Rykte: Silicon Knights på fallrepet, fem anställda kvar

Robot
Rykte: Silicon Knights på fallrepet, fem anställda kvar

Anonyma insider-källor hävdar att utvecklingen av studions senaste spel, X-Men: Destiny, sinkades medvetet av företagets chef.

#silicon-knights, #x-men-destiny, #activision


Medlem
Rykte: Silicon Knights på fallrepet, fem anställda kvar

Ger man sig in i filmindustrin när det kommer till spel bör man veta att det finns risk att 95% av spelen floppar så det sjunger om det..

Självklart finns det undantag men som tidigare nämnt, marginalen att lyckas är riktigt liten!

Medlem

Kan ju inte ha hjälpt att dom förlorade en (girig?) stämning mot Epic i början av sommaren och blev skyldiga att betala $4.5 miljoner.

Inaktiv

Fantasy Empires och Dark Legions, klassiska DOS-spel för min del. Tråkigt om de går under, men det finns många andra som gått samma öde.

Medlem

Synd!
Jag älskade "Blood Omen: Legacy of Kain"

Medlem

eternal darkness var ett av de bättre gamecubespelen

Medlem

Efter Too Human och X-men spelet (hur gick tankarna där egentligen? Vi gör ett X-men spel där spelaren inte är någon ur X-men utan en av tre generiska karaktärer) så trodde jag att dom var borta redan.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Efter Too Human och X-men spelet (hur gick tankarna där egentligen? Vi gör ett X-men spel där spelaren inte är någon ur X-men utan en av tre generiska karaktärer) så trodde jag att dom var borta redan.

De återhämtade sig aldrig efter Too Human skulle jag tro. Knappt jag gjorde det heller.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Men... vem ska då göra Eternal Darkness 2?!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

1
Skriv svar