Medlem
Netflix?

Planen för min del var att skriva något om Netflix på min så kallade blogg men det hela kraschade då jag inte hittat tiden för att göra något de senaste dagarna. Istället tänkte jag att vi kunde prata om det i en forumtråd istället.

Någon här som testat Netflix? Är utbudet värt 79 kronor i månaden?

Inaktiv

Nja, just nu används det Lovefilm i detta huset. Du får två filmer/månad, 49kr. De skickas med posten. Blu-ray 'ingår', det blir inte dyrare än SD filmer. Med Netflix kan du se fler filmer, direkt. De är de enda fördelarna. Jag har tänkt på att flytta över till Netflix, men deras utbud är inte alls lika stort. Det är faktiskt väldigt litet.

Medlem

Jag har gratis prövotid året ut pga att jag har Spotify premium.

Tjänsten funkar bra i min mening. Spelaren känner av vilken upplösning som är bäst för ens uppkoppling och justerar om det fluktuerar. Det verkar dock inte vara möjligt att välja att köra i HD och låta spelaren buffra, utan den kör på det den tycker passar.

Utbudet är okej. Det finns många bra filmer och serier på tjänsten, men det är ändå ganska få sett till det stora hela. Serierna är överlag inte "up to date" men oftast finns det några säsonger iaf.

Medlem

Prövat lite, tycker det fungerar bra.. snabbt och bra, lätt att använda men utbudet är i klenaste laget.
Ändrar sig säkert men men..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Provade det lite snabbt igår, tycker att det är en bra tjänst. Bara att välja det man vill se och tryck play, inget strul alls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fick gratis resten av året, och har kört det mycket vid det här laget.

Funkar suveränt, jag kommar iaf köra det efter gratisperioden.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

Skitdåligt utbud men annars är det bra.

Medlem

Funkar riktigt bra, har det inbyggt i min Sony smart tv, så slipper allt krångel med sladdar mellan datorn osv. Tycker utbudet faktiskt är riktigt bra, finns några riktigt bra serie/dokumentärer som måste ses de har även en kategori med bara svenskt material (filmer ,serier, dokumentärer en mycket trevlig detalj), när det kommer till filmer är det lite sämre, då det mesta är gammalt utan något nytt, men de flesta stora filmer finns med ifall man skulle vilja se dem igen.

Som några säger, så anpassas kvaliteten efter hur snabb lina du har, du behöver aldrig oroa dig att den ska börja buffra och krångla mitt i filmen även om det tar 5-10 sek så fort du startar filmen. Över lag är det verkligen värt de futtiga 79kr/månaden utan fråga.

KoP
Medlem

Skulle kryssat i alternativet "ok" om det nu fanns.

Medlem

Har också gratis resten av året, kräver INTE spotify, bara att man går in på promotionlänken netflix.se/spotify (vet inte om den är aktiv fortfarande, men jag tror det)

Just nu är det som de andra säger lite tunnsått med material, men det växer ständigt vad jag har sett. Funkar felfritt på både PC, Xbox och ipod touch.

En bra feature är att det håller reda på vart du är i en film/serie även över olika enheter, så man kan börja titta på PC, och måste iväg eller nått så kan man fortsätta titta på sin telefon utan att behöva spola o trixa


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tycker det är helt okej. Visst, det är inte dom senaste avsnitten eller filmerna, men jag tycker ändå att det är relativt nytt material. Bra tjänst för att slötitta på något när TVn inte duger. Lär nog fortsätta betala när min gratisperiod har gått ut. 79kr/mån är ju ändå inte så farligt.

