Miyamoto: nästa Zelda kan skapas i Texas

Robot
Miyamoto: nästa Zelda kan skapas i Texas

Nintendo-legendaren Shigeru Miyamoto utesluter inte att Texas-baserade spelhuset Retro Studios skulle kunna få göra ett Zelda-spel åt företaget i framtiden.

#nintendo, #retro-studios


Inaktiv
Miyamoto: nästa Zelda kan skapas i Texas

Jag tror att det blir väldigt svårt. Medtroid prime var en omstart för metroid, de första spelen i 3D. Så antingen så skulle de göra ett Zelda-spel efter nintendos form eller så skulle det göra nått nyskapande och det senare skulle inte tas emot bra (windwaker, någon?)

Så antingen skulle de göra ett bra nyskapande spel som tas emot dåligt av gamla konservativa zelda-spelare eller så gör de en nintendoklon och då spelar de ingen roll vem som gör den så länge den är så superb som man kan förvänta sig av nintendo.

Medlem

Jag tror att Zela serien skulle må bra av lite nya idér. De är alla bra som de är men samma sak skulle jag kunna säga om Super Metroid och sedan så fick vi Metroid Prime.

En ny synvinkel på Zeldas design utan att slackta det som gör dem bra tror jag skulle kunna ge oss något nytt, fräsht och riktigt coolt.

Medlem

Det hade varit grymt med en mer mogen remake på Ocarina of Time, i stil med den som dom gjorde till Metroid Prime till Gamecube.

Medlem

Gillade vad de gjorde med Donkey Kong Returns. Väldigt kapabel spelstudio, tror det kan bli häftigt om de får chansen!

Medlem

Om det skulle bli en remake så skulle jag nästan vara mer nyfiken på en till Zelda III, vilket i mitt tycke fortfarande är det bästa.

Medlem

Coolt. Om de fixar en mindre förutsägbar story och upplägg så är jag med.

Medlem

Sounds fun!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Retro Studios kan ge Zelda den inovation serien behöver!

Medlem
Skrivet av abflex:

Jag tror att det blir väldigt svårt. Medtroid prime var en omstart för metroid, de första spelen i 3D. Så antingen så skulle de göra ett Zelda-spel efter nintendos form eller så skulle det göra nått nyskapande och det senare skulle inte tas emot bra (windwaker, någon?)

Så antingen skulle de göra ett bra nyskapande spel som tas emot dåligt av gamla konservativa zelda-spelare eller så gör de en nintendoklon och då spelar de ingen roll vem som gör den så länge den är så superb som man kan förvänta sig av nintendo.

Va? Wind Waker var/är ett grymt spel. De egentliga klagomålen jag har hört var om grafiken och främst från folk som tyckte att alla konsolspel skulle se ut som Halo. Själv är det bara triforcejakten jag kan klaga på.

Fler Zelda is klass med WW säger jag!

Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av abflex:

Jag tror att det blir väldigt svårt. Medtroid prime var en omstart för metroid, de första spelen i 3D. Så antingen så skulle de göra ett Zelda-spel efter nintendos form eller så skulle det göra nått nyskapande och det senare skulle inte tas emot bra (windwaker, någon?)

Så antingen skulle de göra ett bra nyskapande spel som tas emot dåligt av gamla konservativa zelda-spelare eller så gör de en nintendoklon och då spelar de ingen roll vem som gör den så länge den är så superb som man kan förvänta sig av nintendo.

Va? Wind Waker var/är ett grymt spel. De egentliga klagomålen jag har hört var om grafiken och främst från folk som tyckte att alla konsolspel skulle se ut som Halo. Själv är det bara triforcejakten jag kan klaga på.

Fler Zelda is klass med WW säger jag!

WW är ju asgrymt, grafiken har en charm likt inget annat spel.
Coolaste delen med spelet är hur mycket det fokuserade på utforskande istället för att peka vars du ska näst.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av abflex:

Jag tror att det blir väldigt svårt. Medtroid prime var en omstart för metroid, de första spelen i 3D. Så antingen så skulle de göra ett Zelda-spel efter nintendos form eller så skulle det göra nått nyskapande och det senare skulle inte tas emot bra (windwaker, någon?)

Så antingen skulle de göra ett bra nyskapande spel som tas emot dåligt av gamla konservativa zelda-spelare eller så gör de en nintendoklon och då spelar de ingen roll vem som gör den så länge den är så superb som man kan förvänta sig av nintendo.

