Nintendo: Europa och Australien sämst på nedladdat

Robot
Nintendo: Europa och Australien sämst på nedladdat

De japanska och nordamerikanska spelarna köper mer spel och prylar digitalt, åtminstone när det gäller 3DS-produkter.

#new-super-mario-bros-2


Medlem
Nintendo: Europa och Australien sämst på nedladdat

vi har ju trots allt mest skatt så ja?

i Australien kostar ett spel 75-80 Amerikanska Dollar.. varför skulle folk köpa spel där egentligen?

Medlem

Man är ju bra dum om man köper något digitalt till Nintendos konsoler, då man inte ens kan ha ett riktigt konto som allt blir bundet till..

Inaktiv

I sverige tillkommer det väll någon extra moms på onlineköp?

Medlem

Som folk säger, det är ju knappast så att vi inte köper spel digitalt i europa (eller australien). Vi gör det bara inte till någon utav Nintendos konsoller. Fixar de till sin onlineshop för Wii U så ska du se att det blir ändring på det.

Medlem

Jag var faktiskt sugen på att köpa NSMB2 via onlinebutiken i 3DS, som kostar 419kr. Men det gick ju såklart inte att betala det direkt med t.ex. visa, utan man måste lägga till pengar till sitt konto på konsolen först, som bara går att göra i storleksordningarna 100, 200 och 300kr... Det hela blev ganska omgående totalt ointressant.

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Jag var faktiskt sugen på att köpa NSMB2 via onlinebutiken i 3DS, som kostar 419kr. Men det gick ju såklart inte att betala det direkt med t.ex. visa, utan man måste lägga till pengar till sitt konto på konsolen först, som bara går att göra i storleksordningarna 100, 200 och 300kr... Det hela blev ganska omgående totalt ointressant.

Jag är ganska säker på att man kan betala det exakta priset. Jag har i alla fall gjort det med dlc till Final Fantasy Theatrhythm.

Medlem
Skrivet av TheMaggot:

Jag är ganska säker på att man kan betala det exakta priset. Jag har i alla fall gjort det med dlc till Final Fantasy Theatrhythm.

Kollade en gång till nu och ser att det finns ett till alternativ om man väljer "add funds" direkt efter att ha valt önskat spel (required amount only). Missade det förut, tack!

När jag provade första gången så blev jag nog förvirrad av att det enda valet var "add funds" och att man var tvungen att gå vidare där för att kunna välja exakt summa, istället för en separat knapp direkt. Då gick jag tillbaka till huvudmenyn istället, och där finns ju bara 100, 200 och 300kr att välja.

Medlem

kan ju bero på att spelen är dyrare i 3dsens online butik än i butik. så finns ingen anledning att köpa online.

Medlem

Nu har jag inget 3DS så jag har inte superbra koll på läget men har inte japan och usa större utbud än europa ? Jag vet att tidigare har det varit så att det släppts titlar i usa som inte kom till europa för NDS vilket inte var något större problem eftersom den är regionsfri vilket 3DS inte är.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

De kanske inte ska ha överpris i sin online shop? De borde ta en titt på psvita spelen på psn store.(dock inte PS3!!!)

Medlem

Hur kan en digital kopia kosta lika mycket som en producerad ? varken produktion, leverans eller massa avtal med underleverantörer behövs.

Är ju enbart för att man är van att ett spel kostar vad det kostar.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Hur kan en digital kopia kosta lika mycket som en producerad ? varken produktion, leverans eller massa avtal med underleverantörer behövs.

Är ju enbart för att man är van att ett spel kostar vad det kostar.

Det är väl för att digitala inte ska konkurerra ut vanliga dito.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Nintendo=sämst på nedladdat

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Jag var faktiskt sugen på att köpa NSMB2 via onlinebutiken i 3DS, som kostar 419kr. Men det gick ju såklart inte att betala det direkt med t.ex. visa, utan man måste lägga till pengar till sitt konto på konsolen först, som bara går att göra i storleksordningarna 100, 200 och 300kr... Det hela blev ganska omgående totalt ointressant.

Samma sak för Playstation Store, tyvärr. Inte en dealbreaker direkt, men helt klart störande.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av Mr. A:

Jag var faktiskt sugen på att köpa NSMB2 via onlinebutiken i 3DS, som kostar 419kr. Men det gick ju såklart inte att betala det direkt med t.ex. visa, utan man måste lägga till pengar till sitt konto på konsolen först, som bara går att göra i storleksordningarna 100, 200 och 300kr... Det hela blev ganska omgående totalt ointressant.

Samma sak för Playstation Store, tyvärr. Inte en dealbreaker direkt, men helt klart störande.

Nej, på PS Store dras den exakta summan som spelet kostar direkt vid köp. Det är bara när man fyller på den virtuella plånboken manuellt som det är fasta prisnivåer.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Nu har jag inget 3DS så jag har inte superbra koll på läget men har inte japan och usa större utbud än europa ? Jag vet att tidigare har det varit så att det släppts titlar i usa som inte kom till europa för NDS vilket inte var något större problem eftersom den är regionsfri vilket 3DS inte är.

Vet inte hur det är med nintendo men PSN är ju och var ännu mer förr ett tomt hål om man jämför EU mot US, jävligt tjattigt att behöva fixa ett amerikanskt konto för att få tag på godbitar.

1
Skriv svar