträffliga översättningen. Minns hur creepy spelet var, och hur man ständigt dog i alla dess fällor.

Haha, jag var inte den enda alltså? Minns att jag var 5 eller 6 år gammal när jag såg min bror spelade. Blev alltid rädd för reaper/döden. Tyckte bilden var otroligt läskig av någon anledning!
http://i.ytimg.com/vi/iukcedkOKrg/0.jpg
Creepy stuff!

Medlem

Verkar grymt, såna här sköna lugna tänkarspel är ju kung. Kommer lätt köpa det då det kommer ut iaf.

Medlem

Nä. Pledga å "köp" det innan istället jocksson, det är det som är halva poängen.

Inaktiv
Skrivet av skogsvilden:

Oj, kolla här för Shadowgate-nostalgi(frustrationer): http://www.svampriket.se/category/video/lp/sgskandal/

"vi har konstaterat att det är en penis."

hahahhahahaah fyfan va roligt. Sådär är ju bara bäst att spela, tillsammans med någon o lösa klurigheter.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Älskar Shadowgate


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Pooslice:

Nostalgi på Shadowgate till NES och den förträffliga översättningen. Minns hur creepy spelet var, och hur man ständigt dog i alla dess fällor.

Haha, jag var inte den enda alltså? Minns att jag var 5 eller 6 år gammal när jag såg min bror spelade. Blev alltid rädd för reaper/döden. Tyckte bilden var otroligt läskig av någon anledning!
http://i.ytimg.com/vi/iukcedkOKrg/0.jpg
Creepy stuff!

Exakt samma sak hände för mig, bilden är fortfarande lite creepy,
Jädra barndoms minnen, sen va bröderna lite smått sadistiska xD

Inaktiv
Skrivet av tavener:

Känns inte riktigt som att de behöver 120 000 dollar för detta :/

Nej tack.

Well ingen har bett dig eller tvingat dig att betala ett öre för detta, så du hade inte ens behövt komma med din kommentar från första början.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av tavener:

Känns inte riktigt som att de behöver 120 000 dollar för detta :/

Nej tack.

Well ingen har bett dig eller tvingat dig att betala ett öre för detta, så du hade inte ens behövt komma med din kommentar från första början.

Sluta vara så bitter haha

12
Skriv svar