Ansök till betan av Steam till Linux

Robot
Ansök till betan av Steam till Linux

Första betafasen inkluderar Linux-varianter av Serious Sam 3, Portal 2 och Team Fortress 2. Inledningsvis eftersöks erfarna Linux-veteraner.

#valve, #portal-2, #team-fortress-2, #serious-sam-3-bfe


Medlem
Ansök till betan av Steam till Linux

Intressant, hade varit kul för många om de hade tagit med CS1.6 och CS:GO

dmn
Medlem

Rätt meningslöst...om utvecklarna är halvt motvilliga till att göra vettiga portningar till Windows, hur stor är då chansen att de gör en linuxversion också?

Medlem
Skrivet av dmn:

Rätt meningslöst...om utvecklarna är halvt motvilliga till att göra vettiga portningar till Windows, hur stor är då chansen att de gör en linuxversion också?

För att Linux är påväg att köra om Windows, thats why

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av dmn:

Rätt meningslöst...om utvecklarna är halvt motvilliga till att göra vettiga portningar till Windows, hur stor är då chansen att de gör en linuxversion också?

För att Linux är påväg att köra om Windows, thats why

http://www.youtube.com/watch?v=ztVMib1T4T4

Medlem

Bättre FPS? Count me in! Äntligen, kan man se en ljusning på att ta bort dual-boot?

Medlem

Riktigt spännande!

Det här projektet fortskrider i en snabbare takt än jag vågade hoppas. Oavsett vilken plattform man kör själv så skulle detta innebära bra press på samtliga plattformar i framtiden, det gynnar alla.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Microsoft will lytta spelen till xbox och det har dom egen intresse för. Windows 8 är ett skämt om du frågar mig (och det är jag inte ensam om. )

Om man ska vara öppen för möjligheter så kanske inte windows finns som ny platform om 3-5 år ...

Avstängd

Linux i all ära men jag skulle aldrig använda det som mitt primära skrivbordsoperativsystem, det suger helt enkelt på den fronten.

Visst är det roligt att Valve försöker göra sin platform tillgänglig för alla, men man ska ha i baktanke att det kommer fungera olika bra beroende distributioner och i slutändan kommer inte alla Linux användare vara nöjda.
Windows är fortfarande det mest använda operativsystemet på klientsidan av en anledning, det fungerar bättre där.

Medlem

Men om t ex Ubuntu skulle ha samma position som Windows har nu, dvs förinstallerat på alla datorer som säljs, finnas på alla företag. Skulle det vara någon skillnad? För tänk efter: gör vanligt folk något med sina Win-burkar som de skulle behöva göra med en Linux dito?

1
Skriv svar