Medlem

Tycker tjänsten fungerar kanon. Kör den via appen på Playstation 3 vid TVn. HD matrialet ser riktigt bra ut och 5.1 ljudet likaså. Via fiber så flyter det hela på utan några buffringar på högsta kvalité hela tiden. Skönt med barn sektionen också då sonen har massor han vill se(stort utbud där).
Snabbt, smidigt och enkelt. Har även testat på min laptop på jobbet, och även där så ser det bra ut bildkvalitéts mässigt och flyter på bra, dock med den låga bandbredden vi har där så autokorrigerar Netflix per automatik ner kvalitén lite. Vilket i sig är en mycket bra funktion när man inte har tillräckligt med bandbredd för X-treme som man har hemma.
Det som är negativt just nu är självklart utbudet. Alltså det är inget litet utbud för att vara en så pass nylanserad tjänst. Det är mycket bra filmer, både äldre och lite nyare. Serierna har oftast flera säsonger men är inte up to date som några redan skrivit här. Men antar att de lägger in de nyare episoderna så fort de får för utgivaren av serierna?
79kr för en så pass stabil tjänst är för mig ett fynd i sig. Jag hoppas dock att de kommer kunna matcha sitt utbud mot tex, Cmore play mfl när det gäller nyare filmer. Så att det inte stagnerar med låt oss säga för gamla filmer som jag tycker Voddler gjorde när jag testade den tjänsten för länge sedan.
Så jag kommer helt klart bli en betalande kund när gratis perioden är över, iallafall för att se hur ofta de fyller på med filmer/serier. Men som det ser ut just nu är jag väldigt positiv, mer sådant här!


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Bra skrivet StarCrow!

Vad jag läst så kommer utbudet absolut att fyllas på allt eftersom. Annars vore de ju praktiskt taget automatiskt omkull-körda.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Prexun:

Nja, just nu används det Lovefilm i detta huset. Du får två filmer/månad, 49kr. De skickas med posten. Blu-ray 'ingår', det blir inte dyrare än SD filmer. Med Netflix kan du se fler filmer, direkt. De är de enda fördelarna. Jag har tänkt på att flytta över till Netflix, men deras utbud är inte alls lika stort. Det är faktiskt väldigt litet.

Kostar deras streamingtjänst bara 49 kronor/månad eller gäller det bara de två filmer man får per månad?

Skrivet av Fevolas:

Jag har gratis prövotid året ut pga att jag har Spotify premium.

Tjänsten funkar bra i min mening. Spelaren känner av vilken upplösning som är bäst för ens uppkoppling och justerar om det fluktuerar. Det verkar dock inte vara möjligt att välja att köra i HD och låta spelaren buffra, utan den kör på det den tycker passar.

Utbudet är okej. Det finns många bra filmer och serier på tjänsten, men det är ändå ganska få sett till det stora hela. Serierna är överlag inte "up to date" men oftast finns det några säsonger iaf.

Jag gillar också att den ställer in så att internetuppkopplingen klarar av att streama filmen utan buffring. Då jag mestadels använt mig av WiFi utan gräns så har jag inte haft några problem med att komma upp i bästa kvalité och därmed gillar jag funktionen, men ditt problem kanske kan lösas genom att (på PC) gå in på "Ditt konto" och sedan "Hantera videokvalitét". Om du väljer "1GB till 2.3 GB i timmen" där kanske tjänsten slutar välja själv beroende på uppkopplingen.

Skrivet av Mytacism:

Prövat lite, tycker det fungerar bra.. snabbt och bra, lätt att använda men utbudet är i klenaste laget.
Ändrar sig säkert men men..

Jag håller med om att utbudet inte är det bästa och en filmälskare kanske vill ha de allra senaste filmerna, men för mig finns flertalet filmer jag aldrig sett tillgänliga på Netflix. Om jag bara kollar på utbudet känns det väl inte så bra, men om jag kollar på priset därefter känns det ganska billigt ändå. Om jag skulle köpt alla filmer och TV-serier jag sett på Netflix på runt 12 dagar, då skulle priset bli mycket högre än 79 kronor. Tror inte att ett företag har råd att erbjuda de allra senaste filmerna om tjänsten bara kostar 79 kronor/månad.

Skrivet av Neatherblade:

Provade det lite snabbt igår, tycker att det är en bra tjänst. Bara att välja det man vill se och tryck play, inget strul alls.

Jag håller med, enkel och snabbt går det.

Skrivet av Stag:

Fick gratis resten av året, och har kört det mycket vid det här laget.

Funkar suveränt, jag kommar iaf köra det efter gratisperioden.

Jag är inte helt säker på det, men jag tror jag kommer prenumerera på tjänsten också.