Va? Wind Waker var/är ett grymt spel. De egentliga klagomålen jag har hört var om grafiken och främst från folk som tyckte att alla konsolspel skulle se ut som Halo. Själv är det bara triforcejakten jag kan klaga på.

Fler Zelda is klass med WW säger jag!

WW är ju asgrymt, grafiken har en charm likt inget annat spel.
Coolaste delen med spelet är hur mycket det fokuserade på utforskande istället för att peka vars du ska näst.

Avstod länge från detta lir, pga ozeldigheten, tji fick jag när jag insåg att jag inte hade några andra spel kvar i serien och var "tvungen" att spela det för att få mer. SUVERÄNT bra spel, och trots grafiken så är det väldigt true mot arvet! imo


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Inaktiv
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av abflex:

Jag tror att det blir väldigt svårt. Medtroid prime var en omstart för metroid, de första spelen i 3D. Så antingen så skulle de göra ett Zelda-spel efter nintendos form eller så skulle det göra nått nyskapande och det senare skulle inte tas emot bra (windwaker, någon?)

Så antingen skulle de göra ett bra nyskapande spel som tas emot dåligt av gamla konservativa zelda-spelare eller så gör de en nintendoklon och då spelar de ingen roll vem som gör den så länge den är så superb som man kan förvänta sig av nintendo.

Va? Wind Waker var/är ett grymt spel. De egentliga klagomålen jag har hört var om grafiken och främst från folk som tyckte att alla konsolspel skulle se ut som Halo. Själv är det bara triforcejakten jag kan klaga på.

Fler Zelda is klass med WW säger jag!

Jag älskar WW men det jag menade var att det fick kritik för att det inte höll sig till gamla normer.

Medlem

Minns jag inte helt fel så var folk väldigt skeptiska till Metroid Prime när det kom då det skulle vara i förstaperson och allt.

Men se hur det gick


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av abflex:

Jag älskar WW men det jag menade var att det fick kritik för att det inte höll sig till gamla normer.

Det måste väl ändå varit hyfsat få som spelade WW och sedan uttryckte sig kritiskt, men jag är inte så inne i hardcore Zeldakretsar så jag vet inte hur tongångarna gick där. Lite mer precist, vilka normer var det som bröts egentligen?

Inaktiv
Skrivet av f0qnax:

Det måste väl ändå varit hyfsat få som spelade WW och sedan uttryckte sig kritiskt, men jag är inte så inne i hardcore Zeldakretsar så jag vet inte hur tongångarna gick där. Lite mer precist, vilka normer var det som bröts egentligen?

Jag tror att de flesta reagerade på var det grafiska.
Sen kommer jag ihåg att många tyckte att det var barnsligt. Vilket antagligen beror på både grafiken men man måste också komma ihåg att det förra Zelda-spelet var Majora's Mask som är var otroligt mörkt och stundtals väldigt sorgligt.

Jag tror att de är de sakerna som fick folk från att låta bli att ta det till sig. Men de flesta som har spelat det verkar ha en positiv inställning. Men jag måste erkänna att det var lite av ett antiklimax, först får vi Ocarina of Time och sedan Majora's Mask (som enligt mig är det bästa Zelda-spelet någonsin) det var väldigt svårt att toppa de titlarna och det är aldrig roligt med en "uppföljare" som är sämre än förra delen.
Samma sak med Skyward Sword, jag blev lite besviken på det för jag tyckte att Twilight Princess var mycket bättre.

EDITS: jefla BBcode

Medlem

Zelda-serien behöver nya utvecklare som kan föra in lite nytt tänk i spelen. Retro Studios gjorde underverk med Metroid-serien så tanken att låta dom få knåpa på nästa Zelda-spel gör mig nästan lite trång i byxan

Jag var för övrigt en av dom som inte blev så imponerad av Ocarina of Time. Mest för att jag ogillade världens uppbyggnad med alltför stora och öde Hyrule Field i mitten. WW var riktigt kul. Långtråkigt med alltför långa seglarsträckor men riktigt riktigt schyssta dungeons. Twilight Princess älskar jag också. Skyward Sword har jag ännu inte testat, verkar intressant. Ska skaffa och spela i mån av tid.

1
Skriv svar