Öppen beta av Mechwarrior Online på måndag

Robot
Öppen beta av Mechwarrior Online på måndag

Den framskjutna testfasen har nu fått en bestämd startdag. Dags för robotmörsande.

#piranha-games, #mechwarrior-online


Medlem
Öppen beta av Mechwarrior Online på måndag

Min personliga upplevelse av mechwarrior online är: Kul för dem som orkar sätta in sig i det.
Personligen inte min grej

Medlem

det tog sin tid!

Medlem

Är en mech-nörd och har kört en del, men tycker inte att det har varit värt investeringen hittills. Tycker det är otroligt enformigt efter några matcher med samma gamla banor hela tiden och ett enda gamemode. I public är det ingen som helst taktik, utan lagen bara springer ut och skjuter på varandra tills ena sidan vinner. Sen disconnectas alla, man letar efter en ny match och gör samma sak igen och igen.

Skulle tänka mig att de som gillar World of Tanks skulle gilla detta, då det är precis samma upplägg och gameplay.

Grafiken är okej, och de har lagt ner mycket arbete på själva mecharna, men tycker fortfarande att det är väldigt fattigt på innehåll.

Så som free-to-play-spel är det okej, men skulle inte rekommendera att betala för det.

Medlem

Cicadas i den senaste patchen med
Dual-heatsinks, Ferro-Fibrous Armor plates (lite extra skydd, men tar upp plats internt) Endo-Steel structure (väger mindre, men tar upp plats internt) och lite annat smått och gott!

Medlem

Trodde att Hawken var det nya Mech, men det är tydligen två skillda spel.
Ingen förhandstitt på www.playhawken.com ?

Medlem

De flesta är ganska överens om att spelet inte är redo för öppen beta. Det är buggigt som få, inklusive en enorm minnesläcka som gör det ospelbart om man inte startar om spelet varannan match eller så, beroende på hur mycket minne man har, och stänger man ner spelet så låser det sig och man måste använda ctrl alt delete. När man väl spelar så är det oerhört mycket grind, ganska enformigt och märkliga implementeringar av sådana saker som radar. Man kan stå och titta på en fiendemech som skjuter för fullt utan att den kommer upp på radarn så man kan skjuta långdistansmissiler, medan man andra gånger får upp mechar på radarn och kan skjuta på dem med tidigare nämnda LRM's genom hus och berg, vilket gör tech så som C3, TAG och NARC ganska överflödiga.

I grund och botten så är det ett World of Tanks med mechar istället för stridsvagnar. Som tur är så finns Mechwarrior: Living Legends istället så jag kan få min battletech-fix på annat håll. Jag tycker synd om folk som köpt founders pack för över tusenlappen.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

I grund och botten så är det ett World of Tanks med mechar istället för stridsvagnar.

Håller med där. Har du spelat det ena så behöver du inte testa det andra. Har du inte provat något av dem så spela det som tilltalar mest.

Medlem
Skrivet av timmyyeah:

Trodde att Hawken var det nya Mech, men det är tydligen två skillda spel.
Ingen förhandstitt på www.playhawken.com ?

Det är absolut inte samma spel.

Hawken= COD fast i "mechas" dvs TDM och supersnabba mechs med jumpjets etc, och dör du så respawnar du.

Inte riktigt något för mig, men finns säkert andra som tycker om det hehe.

Skrivet av Fetrik Snubbe:
Skrivet av Darkseed:

I grund och botten så är det ett World of Tanks med mechar istället för stridsvagnar.

Håller med där. Har du spelat det ena så behöver du inte testa det andra. Har du inte provat något av dem så spela det som tilltalar mest.

Kan både hålla med men ändå inte.

MechWarrior har funnits bra längre än WoT, och hade MP "back in the day" med 56k modem.

Men ja, WoT och MWO är "lika" I vissa aspekter utav spelsättet osv.
Men fortfarande stor skillnad på titlarna

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av Fetrik Snubbe:
Skrivet av Darkseed:

I grund och botten så är det ett World of Tanks med mechar istället för stridsvagnar.

Håller med där. Har du spelat det ena så behöver du inte testa det andra. Har du inte provat något av dem så spela det som tilltalar mest.

Kan både hålla med men ändå inte.

MechWarrior har funnits bra längre än WoT, och hade MP "back in the day" med 56k modem.

Men ja, WoT och MWO är "lika" I vissa aspekter utav spelsättet osv.
Men fortfarande stor skillnad på titlarna

Har givetvis aldrig påstått att det skulle vara en ren kopia med generiska mechar istället för stridsvagnar. Jag har spelat Mechwarrior sedan tvåan i min ungdom, när man åkte på LAN i någon skola och satt och spelade netmech, så jag kan dess historia. Tyvärr så har de hämtat väldigt mycket av själva upplägget från WoT. Jag skulle gärna vilja att MWO vore det bästa sedan skivat bröd, men så ser det tyvärr inte ut i nuläget. Tänker hålla koll på spelet och se om det utvecklas åt ett bättre håll framöver, men jag tänker inte hålla andan och hoppas. Tills dess så finns som sagt MWLL.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Farris:
Skrivet av Fetrik Snubbe:
Skrivet av Darkseed:

I grund och botten så är det ett World of Tanks med mechar istället för stridsvagnar.

Håller med där. Har du spelat det ena så behöver du inte testa det andra. Har du inte provat något av dem så spela det som tilltalar mest.

Kan både hålla med men ändå inte.

MechWarrior har funnits bra längre än WoT, och hade MP "back in the day" med 56k modem.

Men ja, WoT och MWO är "lika" I vissa aspekter utav spelsättet osv.
Men fortfarande stor skillnad på titlarna

Har givetvis aldrig påstått att det skulle vara en ren kopia med generiska mechar istället för stridsvagnar. Jag har spelat Mechwarrior sedan tvåan i min ungdom, när man åkte på LAN i någon skola och satt och spelade netmech, så jag kan dess historia. Tyvärr så har de hämtat väldigt mycket av själva upplägget från WoT. Jag skulle gärna vilja att MWO vore det bästa sedan skivat bröd, men så ser det tyvärr inte ut i nuläget. Tänker hålla koll på spelet och se om det utvecklas åt ett bättre håll framöver, men jag tänker inte hålla andan och hoppas. Tills dess så finns som sagt MWLL.

Nej menade inte att du påstod det hehe.
Och somsagt, vissa aspekter är i princip samma, och de har "kopierat" lite från WoT, det som jag blev mest besviken över dock, var att Heat-Managment i princip inte existerar, men men.

Fortfarande ett Kul spel, och senaste patchen de släppte la ju till Daul-heatsinks och lite annat somsagt, är kul att dra några matcher då och då

Förhoppningsvis så kommer de med lite mer schyssta patcher under utevcklingen:)

Medlem

Spelet kommer bli Epic awesome när d har implementerat allt d tänkt sig vid den riktiga launchen

Medlem
Skrivet av Stingshot:

Spelet kommer bli Epic awesome när d har implementerat allt d tänkt sig vid den riktiga launchen

Och det är ?

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Stingshot:

Spelet kommer bli Epic awesome när d har implementerat allt d tänkt sig vid den riktiga launchen

Och det är ?

Om ca 1 år give or take några månader

Medlem

Fy faaaan vilken besvikelse..

1
Skriv svar