Skrivet av phi:

Skitdåligt utbud men annars är det bra.

Inte så jättedåligt för en nylanserad tjänst. Sen tror jag att när gratisperioderna är slut (Den ena gratisperioden på en månad och den andra gratisperioden till slutet av året.) kommer Netflix berätta om några TV-serier och filmer som kommer till tjänsten, allt för att locka oss över att betala.

Skrivet av Xixor:

Funkar riktigt bra, har det inbyggt i min Sony smart tv, så slipper allt krångel med sladdar mellan datorn osv. Tycker utbudet faktiskt är riktigt bra, finns några riktigt bra serie/dokumentärer som måste ses de har även en kategori med bara svenskt material (filmer ,serier, dokumentärer en mycket trevlig detalj), när det kommer till filmer är det lite sämre, då det mesta är gammalt utan något nytt, men de flesta stora filmer finns med ifall man skulle vilja se dem igen.

Som några säger, så anpassas kvaliteten efter hur snabb lina du har, du behöver aldrig oroa dig att den ska börja buffra och krångla mitt i filmen även om det tar 5-10 sek så fort du startar filmen. Över lag är det verkligen värt de futtiga 79kr/månaden utan fråga.

De flesta stora TV-serierna och filmerna finns absolut med, dock är de några år gamla. Tror inte att Netflix kommer "komma ikapp" utan snarare när vi är på år 2015 kommer gamla filmer från 2012 rulla in på tjänsten.

Skrivet av KoP:

Skulle kryssat i alternativet "ok" om det nu fanns.

Jag får ursäkta för att min omröstning inte blev sådär jättebra.

Skrivet av Zymac:

Har också gratis resten av året, kräver INTE spotify, bara att man går in på promotionlänken netflix.se/spotify (vet inte om den är aktiv fortfarande, men jag tror det)

Just nu är det som de andra säger lite tunnsått med material, men det växer ständigt vad jag har sett. Funkar felfritt på både PC, Xbox och ipod touch.

En bra feature är att det håller reda på vart du är i en film/serie även över olika enheter, så man kan börja titta på PC, och måste iväg eller nått så kan man fortsätta titta på sin telefon utan att behöva spola o trixa

Tror att "Spotifyerbjudandet" har gått ut.

Jag har testat på PC, android och Playstation 3. Tänkte testa på Playstation Vita men har inte hittat det på den. Står ju att det finns men verkar inte som det, eller är det jag som letar dåligt.

Skrivet av Bojkott:

Tycker det är helt okej. Visst, det är inte dom senaste avsnitten eller filmerna, men jag tycker ändå att det är relativt nytt material. Bra tjänst för att slötitta på något när TVn inte duger. Lär nog fortsätta betala när min gratisperiod har gått ut. 79kr/mån är ju ändå inte så farligt.

Absolut, 79 kronor är ju förmodlingen också billigare än att ha ett kanalpaket på TVn. Om man jämför blir det nog inte så farligt dyrt.

Skrivet av StarCroW:

Tycker tjänsten fungerar kanon. Kör den via appen på Playstation 3 vid TVn. HD matrialet ser riktigt bra ut och 5.1 ljudet likaså. Via fiber så flyter det hela på utan några buffringar på högsta kvalité hela tiden. Skönt med barn sektionen också då sonen har massor han vill se(stort utbud där).
Snabbt, smidigt och enkelt. Har även testat på min laptop på jobbet, och även där så ser det bra ut bildkvalitéts mässigt och flyter på bra, dock med den låga bandbredden vi har där så autokorrigerar Netflix per automatik ner kvalitén lite. Vilket i sig är en mycket bra funktion när man inte har tillräckligt med bandbredd för X-treme som man har hemma.
Det som är negativt just nu är självklart utbudet. Alltså det är inget litet utbud för att vara en så pass nylanserad tjänst. Det är mycket bra filmer, både äldre och lite nyare. Serierna har oftast flera säsonger men är inte up to date som några redan skrivit här. Men antar att de lägger in de nyare episoderna så fort de får för utgivaren av serierna?
79kr för en så pass stabil tjänst är för mig ett fynd i sig. Jag hoppas dock att de kommer kunna matcha sitt utbud mot tex, Cmore play mfl när det gäller nyare filmer. Så att det inte stagnerar med låt oss säga för gamla filmer som jag tycker Voddler gjorde när jag testade den tjänsten för länge sedan.
Så jag kommer helt klart bli en betalande kund när gratis perioden är över, iallafall för att se hur ofta de fyller på med filmer/serier. Men som det ser ut just nu är jag väldigt positiv, mer sådant här!

Vad kostar Cmore play?

Skrivet av Stag:

Bra skrivet StarCrow!

Vad jag läst så kommer utbudet absolut att fyllas på allt eftersom. Annars vore de ju praktiskt taget automatiskt omkull-körda.

Som jag skrev tidigare får vi nog höra om ett antal nya TV-serier (och säsonger) samt filmer när vi klarat oss från undergången år 2012 och året 2013 uppenbarat sig.

Skribent

Någon som haft roligt med "tummen ner" knappen ser jag.

Iaf jag har kollat in netflix litegrann men jag kör på viaplay. Viaplay är inte överdrivet bra heller men jag har det p.g.a. sporten, rent generellt tror jag Netflix är ett bättre alternativ gällande film/tv.

Medlem

Dåligt att det inte finns kapitel (iaf inte på Xbox360) och att man inte kan stänga av undertexten (också på 360)

Medlem

Vad är det för jävla idiot som neggar alla komentarer?

Edit: -som uppenbarligen sitter med 2 konton/ipadresser eftersom många har fått -2 och jag har svårt att tro att 2 helt olika personer får för sig att negga samma inlägg** helt random.

**inlägg som helt saknar laddning bör tilläggas.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Alko:

Dåligt att det inte finns kapitel (iaf inte på Xbox360) och att man inte kan stänga av undertexten (också på 360)

Jag tror det finns kapitel på vissa saker, som "Americas funniest home videos" där ett program är uppdelat i tre-fyra delar. Finns kanske någon film som är uppdelat så också. Beror nog på hur "skaparna" av filmen valt det ska vara.

Sen fungerar det att ta bort undertexten på playstation 3, så med största sannolikhet går det att göra på xbox 360 också. På PS3 går du bara in på menyn "ljud och undertexter" som finns på alla filmer och TV-serier, samma ställe där man trycker "spela upp". Vid texten "undertexter" finns också "inga", den du vill välja om du inte vill ha undertext.

Ett fint stavfel där också, står "liud" istället för "ljud" där man väljer vilket ljud det ska vara.

Medlem
Skrivet av Alko:

Dåligt att det inte finns kapitel (iaf inte på Xbox360) och att man inte kan stänga av undertexten (också på 360)

Undertexter går att stänga av, bara att trycka på någon knapp på kontrollen medan du tittar och sen får du en meny. Kommer inte ihåg exakt vad det heter men nånting med undertexter/ljud.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En sak jag verkligen saknar och som jag tycker verkligen behövs. Är en "Titta på senare"-funktion. En liten funktion men ack så viktigt och bra. Hoppas Netflix fixar det inom kort.

Inaktiv

Tyckte först det var helt sämst då utbudet är så gammalt, men har nu ändrat mig. Utbudet är fortfarande gammalt men tjänsten i sig är suveränt. Extra bra blir det att om man kollar en stund på en film via datorn, så kan man sen sätta sig vid tvn o ps3an för att se vidare. För att därefter avsluta rullen på bussen till jobbet eller whatnot.

Kollar lite på något varje dag, så jag gillar det starkt. Men dom saknar helt klart det senaste, vilket är synd, annars hade iaf jag aldrig behövt snegla åt en annan tjänst.

Medlem

Som filmälskare är det såklart någonting som jag kommer använda en hel del. 79 kr är verkligen ingenting med tanke på hur många filmer som erbjuds. Utbudet är inte den bästa just nu, men den kommer bara växa med tiden.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

de kör med ms silverlight så finns inget stöd för linux (dock chrome, ps3 osv) så jag kommer skippa denna tillsvidare.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Alko:

Dåligt att det inte finns kapitel (iaf inte på Xbox360) och att man inte kan stänga av undertexten (också på 360)

Undertexter går att stänga av, bara att trycka på någon knapp på kontrollen medan du tittar och sen får du en meny. Kommer inte ihåg exakt vad det heter men nånting med undertexter/ljud.

Nej! Man får upp menyn, men man kan INTE välja <ingen undertext> jag har provat, måååånga gånger!

Medlem
Skrivet av Alko:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Alko:

Dåligt att det inte finns kapitel (iaf inte på Xbox360) och att man inte kan stänga av undertexten (också på 360)

Undertexter går att stänga av, bara att trycka på någon knapp på kontrollen medan du tittar och sen får du en meny. Kommer inte ihåg exakt vad det heter men nånting med undertexter/ljud.

Nej! Man får upp menyn, men man kan INTE välja <ingen undertext> jag har provat, måååånga gånger!

För mig verkar det helt och hållet bero på vad jag tittar på. Vissa filmer/serier/etc. har funktionen att stänga av texten, andra inte. De stand-ups jag tittat på kan jag stänga av texten på, vad jag kommer ihåg nu. (Också på 360)

Medlem

Några serier jag tycker är värda att se på Netflix:
The Walking Dead (säsong 1 finns).
Ducktales (21 avsnitt finns).
Taken (snart är väl Taken 2 ute på bio?).
På andra sidan häcken (för oss barnsliga).
Fåret Shaun (för oss ännu mer barnsliga).

Medlem

Är inne på min andra prov-period nu men har haft ett uppehåll på några veckor ifrån det. och jag måste erkänna att jag har saknat den ibland. Visst allt kanske inte passar mig där men helt klart värt 79kr i månaden. Med tanke på att ett par dvd - filmer kostade ca 60kr dygnet att hyra för 5-10 år sedan. Som flera personer sagt innan så utökas ju utbudet hela tiden.
Jag änvänder det på PS3 och tycker det fungerar klockrent där.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Måste bara tipsa om en sak... Om man skulle tycka att utbudet på svenska Netflix är lite svagt, finns det en plugin till Chrome och Firefox som jag antar fungerar som nån sorts proxy, där du får tillgång till USAs utbud. Tjänsten heter Mediahint (https://mediahint.com/), är gratis och har hittills fungerat felfritt för mig iallafall. Kan inte tro att det skulle vara olagligt på nåt sätt, men frågan är om den kommer fungera länge till. Misstänker att Netflix själva kanske inte är så glada i det!

Medlem
Skrivet av abstract11:

Måste bara tipsa om en sak... Om man skulle tycka att utbudet på svenska Netflix är lite svagt, finns det en plugin till Chrome och Firefox som jag antar fungerar som nån sorts proxy, där du får tillgång till USAs utbud. Tjänsten heter Mediahint (https://mediahint.com/), är gratis och har hittills fungerat felfritt för mig iallafall. Kan inte tro att det skulle vara olagligt på nåt sätt, men frågan är om den kommer fungera länge till. Misstänker att Netflix själva kanske inte är så glada i det!

Bah tittade precis in i tråden för att tipsa om den

Tror inte Netflix bryr sig sålänge man betalar, det är ju universiella konton man har, om man är ute och reser (fysiskt eller via en proxy/DNS) så får man ju upp en ruta som påpekar att utbudet ändras då man är "traveling with netflix"

De som kan ha nått att säga om det är ju filmindustrin, Då dom inte kan få in multipla licenspengar för att göra något tillgängligt i flera regioner.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Aha låter bra, då ska jag "ut o resa" med min dator direkt o för alltid..

Tycker det svenska utbudet inte fylls på, så får fixa det med proxyn så länge då. Har redan sett allt jag vill ha under gratisperioden o det känns ju lite meh.

Som konkurrent kan jag tipsa om viaplay, fungerar fint o en månads gratis prov utan att man binder sig (om man avslutar innan dvs). Inget stort utbud alls, men dom har istället nya filmer i sitt sortiment, o en massa svensk tv.

12
Skriv svar